IH 7point + 888 ?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16.07.2008 10:43:40
- Lokalizacja: KRK
- Kontakt:
IH 7point + 888 ?
Witam, tak jak w temacie, chciałem zapytać czy 888 będzie dobry do tej ramy
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16.07.2008 10:43:40
- Lokalizacja: KRK
- Kontakt:
Jeździłem na 7P z dwoma widelcami, oba 66, jedna miała 170mm druga 180mm. Ten drugi bardziej mi pasował jeśli chodzi o geometrię. 7P ma wtedy jakieś 67st.
Wszystko zależy do czego masz zamiar ten rower wykorzystywać. Jeśli do DH, wyższy widelec polepszy kąt główki, ale za bardzo podniesie wysokość suportu. Niższy widelec sprawi, że 7P będzie bardziej uniwersalny. Z kolei widelec <170mm popsuje włąściwości jezdne wg. mnie.
Wydaje się, że optymalna geometria jest taka jak producent zaprojektował, czyli widelec z AC około 565mm.
Wszystko zależy do czego masz zamiar ten rower wykorzystywać. Jeśli do DH, wyższy widelec polepszy kąt główki, ale za bardzo podniesie wysokość suportu. Niższy widelec sprawi, że 7P będzie bardziej uniwersalny. Z kolei widelec <170mm popsuje włąściwości jezdne wg. mnie.
Wydaje się, że optymalna geometria jest taka jak producent zaprojektował, czyli widelec z AC około 565mm.
Junior/G3R
www.g3riders.com
www.g3riders.com
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16.07.2008 10:43:40
- Lokalizacja: KRK
- Kontakt:
yoonior ale wysoki widelec wlasnie podnosci support co jest zle. Do tego wyzsza kiera odciaza ci przednie kolo i tracisz trakcje. Rozwiazanie jak dla mnie glupie. Sam ucialbym z 10mm z mojego marza, a mam rame dh z plaskim katem.
foramoment glowka z rc2 z 06 roku wyjdzie ci 65.4 stopnia. Zdecydowanie za plasko.
Ogarniaj takie rzeczy w linkage - wpisujesz wysokosc widla nowa axle to crown i masz nowy kat
foramoment glowka z rc2 z 06 roku wyjdzie ci 65.4 stopnia. Zdecydowanie za plasko.
Ogarniaj takie rzeczy w linkage - wpisujesz wysokosc widla nowa axle to crown i masz nowy kat
Spaced pisze:ale wysoki widelec wlasnie podnosci support co jest zle. Do tego wyzsza kiera odciaza ci przednie kolo i tracisz trakcje.
owszem ale na płaskim a 7point jest ramą skierowaną na jazde w dół .
hmmmm, na naprawdę stromym górskim szlaku(a nie płaskich Myslenicach czy Wierchomli) to w sam raz(rzekłbym nawet ,że za stromy ten kąt)a do tego uczyniony jest 7P .Spaced pisze:65.4 stopnia. Zdecydowanie za plasko.
foramoment tak naprawde , to bardzo idywidualna sprawa, więc wszelkie kategoryczne i "jedyniesłuszne" sądy traktuj z przymrużeniem oka. Juniorowy 7P z 66 170mm miał geo wręcz tragiczne , przy 180 mm zaczął "poludzku" jezdzić , więc
200 mm napewno nie uczyni go niezdolnym do jazdy frikiem. Nie zapominaj ,że najważniejszym elementem w układzie rower-rajder jest jezdziec , jak masz ochote to pakuj mu te ósemki i ciesz się jazdą , bo o to w tym wszystkim chodzi.
ravfr
ravfr
1. Eee to czekaj to zjawisko za wysoko glowki innych bikow tyczy sie normalnie, a 7 pointa tylko na plaskim? Niska glowka jest wazna bo wtedy latwiej o pozycje bardziej do przodu. Na calym swiecie prosi masowo szukaja niskich amorow i plaskich kier nie bez powodu. Zreszta nie tylko prosi. Kazdy to zauwaza.
A co do glowki to chodzilo mi o to, ze za plasko jak na ta rame. 65 mam u siebie i jest ok.
1. Eee to czekaj to zjawisko za wysoko glowki innych bikow tyczy sie normalnie, a 7 pointa tylko na plaskim? Niska glowka jest wazna bo wtedy latwiej o pozycje bardziej do przodu. Na calym swiecie prosi masowo szukaja niskich amorow i plaskich kier nie bez powodu. Zreszta nie tylko prosi. Kazdy to zauwaza.
A co do glowki to chodzilo mi o to, ze za plasko jak na ta rame. 65 mam u siebie i jest ok.
świeta racja ale ani Ty ani foramoment ani tym bardziej ja , nie jesteśmy prosiakami . Równie prawdziwe jest stwierdzenie ,ze jeżeli rower XC to tylko sztywny bo prosi...Spaced pisze:Niska glowka jest wazna bo wtedy latwiej o pozycje bardziej do przodu. Na calym swiecie prosi masowo szukaja niskich amorow i plaskich kier nie bez powodu
owszem ale najeżdżając na stromą ścianę czy skacząc dropa marzę o jak najwyższym przodzie i pozycji "bardziej" ale do tyłu, Ty nie?Spaced pisze:Niska glowka jest wazna bo wtedy latwiej o pozycje bardziej do przodu.
Wszystko co piszesz to prawda ale odnosi sie do zawodniczych maszyn DH a taką 7P nie jest.
ravfr
1. Wyciales reszte tego zdania, ze normalni ludzie tez tak robia i chwala sobie.
2. Trzeba do cholery umiec jezdzic. Wjezdzajac na scianke stroma dajesz ciezar do tylu i to jest jasne ale nie jezdzisz tylko scianek, a mi wysokiej glowki nie trzeba bo nawet na niskiej do tylu moge sie odchylic, kiedy na wysokiej przod jest ciezko dociazyc.
Inna sprawa, ze dropy sa proste jak budowa cepa i tam w ogole odchylac sie tak bardzo nie trzeba. To co pisze nie odnosi sie do zawodniczych maszyn dh tylko ale ogolnie do jazdy. Wez pod uwage, na ogolne wysokosci amorow do FR. Z roku na rok maleja. Nawet 888 marza na nowy rok jest nizsze.
1. Wyciales reszte tego zdania, ze normalni ludzie tez tak robia i chwala sobie.
2. Trzeba do cholery umiec jezdzic. Wjezdzajac na scianke stroma dajesz ciezar do tylu i to jest jasne ale nie jezdzisz tylko scianek, a mi wysokiej glowki nie trzeba bo nawet na niskiej do tylu moge sie odchylic, kiedy na wysokiej przod jest ciezko dociazyc.
Inna sprawa, ze dropy sa proste jak budowa cepa i tam w ogole odchylac sie tak bardzo nie trzeba. To co pisze nie odnosi sie do zawodniczych maszyn dh tylko ale ogolnie do jazdy. Wez pod uwage, na ogolne wysokosci amorow do FR. Z roku na rok maleja. Nawet 888 marza na nowy rok jest nizsze.
widocznie jestem nienormalny.Spaced pisze:1. Wyciales reszte tego zdania, ze normalni ludzie tez tak robia i chwala sobie
nie będę sie spierał z Tobą w tym temacie , ale dzieki za światłe uwagi o technice jazdy .Spaced pisze:Trzeba do cholery umiec jezdzic. Wjezdzajac na scianke stroma dajesz ciezar do tylu i to jest jasne ale nie jezdzisz tylko scianek, a mi wysokiej glowki nie trzeba bo nawet na niskiej do tylu moge sie odchylic, kiedy na wysokiej przod jest ciezko dociazyc.
Inna sprawa, ze dropy sa proste jak budowa cepa i tam w ogole odchylac sie tak bardzo nie trzeba.
Zabrałem głos bo jezdziłem na tym rowerze , inaczej nie odzywałbym się. Z 66 170 7P miał geo roweru enduro i moje stwierdzenie nie wynika z "tabelek i programów" ale z autopsji.
ravfr jezdziles na 7poncie z 888 200mm ze to autopsja? Ja mialem okazje siasc na ramce fr z wysokim widlem i wiem co sie dzieje. Pomijam fakt, ze u nas plasko wiec kąty enduro sa jak najbardziej na miejscu. Zreszta podbicie kata glowki do 66-67 ma jeszcze sens ale 65 stopni to jest kat pod dh aby utrzymywac stabilnosc przy predkosciach, a nie zeby latwo sie ze scianek zjezdzalo. Myla ci sie zastosowania pewnych rozwiazan. Rower FR powinien byc skretny przy niskich predkosciach i powinno dac sie nim sterowac poprzez skret kiery - dasz plaska glowke to uposledzasz tą zdolnosc.
I prosze cie nie probuj mnie obrazic argumentami, ze wyciagam to z tabelek i programow bo z tad tylko wyliczylem kat glowki wiec odpusc sobie cycerońską retoryke.
I prosze cie nie probuj mnie obrazic argumentami, ze wyciagam to z tabelek i programow bo z tad tylko wyliczylem kat glowki wiec odpusc sobie cycerońską retoryke.
Który rocznik?foramoment pisze:a czy ktoś z Was potrafi przewidzieć mniej więcej kąt jaki byłby przy 888 200 skoku z niskimi półkami?
Bo 888 ze skokiem 200mm mogą mieć różne wysokość AC:
- 565mm w modelach na 2008 (to najniższe "ósemki", mają taką samą wysokość co "szóstki" 180mm)
- 585mm w rocznikach 2006 i 2007
- 605mm w rocznikach 2004 i 2005
Junior/G3R
www.g3riders.com
www.g3riders.com
Ale najwyraźniej nie jeździłeś na żadnym 7 Poincie, co twoje teoretyczne rozważania czyni trochę bezużytecznymi w przypadku Irona...Spaced pisze:Ja mialem okazje siasc na ramce fr z wysokim widlem i wiem co sie dzieje. Pomijam fakt, ze u nas plasko wiec kąty enduro sa jak najbardziej na miejscu. Zreszta podbicie kata glowki do 66-67 ma jeszcze sens ale 65 stopni to jest kat pod dh aby utrzymywac stabilnosc przy predkosciach, a nie zeby latwo sie ze scianek zjezdzalo. Myla ci sie zastosowania pewnych rozwiazan. Rower FR powinien byc skretny przy niskich predkosciach i powinno dac sie nim sterowac poprzez skret kiery - dasz plaska glowke to uposledzasz tą zdolnosc.
I prosze cie nie probuj mnie obrazic argumentami, ze wyciagam to z tabelek i programow bo z tad tylko wyliczylem kat glowki wiec odpusc sobie cycerońską retoryke.

7P ma dość specyficzną geometrię. Z widelcem o AC 565mm będzie miał 67st. kąt główki, do tego suport na wysokośći 37.5cm (zmierzone realnie), co nie jest jeszcze tragedią, choć typowe maszyny DH mają 35cm prześwitu. Ala w przypadku ram FR, 37cm to jest normalny wynik.
Zmieniając widelec na "ósemki" z 2008, geometria pozostanie dokładnie taka sama jak z Totemem 180mm czy "szóstkami" 180mm.
Łatwo zauważyć, że montaż "ósemek" z roczników 2006-7 podniesie przód o 2cm, co daje zmianę kąta główki na 66st. Niestety, pakiet podniesie się na 39cm co jest koszmarnie wysoko i wg mnie upośledzi całkowicie właściwości jezdne roweru.
---
foramoment, odpowiadając na Twoje pytanie - wg mnie do 7P ma sens jedynie montaż "ósemek" z rocznika 2008 o skoku 200mm. Wszelkie inne modele 888 z innych roczników straszliwie upośledzą ten rower.
Wg. mnie - a piszę to po roku jeżdżenia na 7 Poincie - ten rower prosi się rzeczywiście o widelec 180mm i 565mm AC (Totem, 66 z 2007).
Junior/G3R
www.g3riders.com
www.g3riders.com
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16.07.2008 10:43:40
- Lokalizacja: KRK
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości