Planuje kupić sobie jakiś nowy hamulec tylni z tarczą 160mm. Najbardziej chyba odpowiada mi właśnie ten bb7. Mój budżet to maks. 200 zł. Ale wyczytałem, że bb7 08 zmieniło się konstrukcją od 07 tzn. nie jest już monolityczny. To znaczy, że konstrukcja jest taka sama jak w bb5? Więc nie wiem czy warto dopłacać do bb7 czy wziąć po prostu bb5. Wiem, że bb7 ma większe klocki i więcej regulacji. Jak jest z tą konstrukcją bb7? Podobno zacisk nie jest już tak sztywny. Ma ktoś bb7 08r? Jak się sprawuję?
Tarcza avida jest kitowa, a na allegro jest bb7 z tarczą falowaną i adapterem winzipa 160mm. Czy warto więc kupić taki zestaw? Jak tarcza winzipa radzi sobie z odprowadzaniem ciepła i czy jest wystarczająco sztywna?
Trochę dużo pytań jak na początek, ale proszę na dokładne odpowiedzi :wink:
Powiem ci, że BB5 hamują zarąbiście i radzą sobie nawet w Myślenicach. Kolega ma BB7 na przód (07) i hamują lepiej, ale kiedyś myślałem że między nimi jest o wiele większa różnica.
A Winzip to raczej niższa półka niż Avid, średnio bbym to widział.
Hamulec raczej do streetu ale żeby czasem w lesie też mnie nie zawiódł. a bb5 to monolit na pewno? Winzipa tylko tarcze chciałbym bo ta tarcza avid roundagon ma za mało dziur i się grzeje. Czyli nie warto dopłacac do bb7? Brac bb5 z tarczą seryjną 160?
Ja jeżdżę rok i jeszcze duuużo im brakuje do zużycia. Nie wiem jak w BB7 ale powinny wytrzymać teoretycznie 2x dłużej Im większa tarcza tym mniej się klocki zużywają.