Rock Shox PEARL w FR lub DH
Rock Shox PEARL w FR lub DH
Co sądzicie o zastosowaniu Pearla (215mm) lub może innego dampea powietrznego w FR lub lekkim DH. Mogę dostać właśnie Pearla w bardzo atrakcyjnej cenie i chcę go wsadzić do jedno zawiasu.
tageri Pearl to nie jest damper do agresywnej jazdy. Monarch u RSa jest do FR i AM ale jest nie sprawdzony. Ludzie jezdza na Evolverach i DHX airach i bardzo chwala ale jest pare ale.
1. Czy rama jest odpowiednio sztywna i ma odpowiednie przelożenie bo inaczej moze uszkodzic damper
2. Czy damper powietrzny nie zepsuje charakterystyki poniewaz wiele ram nie zaprojektowanych pod powietrze po prostu dziwnie sie z nim zachowuje (zreszta w druga strone ze sprezyna jest tak samo)
1. Czy rama jest odpowiednio sztywna i ma odpowiednie przelożenie bo inaczej moze uszkodzic damper
2. Czy damper powietrzny nie zepsuje charakterystyki poniewaz wiele ram nie zaprojektowanych pod powietrze po prostu dziwnie sie z nim zachowuje (zreszta w druga strone ze sprezyna jest tak samo)
Digas nie wiem jak bardzo sign jest sztywny ale podejzewam, ze malo wiec ryzyko przy jezdzie FR/DH jest, że ci sie rozszczelni. Szczesliwie manitou ma chyba obecnie najszczelniejsze airy i najtrudniej je zajechać ale swinger muli troche było brac evolvera :P
BTW. Ja bym tego nie robil bo pewnie ci upieprzyło sporo progresji w pierwszej czesci skoku albo jeszcze cos dziwniejszego ci sie stało.
Zawieszenie nie dziala ci jakos dziwnie?
BTW. Ja bym tego nie robil bo pewnie ci upieprzyło sporo progresji w pierwszej czesci skoku albo jeszcze cos dziwniejszego ci sie stało.
Zawieszenie nie dziala ci jakos dziwnie?
-
- Posty: 742
- Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To moze wrocmy do pearla bo pytanie bylo o ten damper a nie o swingera.
Ja mam pearla 3.3 i mam swiadomosc tego ze do extremy ten damper nie jest ale narazie sprawuje sie swietnie i nie moge na niego narzekac.
Szczegulnie podoba mi sie w nim mozliwosc calkowitego zablokowania skoku (przydatne np przy podjazdach ), floodgate czyli wykorzystanie 1/2 skoku i oczywiscie 3 ustawienie -> pelnia skoku
Poza tym nareszcie nie musisz schodzic z roweru zeby zmienic jakies ustawienia regulacja twardosci i odbicia sa w takiej pozycji ze korzystanie z nich to przyjemnosc
Dla mnie damper naprawde godny polecenia
Ja mam pearla 3.3 i mam swiadomosc tego ze do extremy ten damper nie jest ale narazie sprawuje sie swietnie i nie moge na niego narzekac.
Szczegulnie podoba mi sie w nim mozliwosc calkowitego zablokowania skoku (przydatne np przy podjazdach ), floodgate czyli wykorzystanie 1/2 skoku i oczywiscie 3 ustawienie -> pelnia skoku
Poza tym nareszcie nie musisz schodzic z roweru zeby zmienic jakies ustawienia regulacja twardosci i odbicia sa w takiej pozycji ze korzystanie z nich to przyjemnosc
Dla mnie damper naprawde godny polecenia
-
- Posty: 742
- Rejestracja: 18.04.2007 19:24:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Do Tosy -> stare zdjecie jeszcze z przed złożenia roweru :Spaced pisze:Do jakiej ramy go wsadziles?
http://img255.imageshack.us/my.php?image=tosa2pv3.jpg
Spaced nie teoretyzuj tyle na forum bo nie masz pojecia o czym piszesz.
a teraz na temat: od ponad roku w zjazdowce uzywam dampera Rock Shox Pearl 3.1 i musze przyznac ze bardzo mile mnie zaskoczyl. mam dlugosc 222mm i zalozylem go do ramy Trek Diesel DH (jednozawias). kupujac go chcialem zrobic eksperyment czy powietrze wogole sie nada do zjazdu i jak sie okazalo Pearl zdal swoj egzamin. przez ponad rok katowania w gorach i przy dosyc duzych skokach nie mialem z nim problemow. nigdy nie wypuscil ani troche powietrza ani oleju. dopiero niedawno zaczal dziwnie pracowac i wymaga serwisu, ale ktory damper po ponad roku katowania nie wymaga? powietrzne dampery pracuja zupelnie inaczej niz sprezyna, na mniejszych nierownosciach byc moze jest mniej czuly niz sprezyna ale te wieksze zjada rownie dobrze. minusem jest to ze powietrzne dampery przy tej samej dlugosci co sprezynowe maja ciut mniej skoku. za ogromny plus mozna uznac to ze Pearl jest wyjatkowo progresywny i bardzo ciezko go dobic (przynajmniej w mojej ramie). kolejnym plusem sa bardzo dobre mozliwosci regulacji oraz waga - 222mm dlugosci + tuleje u mnie wazy 370g.
zasadnicza sprawa sa gusta bo nie kazdemu odpowiada praca powietrza. nie ma jednak obaw o wytrzymalosc tego dampera!!!
a teraz na temat: od ponad roku w zjazdowce uzywam dampera Rock Shox Pearl 3.1 i musze przyznac ze bardzo mile mnie zaskoczyl. mam dlugosc 222mm i zalozylem go do ramy Trek Diesel DH (jednozawias). kupujac go chcialem zrobic eksperyment czy powietrze wogole sie nada do zjazdu i jak sie okazalo Pearl zdal swoj egzamin. przez ponad rok katowania w gorach i przy dosyc duzych skokach nie mialem z nim problemow. nigdy nie wypuscil ani troche powietrza ani oleju. dopiero niedawno zaczal dziwnie pracowac i wymaga serwisu, ale ktory damper po ponad roku katowania nie wymaga? powietrzne dampery pracuja zupelnie inaczej niz sprezyna, na mniejszych nierownosciach byc moze jest mniej czuly niz sprezyna ale te wieksze zjada rownie dobrze. minusem jest to ze powietrzne dampery przy tej samej dlugosci co sprezynowe maja ciut mniej skoku. za ogromny plus mozna uznac to ze Pearl jest wyjatkowo progresywny i bardzo ciezko go dobic (przynajmniej w mojej ramie). kolejnym plusem sa bardzo dobre mozliwosci regulacji oraz waga - 222mm dlugosci + tuleje u mnie wazy 370g.
zasadnicza sprawa sa gusta bo nie kazdemu odpowiada praca powietrza. nie ma jednak obaw o wytrzymalosc tego dampera!!!
www.grawitacyjny.pl - free przesyłka od 300zł!
Aerozine - mega lekkie stery i korby!
Aerozine - mega lekkie stery i korby!
radacz no wiem tyle ile sugeruje producent. Damper nie przewidziany do tego jest wiec nie zakladam, ze bedzie wytrzymywał skoro w wielu ramach mocniejsze dampery sie regularnie psuły (stare dhx airy czy rocco airy ). A co do teori odnosnie dopasowania do ramy to akurat jest to "teoria" przekazana mi przez mojo susp i producenta mojej ramy[czyt. czesc ram zle dziala z powietrzem i odwrotnie - u mnie np. coile sa odradzane - rama zachowuje sie niestabilnie z nimi] wiec chyba jednak osoby o kapke wiekszej wiedzy niz my obaj razem wzieci 
Lepiej powiedz mi masz progresje od poczatku skoku u siebie czy wybiera ci pod koniec dopiero? Teraz jezdze na dhx air i wlasnie dopiero w końcowej fazie skoku mi wybiera, a tak to jest bardzo liniowo przez dłiugi czas.
Zreszta bedziesz moze na jakis zawodach zeby dalo sie (jesli sie zgodzisz wstretnemu teretykowi dotykac swojego treka :P ) ugiać go na parkingu.

Lepiej powiedz mi masz progresje od poczatku skoku u siebie czy wybiera ci pod koniec dopiero? Teraz jezdze na dhx air i wlasnie dopiero w końcowej fazie skoku mi wybiera, a tak to jest bardzo liniowo przez dłiugi czas.
Zreszta bedziesz moze na jakis zawodach zeby dalo sie (jesli sie zgodzisz wstretnemu teretykowi dotykac swojego treka :P ) ugiać go na parkingu.
Spaced no podobno tak jest ze nie wszystkie ramy z powietrzem dzialaja tak dobrze, warto jednak sprobowac.
co do pearla, tak jak w kazdym powietrznym damperze na poczatku jest potrzebna pewna sila do "przelamania" go zeby zaczal sie uginac. pozniej dziala dosyc liniowo a sama koncowka jest bardzo ale to bardzo progresywna, niemal niedobijalna ( dla porownania sprezynowego foxa dobijam jak chce). a co do sprobowania treka to nie ma sprawy, bede na wielu zawodach w tym roku wiec wystarczy ze podejdziesz do mnie
pozdro!
co do pearla, tak jak w kazdym powietrznym damperze na poczatku jest potrzebna pewna sila do "przelamania" go zeby zaczal sie uginac. pozniej dziala dosyc liniowo a sama koncowka jest bardzo ale to bardzo progresywna, niemal niedobijalna ( dla porownania sprezynowego foxa dobijam jak chce). a co do sprobowania treka to nie ma sprawy, bede na wielu zawodach w tym roku wiec wystarczy ze podejdziesz do mnie

www.grawitacyjny.pl - free przesyłka od 300zł!
Aerozine - mega lekkie stery i korby!
Aerozine - mega lekkie stery i korby!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości