Strona 1 z 1
Rama DH!Tylko jaka?
: 04.09.2008 22:48:06
autor: pasior
Staje przed wyborem kolejnej ramy(do typowego dh) i potrzebuje porady.Wytypowalem sobie IH Sunday i m3,no moze jeszcze v10 chodzi mi po głowie,teraz musze cos wybrac,wiec dobrze bylo by znac wszystkie za i przeciw do każdej z tych ram-wytrzymalosc,waga,praca, itp.Z gory dzieki za wypowiedzi.
: 04.09.2008 23:36:06
autor: Spaced
pasior jaka masz kase? Po jakich trasach jezdzisz? Jezdzisz za granice? Nowka czy używka?
: 04.09.2008 23:47:54
autor: Steel2
Zaraz mnie pewnie ktoś zjedzie ale:
- takich ram nie kupuje się bez ich sprawdzenia samemu,
- ramy tej klasy są dla ludzi, którzy potrafią jeździć i wiedzą co sami potrzebują i jakie mają upodobania ( to jest doświadczenie i przychodzi z czasem )
Bez urazy ale Twoje pytanie, jak dla mnie, jest z cyklu: Jaki kolor mi się podoba najbardziej ? Wybierzcie za mnie. Tak się nie da. Jeśli nie wiesz co wybrać w tej klasie, znaczy, że to jeszcze nie dla Ciebie.
: 05.09.2008 00:55:17
autor: Spaced
Steel ja cie zjade.
1. Jak on ma te ramy sam sprawdzic? Ma z kraju wyjechać? Bo znalezienie ramy ze sprezyna pod swoja wage testowej czy kumpla jest praktycznie nie mozliwe u nas. Zreszta po to producenci udostepniaja maile i daja dane techniczne bikow zeby jako tako dalo sie ogarniac zdalnie (warto mailowac bo sporo mozna sie dopytac)
2. Czemu zakladasz, ze on nie potrafi i nawet jesli to zakladasz, ze ramy wyskokiej klasy nie maja sensu dla slabszych riderów? Sam nie jezdze zjawiskowo, a zmiane poczułem. Podobnie znajomi jezdzacy gorzej ode mnie - bardzo chwala sobie upgrady sprzetu. Mam rozumieć, że ponieważ "nie sa w stanie w pełni docenić " nowego sprzetu to nie powinni nawet o tym mysleć i najlepiej zeby jezdzili na starej tośce czy innym rozpadajacym sie wynalazku?
Zreszta cholera tak samo mogłbys sie doczepic do kazdej czesci w biku, a w przypadku tak duzego wydatku jak rama warto sie pytac. Sam sie o pare czesci pytales, a skoro nie wiesz to znaczy, ze nie dosc dobrze jezdzisz?

: 05.09.2008 05:38:20
autor: ArthurGreen
Też nie popieram takiego myślenia, że jeśli ktoś nie potrafi jeździć, to dać mu Signa najlepiej..
Nie popieram tylko praktyk, kiedy ktoś kupuje wypasiony sprzęcior, a nie jeździ w ogóle (znam takie przypadki).. Ale do tematu:
Wskazałeś na bardzo podobne ramki.. U mnie po całym sezonie w Sunday'u ukazały się jedynie lekkie luzy na DW-Linku, ale wstępnie pomogły podkładki .. Na Allegro dostępne są już łożyska.. Pękniętego Sundaya jeszcze nie widziałem, a V10 i owszem..
: 05.09.2008 06:42:26
autor: pasior
Steel2 sory ale nie bede teraz zwiedzal połowy kraju zeby sie przejechac na IH lub M3,na v10 przejechalem sie i mam pozytywne uczucia,po 2 nie prosze nikogo o wybor za mnie tylko o jakies informacje ktore moze lub nie wpłyna na ostateczna moja decyzje,po 3 lubie sie dowiedziec czegos o tym co kupuje biorac pod uwage ze wydam pewnie na to ze 4 tys na uzywke i nie chce wybierac na zasadzie TA BO BARDZIEJ MI SIE PODOBA.Nie zakładaj tez ze nie potrafie jezdzic bo radze sobie całkiem niezle.Co do mojej jazdy to głownie Polska-zawody ale gdzies obok tez mozna wyskoczyc.Prosze o dalsze wypowiedzi najlepiej uzytkownikow danych ram.
: 05.09.2008 08:20:59
autor: fridge
z tych co wytypowałeś to ja bym wybrał m3 fajnie sie jezdzi w miare skretna ogólnie pozytywne odczucia bardzo.
Ale pomysl nad ramkami typu sunn radical, giant glory, turner dhr - można wyrwać w fajnych cenach a sa na takim samy poziomie jak m3 IH sunday czy v10
http://tiny.pl/89w8 - turner
http://tiny.pl/89w6 - glory dh
co do sunna to akurat nie znalazłem na allegro żadnego
opinie na temat
glory --->
http://tiny.pl/89w3
m3 --->
http://tiny.pl/89cq
sunday --->
http://tiny.pl/89cx
v10 --->
http://tiny.pl/89cm
turner --->
http://tiny.pl/89cg
Polecam poczytać opinie zagraniczne.
: 05.09.2008 10:42:44
autor: czerwony
podłanczam się do pytania i jeszcze jedno
kto jest dystrybutorem TURNER-a na Polskę?
co sądzicie o norco dh-team
(rama ma byc nowa cena do 6500zl bez dampera )
pozdtrwaiam
: 05.09.2008 10:57:54
autor: Steel2
Kupowania w ciemno nie rozumiem. Jak szukałem ramy dla siebie pojechałem do Niemiec i do Wielkiej Brytanii by wypróbować potencjalnych "kandydatów". Jeżeli kolega nie waży jakoś "mocno nie standardowo" to nie powinien mieć większego problemu ( praktycznie wszystkie te ramy można spotkać w polsce ). Warto poświęcić trochę czasu i funduszy, by później nie żałować
Trochę nie zostałem zrozumiany z pkt 2. Postaram się wyjaśnić. Wszystkie ramy to typowo racingowe zabawki w podobnej klasie jakościowej i wytrzymałościowej ( no może po za v10, której zdarza się pękać ( jednak przy tej ilości v10 nie dziwi te kilka popękanych) ). Wybór która zależy od preferencji użytkownika i właściwie tylko od tego. Myślę, że dla użytkownika większe znaczenia mają kąty i wymiary ale to on musi ocenić sam ( dlatego napisałem o doświadczeniu i mniej tu ma znaczenie jak jeździsz, ważne ile czujesz )
: 05.09.2008 12:24:14
autor: Spaced
czerwony 6500 bez dampera? Zart dobry nie cena.
: 05.09.2008 13:08:05
autor: czerwony
Spaced moze nie jasno sie wyrazuiłem
chodzi mi o to że na rame moge tyle przeznaczyć , tylko na razie zastanawiam się nad kandydatami i turner jest jednym z nich
pozdr
: 05.09.2008 13:36:48
autor: Spaced
czerwony turner nie ma dystrybutora. Zreszta po co ci takowy? Chcesz zaplacic wiecej? Jakby uzywki wchodzily w gre to moje cudo bym ci polecal bo pewnie po sezonie sprzedam ale z nowek to moze commencal na 09 rocznik ? Bez dampera moze gdzies sie znajdzie? Albo canfield?
: 05.09.2008 16:05:29
autor: Korean_Boy
norco fajne ale roczniki 2007 i 2008, jakos byles sceptycznie nastawiony do tych ram ale po blizszym konttakcie widac ze to przemyslana konstrukcja
: 05.09.2008 17:29:12
autor: sudi
To ja się podepnę tak trochę .
Śmigał ktoś może na m3 lub sundayu z powietrzem zapiętym ? Ostatnio interesują mnie właśnie te ramki (szukam czegoś do 3.8kg bez dampera ) i tak myślę sobie jakby to tu ... Bo przesiadkę na air-a zaliczam w moim przypadku do udanej i jestem zadowolony z 0,5kg mniej żelastwa na pokładzie .
Pozdrawiam !