Wymiana slizgow

uczak16
Posty: 193
Rejestracja: 03.10.2006 14:55:21
Kontakt:

Wymiana slizgow

Post autor: uczak16 »

Witam. Jak wyciagnac slizgi z amortyzatora Dirt Jumper 3? Beda pasowac slizgi z modelu 2004 do modelu 2007?
uczak16
Posty: 193
Rejestracja: 03.10.2006 14:55:21
Kontakt:

Post autor: uczak16 »

nikt niewie?
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

to raczej tylko w gregorio, lub w jakimś serwisie, który posiada sprzęt do wyciągania ślizgów
uczak16
Posty: 193
Rejestracja: 03.10.2006 14:55:21
Kontakt:

Post autor: uczak16 »

mi sie wydaje ze to bez wiekszych problemow da sie zrobic w domu tylko poszukuje manuala jakiegos albo kogos kto to robil
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

no to po co sie pytasz, jak wiesz ze w domu;] probuj i wyciagaj, oby ze skutkiem pozytywnym
^^
Posty: 134
Rejestracja: 11.06.2006 10:02:02
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: ^^ »

wyciagnij uszczelki nie uszkadzając ich a slizgi pozniej paluczkami wyciagniesz ;)
KubuŚ-PunX DH
Posty: 126
Rejestracja: 29.03.2005 04:23:45
Lokalizacja: Ruda Śląska-Wirek
Kontakt:

Post autor: KubuŚ-PunX DH »

ja jebe... widział ktos z Was slizgi z marcocha ? bo ja tak i wiem napewno ze w domu tego nie zrobisz chyba ze mieszakasz nad gregorio:D powiem ci ze bez specialistycznych narzedzi sie nieobejdzie... trzeba miec kleszcze "cegera", przyżad do wbijania uszczelek i ślizga góranego ( koncowego ) przyżad do wyciskania ślizgu dolnego.. wiec zapomnij o samoobsłudze.. pozdr.
http://kubuspunxdh.pinkbike.com/
www.ncb.com.pl
Authorized Marzocchi Mechanics
lukasz_olawa
Posty: 405
Rejestracja: 29.07.2004 21:58:00
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: lukasz_olawa »

KubuŚ-PunX DH dobrze gada :] Bez narzędzi niestety nie da rady w tym amorku.

W starych Marcokach dało się wyjąć ślizgi palcami, ale to była trochę inna bajka. Kiedyś jak jeszcze robili górne golenie 30 mm, a dolne golenie robili z 3 części (w zależności od modelu- roczniki 2002/2003 i wcześniejsze) ślizgi to były tługie tuleje wkładane między golenie górne i dolne. Były one na tyle długie ze nie dało się ich krzywo włożyć. Nie trzeba ich było wbijać żeby założyć, ani wyszarpywać na siłę żeby wyjąć.
W nowych Marcokach ślizgi to cienkie krótkie pierścienie od wewnątrz wyłożone tworzywem sztucznym, które ma mały współczynnik tarcia po metalu (najprawdopodobniej to tworzywo to tarnamid). Główną różnicą w obsłudze nowych ślizgów jest to ze trzeba je wbijać do dolnych goleni i to ze się same nie centrują, więc trzeba mieć narzędzia żeby je prosto wbić na odpowiednią głębokość a przy okazji nie uszkodzić.
W nowych marcokach do ślizgów bez narzędzi nie podchodź, bo możesz poniszczyć. A jak będziesz miał źle osadzone ślizgi, to i szybciej ci się nowe ślizgi wyrobią, a poza tym możesz uszkodzić górne golenie.

uczak16 skąd jesteś? Bo oprócz Gregorio autoryzowany serwis Marcoka jest też w ProBike'u we Wrocławiu na ul. Pięknej. Może tam by Ci było lepiej zrobić amora. Ja tam serwisuję swojego SuperT i mam w miarę blisko do sklepu :] POZDR :]
Moja fura: http://www.pinkbike.com/photo/1059373/
FULL RULEZZZZ :)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

KubuŚ-PunX DH pisze:trzeba miec kleszcze "cegera", przyżad do wbijania uszczelek
segara to raz.
przyRZąd to dwa
a wbic uszczelki można wbić bez jakichkolwiek narzędzi "specjalistycznych"

a z resztą się zgadzam, wybijanie łatwe by nie było
wojtec
Posty: 563
Rejestracja: 09.09.2007 09:59:37
Kontakt:

Post autor: wojtec »

takie szczypce kupisz
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... country=1l
jak juz wyciagniesz ten pierscien to mysle ze nie powinno byc problemow z wyciagnieciem slizgow...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość