Strona 1 z 2
Tarcze...Jak to jest?
: 19.07.2008 07:25:53
autor: Lomek
Jak to jest? Im większa tarcza tym lepiej hamuje czy im większa tarcza tym lepiej hamuje? I czy wieksza tarcze zakłada sie na przód czy na tył?
Z góry dzięki za odp :P
PS. Jaki Amorek używka do 300-400 zł polecacie :P? Mam rame Hard tail to to chyba taki jak w DH duży(jak sie zwie taki?) uzywaja podejdzie nonie?
PS2. I czy w wieku 14 lat dam rade sie dostać chociarz do kategorii Junior albo Juniot HardTail w zawodach w Wierchomli :P? z ciekawosci pytam
PS3. RST Launch T8 - Dobry?
: 19.07.2008 08:31:42
autor: pIOTRAS_OSW
Im wieksza tarcza tym siłą hamowania wieksza z regoły tarcze 203mm zakłąda sie na przod a z tył mniejsze np 180 mm lecz duzo osob bynajmniej duzo moich kumpli ma 203 tu i tu
Duzy amortyzator to 2 Pułkowy np 888,junior,boxxer itp
Za 400 zł to jakis stary DJ , albo nowy duro z 2 polek bedzie bardzo trudnoi dostac cos w tej cenie
rst - ?? nie polecał bym go chyba ze do xc to juz lepszey duro djd

owiele
: 19.07.2008 09:31:33
autor: marajan
Lomek pisze: Im większa tarcza tym lepiej hamuje czy im większa tarcza tym lepiej hamuje?
Coś nie teges chyba

a RST nie jest za dobry ;p
: 19.07.2008 10:06:44
autor: B.Z.
A ja bym polecał RST. Ale nie nowy, tylko jakiś starszy i nie żaden Launch czy Omega tylko minimum Delta HL, a optymalnie XL. Trzeba sie trochę napilnować na Allegro, ale jak się trafi to za max 200 złotych. No i jest to dwupółka. Pilnując wyjątkowo zapamiętale można się szarpnąć na Sigmę (około 500 PLN) lub Alfalfę (ja kupiłem niedawno za 250 PLN), takie rzeczy trafiają się niezwykle rzadko, ale jak już się trafi to nie ma się co zastanawiać, to jest sprzęt nie do zajechnia, a praca nie ma nic wspólnego z elastomerowymi atrapami amortyztorów, nawet żadne Duro nie ma podejścia.
A w ogóle z 300 złotych to poszedł kilka miesiecy temu stary egzemplarz Juniora T. Fakt, cieknący, ale jeśli ktoś umie się tym zająć to jest spoko oferta.
: 19.07.2008 19:50:28
autor: Lomek
Mój kolega ma na sprzedaż za 150zł amorek manitou black elite 120 mm, co możecie mi o nim powiedzieć? opłaca sie?
i napisał mi jeszcze takie cos on
i nie ma tlumienia wiec jak bedziesz podnosic kolo to ci tak bedzie szczelac ale i takmi sie z tym zadymiscie jezdzilo
co to oznacza :P? bo zapomniałem sie go spytac a już go niema
: 19.07.2008 20:12:32
autor: Spaced
Wieksza tarcza nie zwieksza sily hamowania. Co to za bzdura. Tarcza wieksza jest po to zeby mniej sie grzala i dlatego wieksze tarcze daje sie do mocniejszych hamulców. Promien tarczy nie zwieksza sily hamowania w zadnym stopniu. Fizyki w szkolach nie uczą?
: 19.07.2008 21:09:29
autor: B.Z.
Spaced - im dłuższe ramię tym mniejsza siła. Tak uczą na fizyce w szkole

. To oznacza mniejszą siłę tarcia konieczną do wywołania tego samego opóźnienia, a więc prościej mówiąc większa siłę hamowania. Z mniejszego tarcia po części wynika większ odporność dużej tarczy na przegrzanie. To dlatego V-ki sa takie mocne, mimo, że skok klocków (co za tym idzie przełożenie ruchu klamki n ruch klocków) jest minimum 2 razy większy niż w tarczówce. jest jednak inny myk - tarcza 160mm w zestawieniu z dobrym zaciskiem w zupełności wystarcza, żeby rower stanął dęba, większa siła hamowania większej tarczy tak naprawdę się nie przydaje (co nie znaczy, że takowa nie występuje) natomiast większa odporność na przegrzanie jak najbardziej .
Lomek - to co napisał Twój ziomal oznacza miej wiecej tyle, że tozarżnięty złom, który nie trzyma oleju i dlatego nie ma tłumienia. Prawdopodobnie problem jest powżny, bo gdyby taki nie był to by gość zalał olej i byłoby git A że popyla się jak on to określił "zadymście" to potwierdzam, jak mam jechać długo po równym to też odkręcam tłumienie na minimum, dobrze wybiera wtedy płyty chodnikowe, drobne patyki, ale im większe przeszkody tym większe problemy z dobijaniem i odbijaniem, o skokach na czymś takim to zapomnij.
: 19.07.2008 21:15:18
autor: Spaced
B.Z. ale róznice miedzy tarczami 160/180 czy 180/200 sa minimalne jesli chodzi o sile hamowania. Nie pomyslalem o tym z tej strony ale co by nie mowic idea duzej tarczy sluzy wlasnie przegrzewaniu sie, nie sile.
: 19.07.2008 21:43:20
autor: puszu888
spaced co ty gadasz?? kiedys miałem tarcze 160 ... teraz mam 203 na tym samym zacisku i przy małej predkosci nie czuc duzej roznicy jednaj przy wiekszych predkosciach hamulec tak jakby szybciej " załapuje", da sie agresywnie hamowac co na 160 nie było mozliwe, czuc znaczaca roznice w sile. zacisk to accent freezer. do takich testow sie nadaje bo nie ma az takiej duzej siły jak przykładowo code czy sos w tym stylu gdzie blokuje nawet koło na tarczy 140mm przy duzych predkosciach:)
: 19.07.2008 21:50:31
autor: Spaced
puszu888 jakos na gustavach rożnicy w tarczach tak moco nie czulem. Szybkie lapanie osiagnac mozna np. przewodem w oplocie.
: 19.07.2008 21:56:54
autor: puszu888
no własnie o to mi chodzi... w mocnych hamulcach tej roznicy nie odczujesz bo zacisk ma taka siłe ze bedzie spoko chodził nawet na najmniejszych tarczach. wtedy zeczywiscie wieksze tarcze poprawiaja głownie tylko chłodzenie

: 19.07.2008 22:43:28
autor: B.Z.
B.Z. ale róznice miedzy tarczami 160/180 czy 180/200 sa minimalne jesli chodzi o sile hamowania. Nie pomyslalem o tym z tej strony ale co by nie mowic idea duzej tarczy sluzy wlasnie przegrzewaniu sie, nie sile.
Tak, z tym się zgodzę.
: 20.07.2008 00:44:36
autor: szczerb_
Przy tarczy 160 jest promień do środka okładziny (ten punkt chyba jest najbardziej reprezentatywny) jakoś ok. 70mm a na tarczy 180 jakoś ok. 80mm różnica to ponad 14%. Wydaje mi się, że trochę większa niż minimalna.
: 20.07.2008 08:06:04
autor: Kalashnikov
Dobra, powróćmy do tematu chłopaki.
Lomek, za 400 zł wyrwiesz jakiegoś używanego manitou stance. O wiele lepszy od duro, tylko musisz poszukać ofert.
: 20.07.2008 08:22:23
autor: BikeISFun
ja tez gdziesz czytalem ze roznica sily hamowania pomiedzy 160tarcza, a 203 moze wynosic do25-30% alem nie pamietam teraz gdzie:)
: 22.07.2008 08:13:02
autor: wojak
Ale jest jeden problem z manitou w Polsce serwisy manitou są do dupy a nie wieże że stanca za tą kasę dostanie fajnego wiec najlepiej duro lub ew Drop Off

: 22.07.2008 10:35:37
autor: sadaszxcwa
Ludzie, chyba wiadomo ze im wieksza tarcza tym lepsza siła hamowania, podstawowe prawa fizyki, a co do amora, to jesli zaczynasz jezdzic kupiłbym na twoim miejscu jakis uzywany firmowy amor do xc cos koło 120mm, ja zaczynałem na rock shox tora 318 U-turn 85-130mm skoku, uzywany kupisz za 500zł ja na tym amorze wystartowałem nawet w zawodach DH

ciekawym amorkiem byłby tez marzocch mx-pro mysle ze lekko uzywany amor do xc bedzie lepszy niz jakis przedpotopowy wyhardkorzony FR ktory nigdy niebył w serwisie
: 22.07.2008 13:56:52
autor: morthias
Nie sluchaj tych nade mna i NIE KUPUJ STANCE'a. Lepiej juz kup DJ III 130 mm, jak trafisz pod sztywna os to juz wogole luksus

.
: 23.07.2008 11:08:18
autor: wojtec