Serwis dampera
Serwis dampera
Witam Panowie. Mam taki problem. przelalem damper nowym olejem. Wszystko zrobilem tak jak nalezy. zalalem od strony zbiorniczka, tak zeby nie bylo powietrza zatkalem zbiorniczek tlokiem, pozniej dolalem oleju do glownej komory, zalozylem glowny tlok, tak zeby olej sie pzelewal i zeby nie bylo powietrza. Tego ze powietrza nie ma, jestem pewien. damper w rekach , bez sprezyny ladnie rowno chodzi, dzialaja regulacje. Ale jest maly problem. A mianowicie, jak zaloze damper na rower w momencie zmiany kierunku pracy dampera czyli jesli go ugne na rowerze i w momencie prostowania robi PUK. Wkur..rza mnie to niemilosiernie. Puka nie w momencie jak sie juz calkowicie wyprostuje, czyli tak jakby byl zapowietrzony, tylko w momencie tak jak wczesniej wspomnialem, zmiany kierunku. No i teraz nie wiem od czego to moze byc, moze sie juz kiedys z tym spotkaliscie?
Co wiecej dodam, ze jesli zwieksze kompresje to ten efekt znika :|
co to moze byc?
Co wiecej dodam, ze jesli zwieksze kompresje to ten efekt znika :|
co to moze byc?
www.pinkbike.com/photo/1007092/
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 11.04.2006 17:06:06
- Kontakt:
Witam wszystkich,
Serwisowałem trzy foxy vanilla rc i wszystkie pukały nie ważne czy maja pro pedala czy nie. Pukały przed serwisem i po, bez względu na to czy były napełnione azotem czy po serwisie powietrzem
.
Diee ma racje pukanie nie jest objawem zapowietrzenia dampera i występuje faktycznie przy zmianie kierunku ruchu tłoka, a nie przy końcu kiedy tłok się zatrzymuje. Pukanie powodują blaszki blokujące przepływ oleju. Chodzi o to ze gdy ściskamy damper blaszki umiejscowione na tłoku odginają się do tyłu umożliwiając olejowi swobodny przepływ przez wiele otworów, a gdy tłok zaczyna wracać pchany z wielka siłą przez sprężynę blaszki owe odginają się w drugą stronę uderzając w tłok i blokując tym samym drogę olejowi, który morze przepływać teraz tylko przez jeden otwór którego średnica jest regulowana pokrętłem zwanym "rebond". Stąd to pukanie w przypadku foxa. Działa to na zasadzie wentylka mniej więcej. Dieee Ty zaś mówisz że na pukanie w Twoim damperze wpływ ma regulacja compresi. Prawdopodobnie dlatego iż regulacja ta działa w podobny sposób co regulacja powrotu tylko w druga stronę. Tak samo regulacja compresji regulujesz średnice otworu przez który olej płynie do zbiorniczka z powietrzem. Tam także są blaszki które odginają się gdy ściskamy damper i pukają wracając do swojej wyjściowej pozycji. Stąd też gdy regulacja skręcona na maksa pukanie ustaje ponieważ olej nie przepływa przez te blaszki tylko płynie inna drogą do zbiorniczka która jest mniejszej średnicy niż ta druga dzięki czemu damper jest ciężej ścisnąć( tłumienie compresji jest większe ) Ponad to gdyby nie ta druga droga to damper przy maksymalnie skręconej compresi mógłby eksplodować z powodu zbyt wysokiego ciśnienia, zdaża się to w tańszych damperach. Mam nadzieje że w czymś Ci pomogłem.
Serwisowałem trzy foxy vanilla rc i wszystkie pukały nie ważne czy maja pro pedala czy nie. Pukały przed serwisem i po, bez względu na to czy były napełnione azotem czy po serwisie powietrzem

Diee ma racje pukanie nie jest objawem zapowietrzenia dampera i występuje faktycznie przy zmianie kierunku ruchu tłoka, a nie przy końcu kiedy tłok się zatrzymuje. Pukanie powodują blaszki blokujące przepływ oleju. Chodzi o to ze gdy ściskamy damper blaszki umiejscowione na tłoku odginają się do tyłu umożliwiając olejowi swobodny przepływ przez wiele otworów, a gdy tłok zaczyna wracać pchany z wielka siłą przez sprężynę blaszki owe odginają się w drugą stronę uderzając w tłok i blokując tym samym drogę olejowi, który morze przepływać teraz tylko przez jeden otwór którego średnica jest regulowana pokrętłem zwanym "rebond". Stąd to pukanie w przypadku foxa. Działa to na zasadzie wentylka mniej więcej. Dieee Ty zaś mówisz że na pukanie w Twoim damperze wpływ ma regulacja compresi. Prawdopodobnie dlatego iż regulacja ta działa w podobny sposób co regulacja powrotu tylko w druga stronę. Tak samo regulacja compresji regulujesz średnice otworu przez który olej płynie do zbiorniczka z powietrzem. Tam także są blaszki które odginają się gdy ściskamy damper i pukają wracając do swojej wyjściowej pozycji. Stąd też gdy regulacja skręcona na maksa pukanie ustaje ponieważ olej nie przepływa przez te blaszki tylko płynie inna drogą do zbiorniczka która jest mniejszej średnicy niż ta druga dzięki czemu damper jest ciężej ścisnąć( tłumienie compresji jest większe ) Ponad to gdyby nie ta druga droga to damper przy maksymalnie skręconej compresi mógłby eksplodować z powodu zbyt wysokiego ciśnienia, zdaża się to w tańszych damperach. Mam nadzieje że w czymś Ci pomogłem.
freeride rule
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 08.01.2006 20:09:55
- Lokalizacja: Checiny
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości