EMPIRE cycles DH bike. Nowa technologia w ramach DH.

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

EMPIRE cycles DH bike. Nowa technologia w ramach DH.

Post autor: Spaced »

Fotki tego bika krążyły po sieci juz od jakiegoś czasu. Jeśli mnie tłumaczenie nie myli rama jest ODLEWANA!!! Dokładne omówienie macie w skanie recenzji w rarze (dodatkowo PDF z pre release info - Geometria, Ceny, Takie tam :P).

Macie to tutaj : http://rapidshare.com/files/122024586/2 ... 2.rar.html
Lub tutaj:
http://www.esnips.com/web/norbarsOtherStuff/?refresh=1

Podstawowe Bajery:
- Support Ponizej 14 cali
- Przestawne ustawienia długosci tylnego wachacza
- Wsteczny ruch koła (nie spowalnia na przeszkodach - jak virtuale)
- Idler Pulley [nie wiem jak po polsku] - Dobrze pedałuje.

Rama standardowo Przychodzi z tytanową spreżyną. Zreszta co sie bede rozpisywał. Macie Recke z DIRTA (sry za jakosc jednego skanu ale nie chcialem rozpinac pisemka) i tam jest to ładnie opisane.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

Brzydki jak cholera, wygląda jak połączenie cruisera z pełnym zawieszeniem i bez jakichś specjałów jak na dzień dzisiejszy.
Spaced pisze:Jeśli mnie tłumaczenie nie myli rama jest ODLEWANA!!!
i w tym momencie nie wziąłbym tego nawet za darmo.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jaca czemu nie wziałbyś odlewanej ramy za darmo? Tylne widły w MX KTM robi odlewane. Golenie w widłach przednich robi sie podobnie to czemu nie ramy? Sklada sie ona z 3 elemenetów.
1. Przedni trójkąt
2. Seat Tower
3. Wachacz
Rama odlewana moze byc znacznie lzejsza przy tej samej wytrzymałosci wiec technologia ma przyszłość.
Moim zdaniem jest piekna ale rozumiem, ze moze sie nie podobac.
inq
Posty: 349
Rejestracja: 15.05.2006 22:23:36
Kontakt:

Post autor: inq »

Jaca pisze:Spaced napisał:
Jeśli mnie tłumaczenie nie myli rama jest ODLEWANA!!!


i w tym momencie nie wziąłbym tego nawet za darmo.
a dlaczego ?

wiecej plusow a nizeli minusow :)
lipski
Posty: 306
Rejestracja: 05.09.2007 04:34:00
Kontakt:

Post autor: lipski »

Popieram.. Jest śliczna, kiedy dołożą gearboxx to spełnią marzenia niedoszłych posiadaczy RN01...

Quake widział na żywo, mam nadziejęm że się wypowie..
Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Noldorek »

inq pisze:Jaca napisał:
Spaced napisał:
Jeśli mnie tłumaczenie nie myli rama jest ODLEWANA!!!


i w tym momencie nie wziąłbym tego nawet za darmo.


a dlaczego ?
a będę dziś wredny...bo tak mam po meczu...(pewnie dlatego ze hill...peat czy gee na niej nie śmigają :P)
Ramka wygląda ciekawie...racingowo...ale chyba bym wolał inna :) bo tak jakoś mi nie siedzi:)
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jak zrobia ja kiedys ze skandu jak planują to bedzie coś. Szanse sa na 40% lżejsza rame!!! Socom idzie do piachu :P
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

bo przy odlewaniu (wtryskiwaniu metalu do formy) stosuje się materiał o większej zawartości jakichś tlenków, co wpływa na spadek wytrzymałości tego materiału - odlew nigdy mnie nie przekona. KTM to inna bajka, patrząc na wahacze mx-ów, chyba każda firma robi odlew, ale ten odlew jest wewnątrz usztywniany dodatkowymi elementami, a haki kół są dospawane.

EDIT: Noldorek, już dawno wyrosłem z Pitów, Gracjów i innych Hillów ;]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jaca to czemu nie mozna tak samo usztywniac konstrukcji w DH? Panowie wlasnie maja doświadczenie z innych branży i przenosza je na rower. Sądzac po geometri i pomyśle na zawieszenie to jednak głupi nie sa i wszyscy, którzy gadali, ze odlewany sie nie uda beda niedługo musieli to odszczekać.
inq
Posty: 349
Rejestracja: 15.05.2006 22:23:36
Kontakt:

Post autor: inq »

Spaced wiesz moze z czego oni to odlewaja ? Z jakiego stopu
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

inq sciagnij rara to bedziesz mieć. Pisze - Aerospace Alloy. Wiecej info tam nie ma.

Design Details
By Chris Williams and Craig Robertson
F.E.A. by Penso
Casting analysis by C.T.I.
3 piece moulding - hollow swingarm is stiff and reduces unsprung mass
3 position axle adjustment - 20mm of adjustment
Moto style brake carrier - perfect disc alignment - Int. Std.
83mm bb shell
ISCG 05 mounts
1.5 head tube - potential for offset cups
Integrated fork stops
Integrated cable routing - simple, neat and ensures good shifting
In-moulded head tube logo
Main pivot - Moto style - full compliment needle roller bearing pivot, sealed
STD 22mm x 8mm shock mounting
242 x 75mm shock
27.2mm seat post fitting
150mm frame spacing BUT 135mm wheel (12mm axle) lightweight /reduced dish
2.8:1 leverage ratio
Travel - 215mm - dependant on shock and adjustable axle setting

Geometry
Race inspired
Rearward axle path - best force transmission, corrected wheelbase
Anti squat
Low C.O.G.
Adjustable chainstay/wheelbase - oversteer to understeer or northshore to alpine
Low stand over heigh

Manufacture
All made in the UK
3 piece Precision sand casting
Aerospace alloy
X-rayed
Heat treated
Dye penetrant inspection
Shot peened finish
Anodised*
Precision machined
MX style sublimated printed heavy duty graphics
European type Approval
*Anodising a cast surface will always produce a matt finish and a more
pale colour than traditional anodised billet surface.
Frame kit details
Frame, swingarm, seat tower
Alloy rear axle, rear brake mount
Shock and Ti spring - Canecreek Double Barrel or Marzocchi Roco WC
Headset - zero stack Canecreek
Seat clamp
Custom chain device - hardwearing/quiet turned cast nylon rollers, sealed bearings,
centre spacers, laser cut stainless idler bracket, anodised alloy mounting plate
Stainless/treated hardware throughout
Size - medium only
Weight - approx 13.5lbs Inc shock, brake carrier, axle and hardware

Price
Marzocchi shock option - £2095 Inc tax, excluding shipping
Canecreek shock option - £2395 Inc tax, excluding shipping
Options - shocks, spring, graphics, colour, forks - details on request

Miscellaneous
Conceived, designed, manufactured, tested in the UK
Moto/automotive/aerospace influence - Honda, Ducati, Bentley, Audi etc
Why weld 30 pieces together when you can mould 3?
Stiff and no weld /heat damage
Warranty, Shock graphs, Test data, Fitting recommendations/shock settings/torque
values etc - details will be available via the website or on request

Contact
www.empire-cycles.com (full website expected early '08)
email - info@empire-cycles.com
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Koledzy mówicie o wrażeniach a nie o faktach;
- jednemu się nie podoba bo nie jest jakiś różowy - przyklej zdjęcie super modelki to będzie fajowy,
innemu nie podoba się bo nie spawany

A światowa technologia nie stoi w miejscu tylko zasuwa jak Pit jak tylko szybko się da!
Obecnie nowoczesne projektowanie to modelowanie 3D gdzie problemem jest - nie ciągłość struktury, czyli spawy. W efekcie czego następuje w nich kumulacja naprężeń i tam pojawiają się pęknięcia - w tych miejscach umierają ramy.
Gdyby jeden profil mógł przechodzić płynnie w drugi, to nie było by miejscowych naprężeń i ramy żyły by dłużej. Nowe technologie odlewów form traconych na to pozwalają, gdyż każdy kształt, który stworzy w CAD 3D projekt da radę wyfrezować obrabiarką CNC, czyli stworzyć formę do odlewu. C0 więcej obecnie odlewy to nie tylko stopy Alu z dużą zawartością cynku (ciężkie) ale także stopy duraluminiowe oraz magnezowe (trudno, do nie dawna odlewane, gdyż łatwo się utleniały).
Myślę, że jeśli opanują ilość odpadów produkcyjnych, to ceny zejdą w dół i otrzymamy nową jakość - większą wytrzymałość przy niższej masie.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Krakus_dh
Posty: 1972
Rejestracja: 28.06.2005 22:16:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Krakus_dh »

Już kiedyś czytałem o odlewaniu ram (chyba na joy ride) i takie ramy są znacznie wytzymalsze ze względu na
a) przy odlewaniu materiał nie ulega dodatkowej obróbce jak wyginanie itp (hydroformowanie chyba trochę działa na niekorzyść tego stwierdzenia ale;)
b) unika się spawów na których najczęściej wystepują pęknięcia itp
http://www.pinkbike.com/photo/924780/



naaakurwiaj!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Zgodnie z recenzja pierwsza wersja ramy jest nadbudowana specjalnie to pózniejsze modele beda lżejsze. Nawet nie kwestia technologi co przezornosc - 1 peknieta rama i wszyscy rzuca sie na technologie.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Sry za linka. Juz wiem, ze nie działa. Za 1.5 min bedzie na rapidzie.

http://rapidshare.com/files/122024586/2 ... 2.rar.html . Rapid.

BTW. Poprzedni link tez juz działa ;)
olekdh
Posty: 90
Rejestracja: 26.05.2005 02:53:01
Lokalizacja: KrK
Kontakt:

Post autor: olekdh »

nareszcie pierwsza i jedyna jak narazie rama która nie pęka na spawach
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

Spaced pisze:Weight - approx 13.5lbs Inc shock, brake carrier, axle and hardware
czyli ciezko jest :/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Korean_Boy późniejsze wersje lżejsze maja być. To na razie prezentacja technologi troche.

Przelookaj recke bo tam jest o planach firmy.
c@Mel
Posty: 43
Rejestracja: 03.04.2005 03:09:43
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: c@Mel »

Odlewy też mogą mieć swoje wady, np. zmiana struktury metalu (gruboziarnistość lub jakieś wytrącenia).
Ja bym pokombinował z kuciem aluminium, bo można naprawdę ciekawe właściwości otrzymać.
http://www.pinkbike.com/photo/2049450/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość