Honda gearbox - cała prawda
no a jak wedlug ciebie mialo to dzialac? ,
http://www.pinkbike.com/photo/1554954/
mi sie wydaje ze sa tez inne konstrukcje bo widzialem gdzies film z jakichs targow i byla tam pokazana praca gearboxa ale innej firmy, konstrukcja byla zupelnie inna
edit zwykla czy nie przezutka ale sie tak nei telepie i nie ma opcji zeby Ci lancuch zlecial...
http://www.pinkbike.com/photo/1554954/
mi sie wydaje ze sa tez inne konstrukcje bo widzialem gdzies film z jakichs targow i byla tam pokazana praca gearboxa ale innej firmy, konstrukcja byla zupelnie inna
edit zwykla czy nie przezutka ale sie tak nei telepie i nie ma opcji zeby Ci lancuch zlecial...
suchyFR troche pomyliles pojecia. gearbox toautentyczna skrzynia biegow, mozna powiedziec ze trwa ustalanie standardow. polecam http://www.g.boxx.org. a syatem ktory pokazales to autorskie rozwiazanie hondy ktore z gearboxem nie ma nic wspolnego.
zgadza się, tylko patrząc się na duża tarcze, to już nie może to być zwykły kawałek korby z blatem, bo łańcuch nie wydolił by takiego skrzyżowania na tak krótkim odcinku i z tego co widać to wydaje mis ei ze on aię jakoś porusza względem kasety...kubabike pisze:
toż to zwykła przerzutka, jeno obudowana
A rozwiazania najprostsze był zawsze najlepsze:)
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
Nicolai też tak w wacka leci? Obraziłbym się, mimo iż ich ramy są dla mnie jak ferrari - tylko podziwiam, nigdy nie będę mieć 
A Honda hmm... drogie cholerstwa mają, a jak robią rower o ramie wyglądającej jak rama mx, to mogliby już zminiaturyzować skrzynię i wrzucić do roweru, a nie bawić się w takie krypto-przerzutki.

A Honda hmm... drogie cholerstwa mają, a jak robią rower o ramie wyglądającej jak rama mx, to mogliby już zminiaturyzować skrzynię i wrzucić do roweru, a nie bawić się w takie krypto-przerzutki.
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Temat był już wiele razy poruszany np temat o zakończeniu Honda G-Cross..
Ja swego czasu znalazłem fajny filmik, na którym widać jak to "cudo" działa..
WdzuciłemTUTAJ - NR-01
Gt z Shimano też pracują na takim gearboxem, Santur również, ale jak wspomniał Schodek, nie prędko zobaczymy to w seryjnym sprzęcie..
Ja swego czasu znalazłem fajny filmik, na którym widać jak to "cudo" działa..
WdzuciłemTUTAJ - NR-01
Gt z Shimano też pracują na takim gearboxem, Santur również, ale jak wspomniał Schodek, nie prędko zobaczymy to w seryjnym sprzęcie..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
przecież to jest automat :]
nie zapomne tych opowiesci ze tam automat jest itp Very Happy hahahahaha
Nie ma co porównywać tego patentu ze zwykłą przerzutką choć z wyglądu jest podobny.
Tutaj ten wewnętrzny łańcuch cały czas zostaje w linii prostej tzn zarówno przerzutka jak i wewnętrzny blat się poruszają.
Wystarczy jechać aby bieg się zmienił, nie trzeba kręcić korbą. jak dla mnie wielka zaleta
Do tego z racji tego ze to łańcuch , kaseta, blat i trochę techniki zapewne ciezke to za nadto nie jest.
Jest proste i działa, o to przecież chodzi. Mniejsza szansa że coś sie spierd...

dokładnieEDDIE pisze:rozwiazania najprostsze był zawsze najlepsze:)
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
SeraaX Troszkę się mylisz.. Definicja automatu:
"Automatyczna skrzynia biegów jest skrzynią zmieniającą biegi wraz ze zmianą prędkości pojazdu, zwalniając użytkownika z konieczności manualnej zmiany"
Więc gearbox hondy, troszkę odbiega od tej definicji..
Dla mnie to taki rowerowy odpowiednik samochodowej skrzyni z automatycznym sprzęgłem.. W końcu można zmieniać biegi na "postoju"
BTW:
Gdyby to było tak proste (co przekłada się na tanie) i niezawodne, to dawno było by stosowane w seryjnym sprzęcie.. Najwidoczniej jeszcze nie jest to tak proste, lub tak niezawodne jak by się wydawało...
"Automatyczna skrzynia biegów jest skrzynią zmieniającą biegi wraz ze zmianą prędkości pojazdu, zwalniając użytkownika z konieczności manualnej zmiany"
Więc gearbox hondy, troszkę odbiega od tej definicji..
Dla mnie to taki rowerowy odpowiednik samochodowej skrzyni z automatycznym sprzęgłem.. W końcu można zmieniać biegi na "postoju"
BTW:
Gdyby to było tak proste (co przekłada się na tanie) i niezawodne, to dawno było by stosowane w seryjnym sprzęcie.. Najwidoczniej jeszcze nie jest to tak proste, lub tak niezawodne jak by się wydawało...
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- moderator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
- Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
- Kontakt:
ArthurGreen:
W RN01 CVT montowali bodajze w 2004r.
Bylo za ciezkie i zbyt skomplikowane wiec zrezygnowali.
A o tym ze to przerzutka w pudelku bylo wiadomo juz dawno, byly fotki i jakies filmy 2? 3? lata temu.
Edit:
I thought everyone knew this already... The original gearbox for the RN01 back in 04' was a CVT that was shrouded in a lot of mystery, but HRC ditched that because it was heavy, complicated, and a pain to maintain... MBA had a rough schematic of it - had some pretty insane reciprocating push-rods... they acted in the way you could stand on your pedals in a level postion and rock them forward and backward to propel the bike... the CVT did this many times per revolution however... can't remember much else.
They ditched the CVT in late 04' in favor of the "derailleur in a box" set-up...
Now the CVT would be something I'd like to take a peek at...
EDIT: Interesting - Minaar was only running a 6-spd cassette inside... Hmmm...
MBA = Mountain Bike Action = taka gazeta
W RN01 CVT montowali bodajze w 2004r.
Bylo za ciezkie i zbyt skomplikowane wiec zrezygnowali.
A o tym ze to przerzutka w pudelku bylo wiadomo juz dawno, byly fotki i jakies filmy 2? 3? lata temu.
Edit:
I thought everyone knew this already... The original gearbox for the RN01 back in 04' was a CVT that was shrouded in a lot of mystery, but HRC ditched that because it was heavy, complicated, and a pain to maintain... MBA had a rough schematic of it - had some pretty insane reciprocating push-rods... they acted in the way you could stand on your pedals in a level postion and rock them forward and backward to propel the bike... the CVT did this many times per revolution however... can't remember much else.
They ditched the CVT in late 04' in favor of the "derailleur in a box" set-up...
Now the CVT would be something I'd like to take a peek at...
EDIT: Interesting - Minaar was only running a 6-spd cassette inside... Hmmm...
MBA = Mountain Bike Action = taka gazeta
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
quake Tak, wiem o tym.. Ale kwestia że coś nie tak z tym, nadal pozostaje...
Największym minusem zapewne jest to, że muszą być stosowane "dedykowane" ramy..
Więc odpada nam wybór.. Znudziło mi się Shimano, może teraz Sram ?? Czy inny kompatybilny napęd.. Jest to innowacyjny napęd, bo rewolucyjny to już był dawno..
Czy nadal rozwojowy ?? Nie wiadomo - Hope tymczasowo zarzucił pracę na tego typu napędem.. Musiały by się utworzyć unie typu Toshiba-hd dvd i sony - blu-ray..
Czyli jakieś wspólne zgodne standardy.. W czasach pełnej globalizacji, coraz ciężej jednemu producentowi ustalić/wypromować własny standard...
Największym minusem zapewne jest to, że muszą być stosowane "dedykowane" ramy..
Więc odpada nam wybór.. Znudziło mi się Shimano, może teraz Sram ?? Czy inny kompatybilny napęd.. Jest to innowacyjny napęd, bo rewolucyjny to już był dawno..
Czy nadal rozwojowy ?? Nie wiadomo - Hope tymczasowo zarzucił pracę na tego typu napędem.. Musiały by się utworzyć unie typu Toshiba-hd dvd i sony - blu-ray..
Czyli jakieś wspólne zgodne standardy.. W czasach pełnej globalizacji, coraz ciężej jednemu producentowi ustalić/wypromować własny standard...
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
nie czaje, wydawało mi się że Ta skrzynia Hondy nie ma żadnej manetki(nigdzie jej nie zauważyłem), a biegi zmienia automatycznie przy zmianie siły odśrodkowej (czyli wraz ze zmiana prędkości)ArthurGreen pisze:SeraaX Troszkę się mylisz.. Definicja automatu:
"Automatyczna skrzynia biegów jest skrzynią zmieniającą biegi wraz ze zmianą prędkości pojazdu, zwalniając użytkownika z konieczności manualnej zmiany"
Więc gearbox hondy, troszkę odbiega od tej definicji..
Jeśli jednak ma ona manetkę to masz racje

tez zawsze myślałem że to automat i tak jak Ty kierowałem się brakiem jakiejkolwiek manetki! Wydaje mi się że mimo wszystko to śmiga automatycznie, nie pytać mnie "niby czemu tak uważasz" bo nie wiemSeraaX pisze:nie czaje, wydawało mi się że Ta skrzynia Hondy nie ma żadnej manetki(nigdzie jej nie zauważyłem), a biegi zmienia automatycznie przy zmianie siły odśrodkowej




Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość