Kona CoilAir 2007 - szukam opinii
Kona CoilAir 2007 - szukam opinii
Witam, moje pytanie jak w tytule, czyli Wasze opinie na temat Kony CoilAir 2007, przymierzam się do zakupu i chciałbym się dowiedzieć co myślicie o takim wyborze, czego mogę się spodziewać po tym rowerku, wady, zalety itp... Z góry dzięki.
Pozdrawiam, falbaniasty ;]
Pozdrawiam, falbaniasty ;]
Hmmm śmigam na tej ramie ale z dhx coilem i 66 z przodu. Tak jak napisał Spaced, am i fr ale bez wielkich szaleństw, rama wytrzymała, wzmocniona w stosunku do poprzednich modeli. Jedyne czego można sie uczepić w osprzęcie to gumowe single tracki i piasty no i DHX bez regulacji. Nie oszczędzam jej, robie na niej wszystko latam, skacze, podjeżdżam. Rama godna polecenia.
www.pogoda.czasnawakacje.pl
Hejo, dzięki za naświetlenie mi tematu, zdecydowałem, że jeszcze trochę popracuje i biore Colair Supreme bo jest już w tej samej cenie co jeszcze przed chwilą był sam Coilair ;] komponenty już trochę wyższej klasy więc na początek mam nadzieje że będzie w sam raz! Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam! ;]
falban myślaleś o http://www.jehlebikes.de/commencal-supr ... -2007.html czymś takim zamiast o coilair? Rama praktycznie o klase lepsza, a do tego zawieszka commencalowska chwalona bardzo jest.
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
Spaced
Ciekawy jestem na ile bym poczol roznice pomiedzy kona a powiedzmy ironhorsem jesli chodzi o zawieche,o jej prace itp jesli nei jestem zawodnikiem profi ... dajmy na to.. przecietny zjadacz chleba, z pasja.... ciekawe... jak bym odebral taka jazde na dwoch roznych rowerkach z zawiecha podobna,lecz rozna...
PS: powiem Wam szczerze.... ze niezle mi namieszaliscie we lbie.
. chodzi o Wasze opinie nt, kony,specow i innych..-lecz.. nie mam jak sprawdzic co i w jakim stopniu rozni sie od siebie potwierdzajac Wasze spostrzezenia na plus ,badz minus w kierunku ktorys z firm ...
nie jestem zawodnikiem wiec mysle ze nie ma sensu wydawac ~ 12 tysiakow~na np: ironhorsa do wypadow w gory 3 x w roku ...
nie ukrywam,ze gdybym byl mlodszy,w latach 90-stych dostal fula na gwiazdke to kto wie co by z czlowieka wyroslo
Ciekawy jestem na ile bym poczol roznice pomiedzy kona a powiedzmy ironhorsem jesli chodzi o zawieche,o jej prace itp jesli nei jestem zawodnikiem profi ... dajmy na to.. przecietny zjadacz chleba, z pasja.... ciekawe... jak bym odebral taka jazde na dwoch roznych rowerkach z zawiecha podobna,lecz rozna...
PS: powiem Wam szczerze.... ze niezle mi namieszaliscie we lbie.

nie jestem zawodnikiem wiec mysle ze nie ma sensu wydawac ~ 12 tysiakow~na np: ironhorsa do wypadow w gory 3 x w roku ...
nie ukrywam,ze gdybym byl mlodszy,w latach 90-stych dostal fula na gwiazdke to kto wie co by z czlowieka wyroslo

Da__FreaK zaiecha IH, Kona, Commencal jest baaardzo rózna i to naprawde czuć. Też zawodnikiem nie jestem i jeżdze raczej średnio ale róznica powiedzmy miedzy rockmachinem, lapierre i banshee scream jest naprawde kolosalna.
Pomijam, ze taki commencal ma przestawny kąt głowki jesli sie nie myle (sprawdz na stronie), a to jest niesamowicie przydatne - mam i korzystam. Do tego commencal ma znacznie fajniejsza geometrie moim zdaniem. Do tego masz lepiej wykonana ramke i mniejsze szanse, ze cos sie z nia stanie. Lepszy rower po prostu lepiej jezdzi i nic maja do tego bujdy, ze tylko zawodnik czuje takie róznice. Jezdzisz dla przyjemnosci to czemu nie czerpac jej wiecej z jazdy i nie miec roweru, który daje ci wieksze mozliwosci.
BTW. IH to nie jest tak highendowa firma. W stanach przed czasami Hilla mieli renome firmy taniej w klimatach Gianta, Schwinna etc. Zreszta poza factory sundayem to innne ramy IH nie sa juz tak na wypasie wykonane bo to jest duza firma i jednak leca na mase. Jak chcesz wysokiej klasy manufaktury to Commencal, Nicolai, Turner etc.
Pomijam, ze taki commencal ma przestawny kąt głowki jesli sie nie myle (sprawdz na stronie), a to jest niesamowicie przydatne - mam i korzystam. Do tego commencal ma znacznie fajniejsza geometrie moim zdaniem. Do tego masz lepiej wykonana ramke i mniejsze szanse, ze cos sie z nia stanie. Lepszy rower po prostu lepiej jezdzi i nic maja do tego bujdy, ze tylko zawodnik czuje takie róznice. Jezdzisz dla przyjemnosci to czemu nie czerpac jej wiecej z jazdy i nie miec roweru, który daje ci wieksze mozliwosci.
BTW. IH to nie jest tak highendowa firma. W stanach przed czasami Hilla mieli renome firmy taniej w klimatach Gianta, Schwinna etc. Zreszta poza factory sundayem to innne ramy IH nie sa juz tak na wypasie wykonane bo to jest duza firma i jednak leca na mase. Jak chcesz wysokiej klasy manufaktury to Commencal, Nicolai, Turner etc.
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
Spaced
Zauwaz ze obecnie na rynku ,jesli chodzi o ramy rowerowe to wszystko wyglada tak samo.. zawiechy maja bardzo podobne konstrukcje,-roznia sie jedynie drobnymi pierdolkami i naklejkami...a jednak maja bardzo rozna opinie...
Zatem.. jak mozna by wywnioskowac.. firmy nie robia reklamy,ale ludzie ktorzy na danym sprzecie, konkretnej firmy jezdza.-masz tu przyklad Hilla...-fakt,ze konstrukcja wiele zmienia,ale jeszcze wiecej ludzie...
Kiedys czlowiek jak uslyszal Trek ,Santa Cruz czy kona to wlosy stawaly deba..jakie to nie bylo ``high endowe `` i w ogole..a teraz.. wystarczylo podpatrzec cos u konkurencji,wsadzic na ramke kogos kto ma pojecie,osiagniecia i wystarczy...
moze teraz ciu off topicznie..
Wczoraj orzegladajac ebaya trafilem na dunfaja zielonego z boxerem za 1500 patyka.. mozna by powiedziec ze smieszne pieniadze...ale... nie u nas...
Niestety..ale Pl jest zacofanym krajem.. i nawet jak by cos chciec od zachodu to trzeba w cholere miec cierpliwosci i kasy ...- na przesykle i kombinowanie z paypalem i ninna mozliwoscia przeslania kasy
Hmmm.. fakt.. 1500 baksow to malo.. i jak bym mial za taka kase w PL kupic ramke do dzis bym to zrobil...
Zauwaz ze obecnie na rynku ,jesli chodzi o ramy rowerowe to wszystko wyglada tak samo.. zawiechy maja bardzo podobne konstrukcje,-roznia sie jedynie drobnymi pierdolkami i naklejkami...a jednak maja bardzo rozna opinie...
Zatem.. jak mozna by wywnioskowac.. firmy nie robia reklamy,ale ludzie ktorzy na danym sprzecie, konkretnej firmy jezdza.-masz tu przyklad Hilla...-fakt,ze konstrukcja wiele zmienia,ale jeszcze wiecej ludzie...
Kiedys czlowiek jak uslyszal Trek ,Santa Cruz czy kona to wlosy stawaly deba..jakie to nie bylo ``high endowe `` i w ogole..a teraz.. wystarczylo podpatrzec cos u konkurencji,wsadzic na ramke kogos kto ma pojecie,osiagniecia i wystarczy...
moze teraz ciu off topicznie..
Wczoraj orzegladajac ebaya trafilem na dunfaja zielonego z boxerem za 1500 patyka.. mozna by powiedziec ze smieszne pieniadze...ale... nie u nas...
Niestety..ale Pl jest zacofanym krajem.. i nawet jak by cos chciec od zachodu to trzeba w cholere miec cierpliwosci i kasy ...- na przesykle i kombinowanie z paypalem i ninna mozliwoscia przeslania kasy
Hmmm.. fakt.. 1500 baksow to malo.. i jak bym mial za taka kase w PL kupic ramke do dzis bym to zrobil...
dunfaja? Że co?
A co do podpatrywania to sie mylisz. W stanach za podpatrywanie masz sprawe w sądzie. Patrzysz na zawieszenia zbyt ogólne. To nie jest tylko podział 1zawias/4/virtual. W kazdym z tych systemów umieszczenie pktów obrotu, przełożenie, same linki w zawieszeniu i wiele innych o któch nie wspomnialem wplywa na zachowanie sie zawieszenia. Wez pod uwage, ze taki Appalace czy inny 1 zawias z wysokim pktem obrotu bedzie sie zachowywac zupelnie inaczej niz rózne cuda z ogniwem posredniczącym, a nadal bedące 1 zawiasami. Pomijam juz to, ze producent moze naprawde róznie wymodelowac charakterystyke zawieszenia co widac min. w róznicy miedzy rowerami np. do enduro/fr/dh w obrębie jednej marki. Tak naprawde mówi sie, że są podobne a jeżdza inaczej.
Do tego biki róznia sie przecież jeszcze geometria to tez wpływa na jazde. Mam wrażenie, ze nie zwracasz na to uwagi, a geo tak naprawde bardziej wpływa na to jak rower sie prowadzi niz zawieszenie. No i jeszcze sa różnice w wadze
A co do wpuszczania hilla na ramy to akurat DW odwalil kawał dobrej roboty i jesli chodzi o projekt to sunday jest jedna z najlepszych ram na rynku obecnie (do niedawna powiedzialbym, ze najlepsza). Może ih nie jest firma wykonująca ramy na poziomie niektórych małych manufaktur ale projekt jest naprawde genialny.
A jeśli chodzi o stawanie dęba to po prostu u nas bieda była. To tak jak kiedyś każdy chciał miec u nas w kraju opla albo jakiegos volkswagena, a teraz raczej ludzie marzą o troche lepszych furach bo to jest u nas dostępne.
A co do podpatrywania to sie mylisz. W stanach za podpatrywanie masz sprawe w sądzie. Patrzysz na zawieszenia zbyt ogólne. To nie jest tylko podział 1zawias/4/virtual. W kazdym z tych systemów umieszczenie pktów obrotu, przełożenie, same linki w zawieszeniu i wiele innych o któch nie wspomnialem wplywa na zachowanie sie zawieszenia. Wez pod uwage, ze taki Appalace czy inny 1 zawias z wysokim pktem obrotu bedzie sie zachowywac zupelnie inaczej niz rózne cuda z ogniwem posredniczącym, a nadal bedące 1 zawiasami. Pomijam juz to, ze producent moze naprawde róznie wymodelowac charakterystyke zawieszenia co widac min. w róznicy miedzy rowerami np. do enduro/fr/dh w obrębie jednej marki. Tak naprawde mówi sie, że są podobne a jeżdza inaczej.
Do tego biki róznia sie przecież jeszcze geometria to tez wpływa na jazde. Mam wrażenie, ze nie zwracasz na to uwagi, a geo tak naprawde bardziej wpływa na to jak rower sie prowadzi niz zawieszenie. No i jeszcze sa różnice w wadze

A co do wpuszczania hilla na ramy to akurat DW odwalil kawał dobrej roboty i jesli chodzi o projekt to sunday jest jedna z najlepszych ram na rynku obecnie (do niedawna powiedzialbym, ze najlepsza). Może ih nie jest firma wykonująca ramy na poziomie niektórych małych manufaktur ale projekt jest naprawde genialny.
A jeśli chodzi o stawanie dęba to po prostu u nas bieda była. To tak jak kiedyś każdy chciał miec u nas w kraju opla albo jakiegos volkswagena, a teraz raczej ludzie marzą o troche lepszych furach bo to jest u nas dostępne.
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
Spaced
dunfaja= sunday`a:) literki skacza:)zgadza sie-slowo podpatrywanie bylo ujete gornolotnie:) ja rozumiem ze kazdy z producentow badawczo realizuje swoje zalozenia techniczne dozac do doskonalosci..
Kąty oczywiscie,maja bardzo duze znaczenia-jednakze nie chcialem zaglebiac sie w az takie konstrukcyjne rozwiazania-sekcja pominieta:)
Zatem:teraz, jak mozna wybiec w przyszlosc (mowimy tu tylko o rowerach DH ) to wiekszosc liczacych sie na rynku producentow bedzie omijala szerokil lukiem rozwiazania one point..tu przyszlosc beda mialy cztery punkty... nie ma co sie oszukiwac...
niestety,nawet nie wiem jak wygladaja takie badania zachowan zawiechy w konkretnych modelach-po prostu,nikt tego nie robil..nie porownuje..wiec ciezko powiedzic cos komus,kto stoi przed zakupami jesli chodzi o ta kwestie co ma wybrac jesli chodzi o kwestie zawiechy,bo to w rowerze podstawa...
sprawa niby prosta.. kawalek wahacza,dampera...
kiedys tak myslalem.. ze wlasnie to wystarcz,ale sie mylilem.. ale troche ludzi stad ( ciezko powiedziec na ile sa profi a na ile po prostu jezdza ...tak to ujmijmy ) podpowiedzieli.. ze jednak to co jest legenda ( kona) w obecnym czasie technologicznie pozostali w korzeniach...tyle
reasumujac..chcialbym kupic jakas ramke ktora`` dziala``... ale poki co..zagranica..a takich zakupow nigdy nie robilem wiec mam problem na tej plaszczyznie...
dunfaja= sunday`a:) literki skacza:)zgadza sie-slowo podpatrywanie bylo ujete gornolotnie:) ja rozumiem ze kazdy z producentow badawczo realizuje swoje zalozenia techniczne dozac do doskonalosci..
Kąty oczywiscie,maja bardzo duze znaczenia-jednakze nie chcialem zaglebiac sie w az takie konstrukcyjne rozwiazania-sekcja pominieta:)
Zatem:teraz, jak mozna wybiec w przyszlosc (mowimy tu tylko o rowerach DH ) to wiekszosc liczacych sie na rynku producentow bedzie omijala szerokil lukiem rozwiazania one point..tu przyszlosc beda mialy cztery punkty... nie ma co sie oszukiwac...
niestety,nawet nie wiem jak wygladaja takie badania zachowan zawiechy w konkretnych modelach-po prostu,nikt tego nie robil..nie porownuje..wiec ciezko powiedzic cos komus,kto stoi przed zakupami jesli chodzi o ta kwestie co ma wybrac jesli chodzi o kwestie zawiechy,bo to w rowerze podstawa...
sprawa niby prosta.. kawalek wahacza,dampera...
kiedys tak myslalem.. ze wlasnie to wystarcz,ale sie mylilem.. ale troche ludzi stad ( ciezko powiedziec na ile sa profi a na ile po prostu jezdza ...tak to ujmijmy ) podpowiedzieli.. ze jednak to co jest legenda ( kona) w obecnym czasie technologicznie pozostali w korzeniach...tyle
reasumujac..chcialbym kupic jakas ramke ktora`` dziala``... ale poki co..zagranica..a takich zakupow nigdy nie robilem wiec mam problem na tej plaszczyznie...
Da__FreaK mylisz sie. Cale to gadanie o tym ile to lepsze sa wielozawiasy jest bez sensu. Sam mam w tym momencie Virtuala ale jak nabiore techniki bede celowac w 1 zawiasa. Gdyby 1 zawiasy byly tak znacznie lepsze to najlepsze firmy poswiecajace naprawde duzo na badania jak Honda, Commencal, Foes nie stawiałyby na ten system. Virtual jest lepszy tylko na papierze - bo niby lepiej na przeszkodach, przy hamowaniu etc. ale za to wielu zawodników nie lubi go za martwy feel i ogólnie mniejszą skoczność. Zreszta obecnie 1 zawiasy maja zupelnie inna charakterystyke od wielozawiasów. Dopiero w sytuacji gdyby udalo sie stworzyc rower z zaletami virtuala i jednoczesnie 1 zawiasa te drugie zostana wyparte. Do tego czasu beda to konkurencyjne rozwiazania.
A co do sprawdzania co ci pasi to jest wiele pomocy. Mozesz oczywiscie testowac i czytac recki ale np. prostą pomoca jest linkage. Może czasem wkradna tam sie jakies małe błędy w geometrie ale charakterystyki jak na razie lookalem sa dość zgodne z moim odczuciem. Do demo mozna sciagnac praktycznie kazda rame na rynku wiec lookaj.
Do takiej jazdy jak przeznaczony jest wlasnie coilair dlatego wlasnie sugerowalem commencala bo powinien fajnie sie zacchowywać. Kona to legenda ale marketingu. Robia ramy na poziomie srednim ale Stinky to to samo od wieków. Stab na 06 zmienili i fajny wyszedl ale teraz parcie jest u nich na SS i zadnych zawodników prawie poza tym nie maja.
A co do zakupów za granica to jak sklep wysyla do PL to zakupy przeciez takie same jak przy kupowaniu w PL. Zwłaszcza jak linkowalem sklep w uni (z opcja dzialania strony w j. ang) bo taki sklep obowiazuja te same prawa co rodzime sklepy i jedyna róznica to to, ze niemcy maja wiecej szacunku do prawa i masz mniejsze szanse, na jakis wałek potem na gwarancji.
A co do sprawdzania co ci pasi to jest wiele pomocy. Mozesz oczywiscie testowac i czytac recki ale np. prostą pomoca jest linkage. Może czasem wkradna tam sie jakies małe błędy w geometrie ale charakterystyki jak na razie lookalem sa dość zgodne z moim odczuciem. Do demo mozna sciagnac praktycznie kazda rame na rynku wiec lookaj.
Do takiej jazdy jak przeznaczony jest wlasnie coilair dlatego wlasnie sugerowalem commencala bo powinien fajnie sie zacchowywać. Kona to legenda ale marketingu. Robia ramy na poziomie srednim ale Stinky to to samo od wieków. Stab na 06 zmienili i fajny wyszedl ale teraz parcie jest u nich na SS i zadnych zawodników prawie poza tym nie maja.
A co do zakupów za granica to jak sklep wysyla do PL to zakupy przeciez takie same jak przy kupowaniu w PL. Zwłaszcza jak linkowalem sklep w uni (z opcja dzialania strony w j. ang) bo taki sklep obowiazuja te same prawa co rodzime sklepy i jedyna róznica to to, ze niemcy maja wiecej szacunku do prawa i masz mniejsze szanse, na jakis wałek potem na gwarancji.
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
Spaced
Zatem,wnoszac po Twoich slowach.. wady i zalety kazdego systemu wychodza na zero..oczywiscie kazdy ma swoje upodobania..kazdemu co innego lezy.. a to tak..a to tak... wiadomo.. nie przypasi -czlowiek z nad morza chce w gory..a czlowiek z gor ucieka nad morze-taki mezalians:)
dobra,odbiegamy od topicu, zatem EOT:)
.. jeszcze nie raz pogadamy o tym i tamtym
Zatem,wnoszac po Twoich slowach.. wady i zalety kazdego systemu wychodza na zero..oczywiscie kazdy ma swoje upodobania..kazdemu co innego lezy.. a to tak..a to tak... wiadomo.. nie przypasi -czlowiek z nad morza chce w gory..a czlowiek z gor ucieka nad morze-taki mezalians:)
dobra,odbiegamy od topicu, zatem EOT:)
.. jeszcze nie raz pogadamy o tym i tamtym

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość