Strona 1 z 2
Rock Shox PEARL w FR lub DH
: 11.05.2008 07:21:10
autor: tageri
Co sądzicie o zastosowaniu Pearla (215mm) lub może innego dampea powietrznego w FR lub lekkim DH. Mogę dostać właśnie Pearla w bardzo atrakcyjnej cenie i chcę go wsadzić do jedno zawiasu.
: 11.05.2008 10:32:44
autor: Spaced
tageri Pearl to nie jest damper do agresywnej jazdy. Monarch u RSa jest do FR i AM ale jest nie sprawdzony. Ludzie jezdza na Evolverach i DHX airach i bardzo chwala ale jest pare ale.
1. Czy rama jest odpowiednio sztywna i ma odpowiednie przelożenie bo inaczej moze uszkodzic damper
2. Czy damper powietrzny nie zepsuje charakterystyki poniewaz wiele ram nie zaprojektowanych pod powietrze po prostu dziwnie sie z nim zachowuje (zreszta w druga strone ze sprezyna jest tak samo)
: 11.05.2008 10:46:48
autor: Digas
Spaced pisze:1. Czy rama jest odpowiednio sztywna i ma odpowiednie przelożenie bo inaczej moze uszkodzic damper
sory za zejście z tematu, ale czy w takim razie uważasz za szczyt debilizmu to, że mam swingera air w signie?

: 11.05.2008 10:49:44
autor: Spaced
Digas nie wiem jak bardzo sign jest sztywny ale podejzewam, ze malo wiec ryzyko przy jezdzie FR/DH jest, że ci sie rozszczelni. Szczesliwie manitou ma chyba obecnie najszczelniejsze airy i najtrudniej je zajechać ale swinger muli troche było brac evolvera :P
BTW. Ja bym tego nie robil bo pewnie ci upieprzyło sporo progresji w pierwszej czesci skoku albo jeszcze cos dziwniejszego ci sie stało.
Zawieszenie nie dziala ci jakos dziwnie?
: 11.05.2008 11:03:21
autor: Digas
jeśli to pytanie do mnie to odpowiadam:
ten swinger w tym signie to najlepsze co mnie spotkało

wiele osób miało okazję przejechać się na tym moim secie i nie słyszałem jeszcze negatywnej oceny

Wcale nie muli, SAG ustawiłem podręcznikowo na około 30%, i daje radę! - ogólnie jestem BARDZO ZADOWOLONY!

: 11.05.2008 11:26:27
autor: Spaced
Digas mnie w swingerze SPV przeraza

Mam go w XC/AM biku ale do ciezszej jazdy SPV mnie odstrasza no ale po kindshocku to naprawde skok jakosci

: 11.05.2008 11:45:37
autor: jasiek_krk
To moze wrocmy do pearla bo pytanie bylo o ten damper a nie o swingera.
Ja mam pearla 3.3 i mam swiadomosc tego ze do extremy ten damper nie jest ale narazie sprawuje sie swietnie i nie moge na niego narzekac.
Szczegulnie podoba mi sie w nim mozliwosc calkowitego zablokowania skoku (przydatne np przy podjazdach ), floodgate czyli wykorzystanie 1/2 skoku i oczywiscie 3 ustawienie -> pelnia skoku
Poza tym nareszcie nie musisz schodzic z roweru zeby zmienic jakies ustawienia regulacja twardosci i odbicia sa w takiej pozycji ze korzystanie z nich to przyjemnosc
Dla mnie damper naprawde godny polecenia
: 11.05.2008 12:27:57
autor: Spaced
jasiek_krk ale on po prostu nie jest na tyle wytrzymały zeby to znieść. Do tego ma dość mała komore wiec na długich zjazdach moze sie grzać.
Do jakiej ramy go wsadziles?
: 11.05.2008 14:18:05
autor: jasiek_krk
Spaced pisze:Do jakiej ramy go wsadziles?
Do Tosy -> stare zdjecie jeszcze z przed złożenia roweru :
http://img255.imageshack.us/my.php?image=tosa2pv3.jpg
: 11.05.2008 16:00:21
autor: Spaced
jasiek_krk toske z tego co widzialem skladaja z dhx airami wiec moze chociaz troche przy "projektowaniu" myslano o airach.
: 11.05.2008 21:01:43
autor: radacz
Spaced nie teoretyzuj tyle na forum bo nie masz pojecia o czym piszesz.
a teraz na temat: od ponad roku w zjazdowce uzywam dampera Rock Shox Pearl 3.1 i musze przyznac ze bardzo mile mnie zaskoczyl. mam dlugosc 222mm i zalozylem go do ramy Trek Diesel DH (jednozawias). kupujac go chcialem zrobic eksperyment czy powietrze wogole sie nada do zjazdu i jak sie okazalo Pearl zdal swoj egzamin. przez ponad rok katowania w gorach i przy dosyc duzych skokach nie mialem z nim problemow. nigdy nie wypuscil ani troche powietrza ani oleju. dopiero niedawno zaczal dziwnie pracowac i wymaga serwisu, ale ktory damper po ponad roku katowania nie wymaga? powietrzne dampery pracuja zupelnie inaczej niz sprezyna, na mniejszych nierownosciach byc moze jest mniej czuly niz sprezyna ale te wieksze zjada rownie dobrze. minusem jest to ze powietrzne dampery przy tej samej dlugosci co sprezynowe maja ciut mniej skoku. za ogromny plus mozna uznac to ze Pearl jest wyjatkowo progresywny i bardzo ciezko go dobic (przynajmniej w mojej ramie). kolejnym plusem sa bardzo dobre mozliwosci regulacji oraz waga - 222mm dlugosci + tuleje u mnie wazy 370g.
zasadnicza sprawa sa gusta bo nie kazdemu odpowiada praca powietrza. nie ma jednak obaw o wytrzymalosc tego dampera!!!
: 11.05.2008 22:20:22
autor: Spaced
radacz no wiem tyle ile sugeruje producent. Damper nie przewidziany do tego jest wiec nie zakladam, ze bedzie wytrzymywał skoro w wielu ramach mocniejsze dampery sie regularnie psuły (stare dhx airy czy rocco airy ). A co do teori odnosnie dopasowania do ramy to akurat jest to "teoria" przekazana mi przez mojo susp i producenta mojej ramy[czyt. czesc ram zle dziala z powietrzem i odwrotnie - u mnie np. coile sa odradzane - rama zachowuje sie niestabilnie z nimi] wiec chyba jednak osoby o kapke wiekszej wiedzy niz my obaj razem wzieci
Lepiej powiedz mi masz progresje od poczatku skoku u siebie czy wybiera ci pod koniec dopiero? Teraz jezdze na dhx air i wlasnie dopiero w końcowej fazie skoku mi wybiera, a tak to jest bardzo liniowo przez dłiugi czas.
Zreszta bedziesz moze na jakis zawodach zeby dalo sie (jesli sie zgodzisz wstretnemu teretykowi dotykac swojego treka :P ) ugiać go na parkingu.
: 11.05.2008 23:06:43
autor: radacz
Spaced no podobno tak jest ze nie wszystkie ramy z powietrzem dzialaja tak dobrze, warto jednak sprobowac.
co do pearla, tak jak w kazdym powietrznym damperze na poczatku jest potrzebna pewna sila do "przelamania" go zeby zaczal sie uginac. pozniej dziala dosyc liniowo a sama koncowka jest bardzo ale to bardzo progresywna, niemal niedobijalna ( dla porownania sprezynowego foxa dobijam jak chce). a co do sprobowania treka to nie ma sprawy, bede na wielu zawodach w tym roku wiec wystarczy ze podejdziesz do mnie

pozdro!
: 11.05.2008 23:16:04
autor: Spaced
radacz no wlasnie czyli dziala ci troche jak u mnie z ta mała róznica, ze u mnie superprogresywna koncówka jest dobijalna :P Raz juz dobilem przy skoku nie jakims szczególnie duzym ale to pewnie kwestia tez dosc liniowego zawieszenia u mnie.
: 12.05.2008 06:39:33
autor: KaczorAC1
Spaced pisze:Teraz jezdze na dhx air i wlasnie dopiero w końcowej fazie skoku mi wybiera, a tak to jest bardzo liniowo przez dłiugi czas.
Mój 5.0 AIR ma to samo...

Trzeba sie do tego przyzwyczaić

: 12.05.2008 19:06:18
autor: Spaced
KaczorAC1 no ja wyslalem do mojo i jest juz lepiej bo mi komore zmniejszyli troche. Ale przy 240mm to i tak char jest mniej progresywna niz przy amorku z mała komora. Bo ogólnie w dhxie pomysleli zeby byla duza bo sie grzac nie bedzie ale przez to wlasnie ta dodatkowa liniowość jest.
: 14.05.2008 14:36:10
autor: kamillr
A więc pytanie do jednego zawiasu Pearl czy Monarch? Bardzo mało opinii tych dwóch.
: 14.05.2008 14:38:02
autor: piotrex
monarch,bo wytrzymalszy.
: 14.05.2008 14:47:23
autor: Spaced
Ew. Pokombinuj i Evolvera kup
