Wielkie odchudzanie - Blindisde

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wielkie odchudzanie - Blindisde

Post autor: Spaced »

Sicklines ma swietny artykuł o odchudzaniu bików. Postanowili złożyć rower 17kg wagi bez używania wychudzonych czesci do XC. Wszystko w tym buildzie jest sprawdzone i konkretne. Co wiecej nie wybrano najlżejszych możliwych czesci wiec jak na amerykanśkie warunki jest to sprzet z górnej półki ale bez ekstrawagancji.

http://www.sicklines.com/tech/transition_blindside

Polecam wszystkim zastanawiajacym sie jak odchudzic bika, jak i wszystkim narzekaczom, którzy jecza "po co odchudzac o 20g". Zobaczycie, ze pare takich głupich oszczednosci i nagle rower jest znażnie lżejszy niż te 20g.

Jedyne moim zdaniem co moznaby tam zrobic to monkey lite zamiast diety kierownicy i tytanowe śruby.(moze śrub nie zauważyłem). Anyway build jest bardzo solidny i raczej nie ma w nim słabych pktów.
Steel
Posty: 266
Rejestracja: 25.07.2007 11:59:43
Kontakt:

Post autor: Steel »

I co w tym specjalnego ? Mój Uzzi waży 18,1. Wystarczy wstawić DHX Air 5.0 i 17 będzie ( mam bardzo twardą i długą sprężynę założoną ).
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel własnie nie chodziło mi o to żeby pokazać rower wychudzony do bólu i ważący 15kg. Wiesz Steel dla mnie to tez nie problem. Fajne jest w tym to, że ten rower jes zbudowany dość solidnie z mocnych czesci, a przy okazji jest tam pare pomysłow na tracenie masy, o których pewnie rodzimi "weight weenies" nie wiedza.

A co do uzziego to wiesz to jest bike Fr, a jednak tutaj plan był by bike był pod dh (jednak wymagania sa inne, bika do FR(nie do dropów na płaskie z garażu babci) można złożyć znacznie lżej.. Twój uzzi na pewnych czesciach mogłby pewnie na luzie ważyc 16.5kg. Tyle, ze na samym dhxie air nie stracisz tyle. Twój damper nie waży raczej 1500g ;)
Steel
Posty: 266
Rejestracja: 25.07.2007 11:59:43
Kontakt:

Post autor: Steel »

Mój damper waży dokładnie 1410 g ( sprężyna 750/2,75 lekko ściśnięta przy zakładaniu bo za długa była ). Sama rama też do najlżejszych nie należy, za to do DH i FR nadaje się świetnie. Nie znalazłem drugiej tak uniwersalnej ramy jeszcze.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel no ja również uważam, ze jest swietna(sam sie nad nia zastanawiałęm w lato). Sugerowałem po prostu ze build fr moze byc lzejszy bo np. DC nie potrzebujesz, korby lżejsze możesz dać bo suport wyżej. Hamulce lzejsze bo nie ma tyle hamowania co w dh ;)

A waga dampera. Hoho. Co ty tam masz?

BTW. Przypomniało mi sie. DHX air i uzzi = szybka awaria dhxa ;) Powietrzniaki nie działaja za dobrze z VPP santy i intensa. (pewnie minus m6 i socom ze wzgledu na normalniejsze przełozenie)
Steel
Posty: 266
Rejestracja: 25.07.2007 11:59:43
Kontakt:

Post autor: Steel »

Soccom ma dokładnie takie same przełożenie. Od Uzzi VPX różni się tylko przednim trójkątem.

No cóż damper ciężki bo sprężyna bardzo twarda i dość długa ( za długa do tego dampera, niestety innej nie było. Po lekkim ściśnięciu udało się zamontować ). BTW to DHX 5.0.

Ja swój rower składałem pod DH ( Boxxer team przerabiany na WC ( podobno mocniejsze lagi są w teamach ), tarcze 205 mm P/T, Wyjątkiem jest korba, bo wstawiłem 3 rzędowego Sainta ( spisuje sie świetnie ).
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

super wszystko przemyslane od A do Z

ile tak mniej wiecej kosztuja piasty zastosowane w tym rowerze ?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Korean_Boy jak lekkie piasty to tune http://www.poshbikes.com/product.php?id=332 < Lzej nie ma.

http://rbikes.com/itemdetails.cfm?ID=11442 - i9 cena w us.
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

ta piasta Tune ma w ogole mocowanie na tarcze ??

Jakos sie nie moge dopatrzec :D

Soory za pytanie- zmylila mnie nazwa piasty a dokladnie "150" w nazwie - myslalem ze to moze model DH 12/150 :)
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

nom, całkiem fajny tekst. Może jak w ferie będe miał więcej czasu obsmaruję coś podobnego na temat swojego bika - też lubię lightowanie, ale właśnie takie z głową, bez popadania w skrajność .... szczególnie jak niema się kasy na wymianę co miesiąc skasowanych kół :P
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Korean_Boy sry > http://www.poshbikes.com/product.php?id=17 nie ta ;)

Chrabał już Ti wszedzie + Alu ośka jest ? ;)
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

alu ośka jest, ale na tytan ciągle nie mam kasy, może jeszcze przed wiosną wymienię część śrub na alu.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Idz za modą i nawiercaj wszystko ;)
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

Załączniki
302496897.jpeg
302496897.jpeg (8.11 KiB) Przejrzano 823 razy
http://dhcyc.pinkbike.com
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość