Serwis dampera

dieee
Posty: 601
Rejestracja: 25.06.2004 04:43:29
Lokalizacja: Czewa- Swiete miasto
Kontakt:

Serwis dampera

Post autor: dieee »

Witam Panowie. Mam taki problem. przelalem damper nowym olejem. Wszystko zrobilem tak jak nalezy. zalalem od strony zbiorniczka, tak zeby nie bylo powietrza zatkalem zbiorniczek tlokiem, pozniej dolalem oleju do glownej komory, zalozylem glowny tlok, tak zeby olej sie pzelewal i zeby nie bylo powietrza. Tego ze powietrza nie ma, jestem pewien. damper w rekach , bez sprezyny ladnie rowno chodzi, dzialaja regulacje. Ale jest maly problem. A mianowicie, jak zaloze damper na rower w momencie zmiany kierunku pracy dampera czyli jesli go ugne na rowerze i w momencie prostowania robi PUK. Wkur..rza mnie to niemilosiernie. Puka nie w momencie jak sie juz calkowicie wyprostuje, czyli tak jakby byl zapowietrzony, tylko w momencie tak jak wczesniej wspomnialem, zmiany kierunku. No i teraz nie wiem od czego to moze byc, moze sie juz kiedys z tym spotkaliscie?
Co wiecej dodam, ze jesli zwieksze kompresje to ten efekt znika :|
co to moze byc?
www.pinkbike.com/photo/1007092/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

dieee moze napisz do producenta? Jaki to damper?
Liwcio
Posty: 690
Rejestracja: 16.09.2005 23:13:50
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Liwcio »

tez miałem taki problem z vanillą RC, staneło na tym, że jak kiedyś puknęło to tłok wyskoczył z dampera, olej się rozlał, zeszło ciśnienie, poprostu jest za słabo skręcony, przykro mi ale będziesz musiał powtórzyć zalanie ;)
http://www.pinkbike.com/photo/1612744
dieee
Posty: 601
Rejestracja: 25.06.2004 04:43:29
Lokalizacja: Czewa- Swiete miasto
Kontakt:

Post autor: dieee »

no ale tlok jest mocno dokrecony. a to puka nie pod koniec skoku tylko tak jak mowie w momencie zmiany kierunku
www.pinkbike.com/photo/1007092/
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

dieee Widze Vanille RC :P

Liwcio Mi ktos na forum pisał że Vanilla tak ma z ProPedalem :mrgreen:
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
marian2005
Posty: 53
Rejestracja: 11.04.2006 17:06:06
Kontakt:

Post autor: marian2005 »

W mojej vanilli z propedalem tak stukało od zawsze. U kupla ta sama historia.
Może gadam głupoty, ale może w domowych warunkach nie miałeś możliwości uzupełnienia dampera azotem, który gdzieś tam powinien być.

serwis w cultbikes - 200zł
rocky-mtn
Posty: 1
Rejestracja: 05.02.2008 12:16:49
Lokalizacja: Szczytna koło Kłodzka
Kontakt:

Post autor: rocky-mtn »

Witam wszystkich,
Serwisowałem trzy foxy vanilla rc i wszystkie pukały nie ważne czy maja pro pedala czy nie. Pukały przed serwisem i po, bez względu na to czy były napełnione azotem czy po serwisie powietrzem :D.
Diee ma racje pukanie nie jest objawem zapowietrzenia dampera i występuje faktycznie przy zmianie kierunku ruchu tłoka, a nie przy końcu kiedy tłok się zatrzymuje. Pukanie powodują blaszki blokujące przepływ oleju. Chodzi o to ze gdy ściskamy damper blaszki umiejscowione na tłoku odginają się do tyłu umożliwiając olejowi swobodny przepływ przez wiele otworów, a gdy tłok zaczyna wracać pchany z wielka siłą przez sprężynę blaszki owe odginają się w drugą stronę uderzając w tłok i blokując tym samym drogę olejowi, który morze przepływać teraz tylko przez jeden otwór którego średnica jest regulowana pokrętłem zwanym "rebond". Stąd to pukanie w przypadku foxa. Działa to na zasadzie wentylka mniej więcej. Dieee Ty zaś mówisz że na pukanie w Twoim damperze wpływ ma regulacja compresi. Prawdopodobnie dlatego iż regulacja ta działa w podobny sposób co regulacja powrotu tylko w druga stronę. Tak samo regulacja compresji regulujesz średnice otworu przez który olej płynie do zbiorniczka z powietrzem. Tam także są blaszki które odginają się gdy ściskamy damper i pukają wracając do swojej wyjściowej pozycji. Stąd też gdy regulacja skręcona na maksa pukanie ustaje ponieważ olej nie przepływa przez te blaszki tylko płynie inna drogą do zbiorniczka która jest mniejszej średnicy niż ta druga dzięki czemu damper jest ciężej ścisnąć( tłumienie compresji jest większe ) Ponad to gdyby nie ta druga droga to damper przy maksymalnie skręconej compresi mógłby eksplodować z powodu zbyt wysokiego ciśnienia, zdaża się to w tańszych damperach. Mam nadzieje że w czymś Ci pomogłem.
freeride rule
MarianCobret
Posty: 46
Rejestracja: 08.01.2006 20:09:55
Lokalizacja: Checiny
Kontakt:

Post autor: MarianCobret »

pomogłeś i to bardzo :):) gdyby w Polsce byli sami tacy kompetentni ludzie jak Ty, byłoby o niebo lepiej :) Pozdro
http://www.pinkbike.com/photo/860865/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości