Strona 1 z 1
totem vs 66
: 16.01.2008 18:21:47
autor: wasss
ktory amor lepszy i jak juz to w jakiej wersji brac... przeznaczenie fr/dh... amor ma przyjsc do kony shred...
: 16.01.2008 19:08:57
autor: Sulring
Oba to dobre amory, ackzolwiek 66 jhest zdecydowanie mniej zawodny mniej slychac o popsutych mimo dluzszego czasu na rynku. Generalnie zaden z nich nie nadaje sie do kony shred bo bedzie zjebane geo i rama zaraz peknie. Jak masz tyle hajsu na amor pomysl nad zmiana ramy i jakims tanszym widelcem, ktory z czasem zmienisz.
: 16.01.2008 21:22:56
autor: Spaced
Sulring od 08 problemy totema maja podobno byc rozwiazane. Pierwsze recki sprzętu wskazuja na to, ze wszystko jest ok. Zreszta problem z totemem to po prostu skomplikowane tłumienie, które nie jest ****** odporne i wymaga czasem serwisu.
Ale ogólnie racja shred nawet nie stało obok DH, a do fr tez bedzie ciezko. Lepiej lepsza rame kupic i tanszy amor (używke 66 rc 05 np.).
: 16.01.2008 21:36:38
autor: Sulring
Spaced akurat 66 z 05 bedzie wkurwe wysokiego i wiekszosc ram ma z nim raczej kiepska geometrie. A co do samego totema raczej chodzilo mi o pekajace gorne lagi.
: 16.01.2008 22:30:14
autor: Driver
tez chcialem kupic totema ale sie rozmyslilem po przeczytaniu opini w necie. kilka z nich:
have mine since september 06, got new one in april because of creaky crowns....6 weeks later the new one has creaky crown again.....
I had the travel reduction problems but all has been fixed by Rockshox.
I'm another one with a travel problem. It sucks to spend that much money and get a fork with a design flaw.
Rockshox have a flaw in the 2-Step feature that they have been unable to fix. I am on my second fork. On each fork it fails to return to full travel within a few rides.
2 Step stucks down, Well known at RS, but no solution in germany so far. 2nd time for repair
been riding mine now for 3 months, after 1 week my fork refused to return to 180mm (stopped at 165mm)
It has leaked and knocked since day one. It has a noticable amount of play. I sent it to Norco, and they said it's supposed to have that play, and that nothing was wrong with it. Soon after getting it back, I made the mistake of going off a drop with the compression lockout on (it just shouldn't even have one) and blew up the whole mission control assembly (yeah, that's my fault, I know). It's very hard to work on, the oil needs to be injected through the bottom of the legs with a special syringe that until now I've used for Avid brakes.
This fork also has really poor dust seals that not only take in quite a bit of junk (moisture & mud), but they're also damn near impossible to pop out so you can service your fork. This fork has a pretty long break-in time as well.
-destroyed the mission control damper after hitting a bump on a fireroad with the floodgate on "efficiency" mode (i.e. near lockout)..the floodgate did not open and the mission control damper snapped internally
-creaky crown/steerer (csu) after 6 months
my Totem's have lasted 3 months and the damping is dead!
Will find out what has happened, but did not help me at a race, thought things felt funny, and there was a reason, the damping was packing in.
What has gone....
High Speed Compression
Low Speed Compression
Floodgate
Rebound.
they snaped in half and they are totaly expensive omg! (Ł600)
: 16.01.2008 22:37:09
autor: Spaced
Driver MTBR dzial reviews? Bo jesli tak to mozna sobie te opinie w dupe wsadzic. DHX air tez ma tam straszne opinie ze wzgledu na stare modele i durnote niektórych ludzi. Ogólnie dział recenzje na mtbr jest prawie tak głupi jak fora na pinkbiku i nalezy sie od niego z daleka trzymać
Sulring no przeciez wszystkie marze sa mocno wysokie, a geo to juz od ramy zalezy. Ja np. do mojej nie moge zalożyc nic poza marzami i foxem 40 bo bedzie za nisko i bike sie nerwowy zrobi.
A co do pekajacych lag to dawno nic nie słyszałem o tym. Mam wrażenie, ze to dość przedawniona sprawa. Widze co ludzie pisza (na forach gdzie mozna mniej wiecej oblookac ich doświadczenie z bikami ) i teraz nowe modele 08 juz niby sa ok jesli chodzi o problemy z wyciekaniem i utrata skoku.
: 17.01.2008 00:21:16
autor: ArthurGreen
Kolega kupił Totema 2step Air 2008.. Włożył to do Intense socom. Jak się będzie sprawowało to się okaże w trakcie sezonu.. Ale podobno jeśli chodzi o pracę to bajka!!
Bardzo mi się podobają te 40-to mm golenie górne..
Zastanawia mnie waga, bo pomimo 1 półki, jest i tak ponad 100g cięższy od Boxxera WC..
: 17.01.2008 01:25:10
autor: emhyr
100gr ale jak sam powiedziałeś golenie 40mm, co za tym idzie więcej materiału na goleniach górnych i dolnych bo średnice muszą być większe - a z niczego tego nie zrobią:P (mylę sie???)
co do tematu to chyba wolałbym sprawdzone 66 np rc2x 07 rc3 to tez jeszcze mało znana nowość...
ps
czekam na jakaś recke w sezonie ze sprawowania amora kumpla[[/i]
: 17.01.2008 01:42:10
autor: ArthurGreen
emhyr Będę pamiętał i napiszę.. Co do wagi. Boxxer 32 mm Totem 40mm .. Nie sądzę by 8mm obwodu zrobiło taką wagę..
Raczej chodzi o materiał.. Boxxer Race 3.2 kg, Wc 2.8
Wizualnie (nie wliczając koloru) amortyzatory wręcz bliźniacze, a jednak...
: 17.01.2008 07:05:57
autor: 3,143k4r2
Mam u siebie Totema Solo Air. Kupilem go tylko dlatego ze wyglada jak wyglada i trafila mi sie okazyjna cena. Po przesiadce z 66rc 2005 na Pike'a Air podziekowalem firmie RS za wspolprace. Nie ta praca, przepasc jesli chodzi o skok i nie ten wyglad. Wrzucilem Totemka do roweru i szok. Pierwsze wrazenie .. Jakie to wielkieeee, dla porownania mam w domu jeszcze shermana brekouta i 2 foxy 36 o podobnym skoku i po prostu sa malutkie. PRaca ? Jest bardzo dobra i spokojnie moze konkurowac z 66stkami z wyzszych polek. Jesli chodzi o rc3 = mam Marzoka 4X World Cup wlasnie z tymi tlumikami. Mimo iz amor ma tylko 12 cm skoku to odpowiednio ustawiony pracuje jak sztywniak lub w druga strone jak widelec majacy ok 16 cm.
A nawiazujac do pytania autora. TOtema bym sobie darowal bo nie sadze ze kupisz go w sensownej cenie <2000zl w dobrym stanie. O wiele bardziej oplaca sie kupic 66 tylko ze:
05 rc ktore sa stosunkowo najtansze 1,3-1,5 sa za wysokie i bedziesz mial chopera
wszelkie rc2 i rc2xx w cenie 1,5-1,8 to juz ciut wiekszy wydatek
wszelkie inne vf itd bym sobie darowal z racji ze to takie wykastrowane 66stki czytaj wyglad 66 a bebechy z widelcow gorszej klasy
: 17.01.2008 13:00:39
autor: Bombell
Po pierwsze to zmien rame. Ani nie jest do dh ani pod dwu polki. Kup jakiegos uzywanego fulla i uzywana szostke, badz chociaz dobrego sztywniaka pod dwupolke i wtedy mysl o amorze. Shred z takim skokiem i w dh? Dobre ubezpieczenie musisz miec.
: 17.01.2008 18:57:42
autor: Driver
Spaced pisze:Driver MTBR dzial reviews? Bo jesli tak to mozna sobie te opinie w dupe wsadzic.
ta dzial reviews.
ok. wsadzcie sobie te opinie w dupe, kolo **** mi to lata. mi by bylo szkoda wydawac 3 kola na cos takiego, jak mozna miec taniej i lepiej, tzn bardziej bezawaryjnie
: 17.01.2008 23:38:14
autor: Spaced
Driver jak sie dba to sie ma. O pekaniu nowszych (07) nie słyszałem.
: 18.01.2008 00:40:10
autor: Driver
wszystkie te opinie dotyczyly modelu 2007.
co ma dbanie do pekania korony? albo do tego ze amor ma 165 skoku zamiast 180?
: 18.01.2008 01:15:06
autor: Spaced
Zatrzymanie sie na pewnym skoku moze byc spowodowane brakiem serwisu. Z korona to racja ale nadal zastanawia mnie fakt, ze na forach na tej samej stronie juz sie o tym nie pisze
