Hamulce, czekać na Sainty czy może coś innego???
Hamulce, czekać na Sainty czy może coś innego???
A więc tak, ważę niecałe 90kg, rower niecałe 20kg, mam obecnie Sainty tegoroczne i niestety mimo dobrej opinii na rynku u mnie się nie sprawdziły mimo kilkakrotnej zmianie okładzin. Są za słabe i tyle. Duży ich plus za niską awaryjność, prostotę obsługi, tanie i dostępne części zamienne. Jednak sezon się przemęczyłem i nie mam zamiaru dłużej.
Więc myślę poczekać jak będą u nas nowe sainty i wziąć je na test- bo recenzji jeszcze jako takich nie ma, gorzej jak nie okażą się takie rewelacyjne... Obecnie jest sporo wyprzedaży więc może jednak zainwestować w coś sprawdzonego???
Przez myśl przeszły mi Avidy Code / Hope 6 na przód i 4 na tył nic innego raczej nie budzi mojego zaufania. Problemy z powyższymi także są. Mianowicie do Avidów jest wielki problem dostać części zamienne np. klamkę osobno- a w swoich obecnych hamulcach już jedną rozwaliłem a wcześniej skrzywiłem dwukrotnie. Tu z Codami może być problem. A co do Hope'ow, to jakoś nigdy do mnie nie przemawiały, głównie z powodu gumowej klamki i lekko przereklamowane wykonanie.
Słyszałem jeszcze, że możnaby z CRC ściągnąć okładziny goodridge do moich obecnych hamulcow, są podobno rewelacyjne, lecz czy na pewno
Więc myślę poczekać jak będą u nas nowe sainty i wziąć je na test- bo recenzji jeszcze jako takich nie ma, gorzej jak nie okażą się takie rewelacyjne... Obecnie jest sporo wyprzedaży więc może jednak zainwestować w coś sprawdzonego???
Przez myśl przeszły mi Avidy Code / Hope 6 na przód i 4 na tył nic innego raczej nie budzi mojego zaufania. Problemy z powyższymi także są. Mianowicie do Avidów jest wielki problem dostać części zamienne np. klamkę osobno- a w swoich obecnych hamulcach już jedną rozwaliłem a wcześniej skrzywiłem dwukrotnie. Tu z Codami może być problem. A co do Hope'ow, to jakoś nigdy do mnie nie przemawiały, głównie z powodu gumowej klamki i lekko przereklamowane wykonanie.
Słyszałem jeszcze, że możnaby z CRC ściągnąć okładziny goodridge do moich obecnych hamulcow, są podobno rewelacyjne, lecz czy na pewno
http://www.endura.pl
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Saint stary nie jest słaby, ale jak to shimano "puchnie"
Ja też myślałem o Saint'cie nowym, ale w rezultacie kupiłem Code5, bo regulacji nie używam i bardziej mi się klamka podoba.. Hampel wymiata, a klamka dostępna bezproblemowo.. Nie jest tak "gumowaty" jak J7 czy ultimate.. Nawet nie widzę potrzeby zmiany przewodów na oplot..
W dodatku w dobrej cenie można kupić..
Ja też myślałem o Saint'cie nowym, ale w rezultacie kupiłem Code5, bo regulacji nie używam i bardziej mi się klamka podoba.. Hampel wymiata, a klamka dostępna bezproblemowo.. Nie jest tak "gumowaty" jak J7 czy ultimate.. Nawet nie widzę potrzeby zmiany przewodów na oplot..
W dodatku w dobrej cenie można kupić..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Code. Jeśli ważysz 90kg, z rowerem tworzycie układ 110kg (plus oporządzenie: kask, zbroja itp), to lepiej od razu popatrz w stronę Code. Sam wybrałem je jak tylko pokazały się na rynku i nie żałuję decyzji. Ostatnio mój kolega długo szukał dla siebie hamulców, aż skończył na Code i w jego opinii to najlepsze hamulce, na jakich jeździł (a ma za sobą Hayes Mag, Hope Moto 6 i Formula Oro).
A co do lamania klamek, to proponuje lżej je mocować na kierownicy. W razie uderzenia klamka po prostu się obróci.
A co do lamania klamek, to proponuje lżej je mocować na kierownicy. W razie uderzenia klamka po prostu się obróci.
www.foesracing.com
Własnie mi zadne puchniecie nie przeszkadzalo, lecz sily totalny brak, moze to faktycznie kwestia okladzin... mialem oryginalne, fibraxy, a obecnie xtry metalowe i nadal lipa ;-(ArthurGreen pisze:Saint stary nie jest słaby, ale jak to shimano "puchnie"
Co do CODE, to czy jest jakas praktyczna roznica miedzy CODE 5?
http://www.endura.pl
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Ja mam.. Mój poprzedni hampel.. Pewnie bym nie zmieniał, ale w dobrej cenie miałem CODE5 no i kupiłem.
Louise wielu osobom nie podchodzi.. Na bank lepszy hamulec niż Saint.. W dodatku bardzo lekki... Ja miałem, czy raczej mam Louise BAT.. Polecam Louise BAT Carbon..
Siły oczywiście nie ma takiej jak w Code, ale bardzo "poprawny" hamulec, z świetną modulacją..
Louise wielu osobom nie podchodzi.. Na bank lepszy hamulec niż Saint.. W dodatku bardzo lekki... Ja miałem, czy raczej mam Louise BAT.. Polecam Louise BAT Carbon..
Siły oczywiście nie ma takiej jak w Code, ale bardzo "poprawny" hamulec, z świetną modulacją..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Spaced - obiektywizmu troszkę..Kupiłem, bo chciałem sprawdzić i stwierdzam, że CODE jest świetnym hamulcem z o wiele lepszą modulacją niż Gutek.. Wiem, bo również Gustavy miałem, nawet mam jeszcze komplet w pudełku..
No i raczej nie powinno się go z Hope M4 i Code porównywać, bo jest to hamulec 2-wu tłoczkowy..
Po trzecie.. Specjalne adaptery, tarcze 190 i 210 mm (trudno dostępne), waga i jak by nie patrzeć to już bardzo stara konstrukcja..
No i na koniec to nieszczęsne zapowietrzanie przy odwróconym rowerze.. Potrafi się nawet po glebie zapowietrzyć (nie jest to problem tylko starych modeli, bo Magura nawet w nowych manualach proponuje ścisnąć klamkę gumką, przed odwróceniem roweru)
No i raczej nie powinno się go z Hope M4 i Code porównywać, bo jest to hamulec 2-wu tłoczkowy..
Po trzecie.. Specjalne adaptery, tarcze 190 i 210 mm (trudno dostępne), waga i jak by nie patrzeć to już bardzo stara konstrukcja..
No i na koniec to nieszczęsne zapowietrzanie przy odwróconym rowerze.. Potrafi się nawet po glebie zapowietrzyć (nie jest to problem tylko starych modeli, bo Magura nawet w nowych manualach proponuje ścisnąć klamkę gumką, przed odwróceniem roweru)
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
ArthurGreen m4 nie sprawdzalem, a co do tarcz to racja ale mi kombinowanie nie przeszkadza. Zreszta sam tez niezly znalazca jestes :P
Waga - jaka jest dokladnie róznica? Myslalem, ze niewielka.
A co do modulacji to jak sie oplotu nie zaklada to gutek mi na prawde modulacja stykał.
No ale w sumie miales kontakt z gustavem w blizszej przeszlosci niz ja
Tyle, ze co do starej konstrukcji to jak dziala to zadna wada to nie jest
Waga - jaka jest dokladnie róznica? Myslalem, ze niewielka.
A co do modulacji to jak sie oplotu nie zaklada to gutek mi na prawde modulacja stykał.
No ale w sumie miales kontakt z gustavem w blizszej przeszlosci niz ja

Tyle, ze co do starej konstrukcji to jak dziala to zadna wada to nie jest

-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
M4 też miałem i nie zachwycały.. Code bije je na głowę..
Co do wspomnianego kombinowania, to i owszem, można tylko po co, skoro można kupić coś co hamuje lepiej i klocki, tarcze, itp dostaniesz w każdym sklepie..
Na swoje czasy tj 99r Gutek był hamulcem rewelacyjnym-rewolucyjnym.. Niestety od tego momentu poza zintegrowaniem zbiorniczka wyrównawczego z klamką nic w tym hamulcu nie zmienili.. Już troszkę "trąci myszką"
Btw: Co do XT w DH, to raczej nie polecam.. Kumpel ma komplet XTR, waży też ok 90kg, no i narzeka.. Siła wystarczająca, ale niestety przegrzewa się i "puchnie" w DH.. Jeśli chcesz zamienić Sainta na XT, to raczej krok w tył wykonujesz..
Co do wspomnianego kombinowania, to i owszem, można tylko po co, skoro można kupić coś co hamuje lepiej i klocki, tarcze, itp dostaniesz w każdym sklepie..
Na swoje czasy tj 99r Gutek był hamulcem rewelacyjnym-rewolucyjnym.. Niestety od tego momentu poza zintegrowaniem zbiorniczka wyrównawczego z klamką nic w tym hamulcu nie zmienili.. Już troszkę "trąci myszką"
Btw: Co do XT w DH, to raczej nie polecam.. Kumpel ma komplet XTR, waży też ok 90kg, no i narzeka.. Siła wystarczająca, ale niestety przegrzewa się i "puchnie" w DH.. Jeśli chcesz zamienić Sainta na XT, to raczej krok w tył wykonujesz..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Btw: Co do XT w DH, to raczej nie polecam.. Kumpel ma komplet XTR, waży też ok 90kg, no i narzeka.. Siła wystarczająca, ale niestety przegrzewa się i "puchnie" w DH.. Jeśli chcesz zamienić Sainta na XT, to raczej krok w tył wykonujesz..
Ten kumpel ma XTR na 203 tarczach, bo zastanawiam sie nad XT z tego roku, niech wypowie sie ktos kto stosuje je w dh?
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości