Avid Code 7
Avid Code 7
Zakupiłem ostatnio te hamulce i pojawiły się następujące problemy:
1. klocki starły się do zera po zaledwie 3 wypadach na wyciąg i kilku traskach w górach mimo że sporadycznie widziały błoto (do tej pory jeździłem na HFX 9 i oryginalnie klocki wytrzymywały spokojnie 1 sezon)
2. tłoczki nie równo dociskają klocki do tarczy przez co zużywają się pod katem,
3. w suchych warunkach tylna tarcza wpada w rezonans i tak niemiłosiernie drży i huczy, że głowa mała
4. tarcze są z miękkiego materiału - łatwo sie krzywią i łatwo prostują (w sumie wada i zaleta)
Ma ktoś taki hamulec? To norma?
1. klocki starły się do zera po zaledwie 3 wypadach na wyciąg i kilku traskach w górach mimo że sporadycznie widziały błoto (do tej pory jeździłem na HFX 9 i oryginalnie klocki wytrzymywały spokojnie 1 sezon)
2. tłoczki nie równo dociskają klocki do tarczy przez co zużywają się pod katem,
3. w suchych warunkach tylna tarcza wpada w rezonans i tak niemiłosiernie drży i huczy, że głowa mała
4. tarcze są z miękkiego materiału - łatwo sie krzywią i łatwo prostują (w sumie wada i zaleta)
Ma ktoś taki hamulec? To norma?
Utaasz musze Cie zdziwic sa takie hamulce jak Avid Code 7..
http://photos.nsmb.com/files/2/7/2/8/1/code7.jpg
http://photos.nsmb.com/files/2/7/2/8/1/code7.jpg
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jak klocki znikają ci po 3 wyjazdach to znaczy że hamujesz w h*j... Spróbuj mniej hamować.
Co do tarczy to niewiem czy sztywna czy miękka , ale w szczyrku tarcza tak mi się zgięła że nie było miejsca które było proste , a koło z przodu zablokowało odrazu i wyrwało adapter , a gdybym jechał na pełnej "qrwie" to poleciałbym dobre pare metrów z lądowanie na kamieniach.
Co do Codów to niewiem czy zwyłky Code czyli ten z pokrętłem to nie jest Code 7
Co do tarczy to niewiem czy sztywna czy miękka , ale w szczyrku tarcza tak mi się zgięła że nie było miejsca które było proste , a koło z przodu zablokowało odrazu i wyrwało adapter , a gdybym jechał na pełnej "qrwie" to poleciałbym dobre pare metrów z lądowanie na kamieniach.
Co do Codów to niewiem czy zwyłky Code czyli ten z pokrętłem to nie jest Code 7
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
Nie rowne scieranie sie klockow jest to tylko i wylacznie wina ustawienia zacisku. A klocki trzeba przyznac ze szybko sie zuzywaja, przynajmniej te oryginalne. Napewno ze po 3 wyjazdach to jest bardziej wina ze za duzo hamowania jest. Co do tarcz avida to raczej nie mialbym zastrzezen bo sa napewno grubsze niz chociazby hayes i sztywne dosyc.
edv, ile ważysz? i co do rezonansu to jest on właśnie wynikeim nierównego dociskania klocków, a to jest sowodowane bankowo nierównym ustawieniem (no chyba że dostałeś hamues uzywke z naprawde dziko dotartymi okładzinami). cd tarcz to raczej nie powiedziałbym ze są mało sztywne i miekkie...
http://dhcyc.pinkbike.com
Z tego co pisze w instrukcji Avida ustawienie zacisku polega na odkreceniu srub, zacisnieciu klamki i ponownym dokreceniu srub...tak zrobilem i klocki zostaly sciete pod katem. Teraz kupilem nowe klocki, wywalilem ten samonastawny patent avida, ustawiłem zacisk ręcznie i dokrecilem samymi srubami. Narazie nie zauważyłem żeby klocki zuzywaly sie pod katem ale rezonans ciagle wystepuje. Nie zgodzę się z kolegą dhcyc, ze jest to spowodowane krzywym ustawieniem klockow. Rezonans wystepuje tylko w okreslonych warunkach tj. bardzo sucho i wysokie zapylenie.
zacisku czasami nie idzie ustawić równo robiąc to co mówią, bo przewód jak jest gdzieś blisko niego przyczepiony do ramy np opaską potrafi go sciągać nawet jak jest zaciśnięty na tarczy. Jak masz klocki równo to w sumie ciężko powiedzieć czemu zaczyna drgać, tak samo jak jednym hamulec piszczy innym nie...
http://dhcyc.pinkbike.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości