Stalowa Rama full

Robinson
Posty: 101
Rejestracja: 04.11.2007 22:59:52
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Stalowa Rama full

Post autor: Robinson »

Witam serdecznie potrzebuję pomocy. Kupiłem ramkę Giant AC i nie stety pękła przy główce. Wypompowałem się z kasy. Chciałbym kupic coś na ten sezon żeby nie połamac i szukam stalowej ramy o pełnej amortyzacji. Widziałem kilka propozycji na allegro ale tam życzą sobie za nie ponad 1000 zł. Pytam was czy macie może jakieś stare dobre stalowe ramy nadające się do ciężkiego fr. Może znacie jakieś stronki lub miejsca gdzie można kupic. Proszę o pomoc. Musi byc stalowa. Może znacie producentów ? Z góry dzięki :)
Obiecuje Koledze SPACED że skocze na płask z 2,5 metra :) i zdjęcie pokaże.
Robinson
Posty: 101
Rejestracja: 04.11.2007 22:59:52
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Robinson »

Jak coś piszcie na gg 3381603
Obiecuje Koledze SPACED że skocze na płask z 2,5 metra :) i zdjęcie pokaże.
mrutbdg
Posty: 524
Rejestracja: 31.03.2007 23:04:06
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gdansk
Kontakt:

Post autor: mrutbdg »

za 1000zł rame full jest ciezko kupic w dobrym stanie... wiec bedzie ciezko. A czemu koniecznie stalowa? Ciezsza bedzie tylko lepiej alu do dh/fr bo chyba lepiej sie smiga na lzejszym sprzecie? Przynajmniej ja wole cos lzjeszego miec.
Demo 8 2010 BoXXer Race
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Jeśli nie oderwała się całkowicie to daj zespawać starą ramę, niech ci przy okazji wspawają wzmocnienie. Wderzaj nie do żadnego Mielca, tylo do zakładu w któryum dobrze spawają bloki silników, rama roweru to będzie dla takiego zakładu pikuś, zapłacisz za to kilkadziesiąt złotych.
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

a po 2 miechach znowu ci peknie...
www.mm-foto.pl
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Stalowy full to za taką kasę to do d... pomysł.
kojarzy mi sie to z lunetti dh ważącą z 10kg. I i tak pękającą.
Przecież stal wcale jakaś mocniejsza nie jest. I to i to pęka, kwestia tylko że pospawać łatwiej ,ale ile to waży...
Kup po prostu lepszą ramę, ac nigdy do freeridu nie było i przez to główki odpadały i pękało sobie w innych miejscach.
Osobiście twierdze ze nawet fr2 ma mocniejsza główkę od ac :]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

SeraaX gówno prawda. Jest pare dobrych fulli z cro mo ale raz, ze nie ma ich w Polsce(i nie waża tak koszmarnie duzo obczaj sobie Majin albo SWD). Dwa, ze nie za 1000zl. Trzy zeby nie polamac starczy rama alu na luzie.

Chcesz mozesz poszukac czy słowacy nie maja jakiegos patentu ale wątpie, zeby za taka kase. Sign jest taki tani bo to masówka. Małoseryjna rama nigdy nie bedzie tansza nawet z cro-mo.
speedy
Posty: 364
Rejestracja: 14.08.2006 17:18:42
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: speedy »


a po 2 miechach znowu ci peknie...
nie pęknie:) jak dory zakład , to tak zrobią że nie pęknie.Osobiście widziałem w szklarskiej na festiwalu fula giant, pospawanego...w jakiejs szopie, 2 lata temu, koleś był gdzies na wypadzie i mu się rama pękła, i w jakieś małej miejscowości pytał się o spawacza , to go pokierowali, szopa dosłownie szyld sprayem machnięty, kolo popatrzył wziął rame pospawał.. no i własciciel się cieszy z ramki juz kolejny rok:) , ja tez spawałem cannondale xc (fula) tez 2 lata temu, najlepszy fachyra z torunia stwierdził ż esie nie da bo cannondale ma za cienkie rurki, gówno a nie sie nie da , pojechałem do zakładu gdzie spawaja bloki silników, i inne duż e, drogie aluminiowe cześci gdzie naprawiac się bardziej opłaca niż kupić, koleś zerknął i mówi, przyjdz za 2 h :lol: przyszedłem , ramka ładnie pospawana , (cała górna rura wymieniona była) drugi rok na tym śmigam , troche po lesie ,schodó czasem tez nie omijam... i nic nie pęka ....

Pospawać warto spróbować.Bo zapłacisz za to z 50 zł:)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Spaced właśnie edytowałem :)
Jasne ze codziło mi, że nie w tej kasie.
Bo w tej kasie to się trafi lunetti :] A nie BMW
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Robinson Niech zgadnę, pewnie miałeś 2 półkę do AC ?? Na kiego grzyba Ci stal do FR ?? Chyba że znajdziesz gdzieś starego sunn Radical z stali CRmo...

Nie widziałem dawno już stalowej ramy full.. Nie wliczając zakupów w Tesco :lol:
Przeważnie by AC dało się używać w FR czy DH, tuningowało się w Mielcu, lub innej renomowanej "spawalni" .. Robili przy główce "zastrzały" bardzo podobne do tych w Zumbi.. Wytrzymywało to.. Niestety po upier... główki, sporo manewru nie masz. . .
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

SeraaX nie no chodziło mi o tanie ramy. SWD w stanach to chyba 600$. Majiny z południowej ameryki tez cos kolo tego. Wiesz jest pewna cena gdzie mało seryjna rama nie moze taniec bo dampery troche kosztują ;)
Blotolf
Posty: 237
Rejestracja: 15.08.2005 19:26:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Blotolf »

A Sekimy ?? One się trzymały całkiem całkiem...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Blotolf sekimy stare? Nie wiem jak nowe ale w czasach popularnosci w rodzimym dh to one miały tendencje sie psuc i były dupnie wykonane. Wtedy po prostu wszystko było koszmarnie drogie, a ludzie mieli mniej kasy.
A i wtedy sekim miał chyba 140mm skoku ;)
Blotolf
Posty: 237
Rejestracja: 15.08.2005 19:26:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Blotolf »

Spaced pisze:A i wtedy sekim miał chyba 140mm skoku Wink
A AC ma 148mm nie wydaje mi sie że te 8mm dużo zmienia :P
A Sekim Byzon miał do 210mm skoku...
Ale jeśli chodzi o wytrzymałość to nie wiem, osobiście połamanego Sekima nie widziałem...
bikerman
Posty: 1485
Rejestracja: 02.05.2006 15:11:23
Lokalizacja: Blok Wschodni
Kontakt:

Post autor: bikerman »

Trochę nie czaje kwestii....chcesz wyrzucić 1000zł krótko mówiąc w błoto. Nie lepiej dozbierać drugiego tysiaka i kupić coś z rodziny speca? i cieszyć sie dobrym sprzetem kilka następnych sezonów?
http://www.pinkbike.com/photo/2138053/ - Ride !
Robinson
Posty: 101
Rejestracja: 04.11.2007 22:59:52
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Robinson »

AC pękła przez dwupółkowca DROP OFFA TRIPLE i przez wysokośc ;/ ale za nie rozwage sie płaci. Już dostałem kilka propozycji fajnych stalówek. Dlaczego stal ?? Bo aluminium juz nie zaufam. Szybciej sie starzeje i trudniej zespawac. A co do wagi..... to wcale nie są ciężkie i mimo cienkich rurek mają w sobie coś.
Obiecuje Koledze SPACED że skocze na płask z 2,5 metra :) i zdjęcie pokaże.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Robinson ram sie nie rozwala, a potem sprawa tylko jezdzi tak zeby nie pekały!!! Sry ale zaufanie aluminium to pierdoły. Wykorzystywałes rame niezgodnie z przeznaczeniem i to nie ma nic wspolnego z przeznaczeniem. To troche jakbys wział lagune i wbił sie nia w płonąca sciane przy 150kmh i potem mówil, ze nie zaufasz juz nigdy testom euro ncap bo złamałes przy tym noge... No offence ale bola mnie takie wypowiedzi bo swiadcza o tym jak wielu ludzi po prostu nie wie jak dobrac sobie bika.

A jak masz dobre ofety to moze jak szukasz porady to powiedz co ci ludzie oferuja ;)
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

speedy - widzę , ze jesteś z Bydzi, spawałewś moze w zakładzie koło ex-Torbydu? Potwierdzam ze spawaja git, sam ratowałem u nich 3 lata temu pęknięta ramę do XC, która działa dobrze po dziś dzień i jest męczona jeszcze mocniej niż przed spawaniem.

W ogóle nie rozumiem takich uprzedzeń - fabrycznie rower ma chyba z kilka metrów spawów, nie rozumiem dlaczego nie miałoby być mozliwe wykonanie ich poza fabryką. Oczywiscie, nie jest to łatwe, nie wystarczy pierwszy lepszy cwaniak z TIGiem, ale jeśli już trafisz na dobrego fachowca to za maksimum 50 PLN przywracasz połamaną ramę do pełnej sprawnosci.

Robinson - a kto powiedział że stal jest łatwiej DOBRZE zespawać. "Jakoś" zespawać to rzeczywiście łatwiej, moze to zrobic każdy migomatem, ale tak zeby później nie pękł to jest jednakowo trudno pospawać stal jak i alu. Jak pamiętam spawane swoich stalowych ram to zawsze pękały obok świezo położonego spawu, a zespawane alu w warsztacie o którym pisałem parę linijek wyżej okazało się skuteczne, więc może samo położenie spawu nie jest problemem, ale zrobienie tego tak, żeby cała konstrukcja byla pewno już tak.I nie ma znaczenia cy to stal czy alu, gosc po prostu musi umieć bardzo dobrze spawać.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

B.Z. bo nie chodzi tylko o jakos spawów ale równiez miejsce spawów. Szersze spawy czy troche zachodzace na miejsca gdzie ich wczesniej nie było (no bo z reguły idzie na spawie ale przeciez idealnie spawu nie pokryjesz) powoduje, ze pkt. stresu ci sie rozszerza.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości