5th element w revoxie?
5th element w revoxie?
Słyszałem taką opinię, że damper manitou - revox jest to odświeżony 5th element, że jest to patent 5th elementa wykupiony przez manitou i zastosowany w revoxie? Czy to prawda? Czy bajki pisze i jest między nimi ogromna różnica technologiczna
Spaced Przecież ... z tego co wiem .. Intrinsic to zmodyfikowane (ulepszone) SPV.
Więc konstrukcyjnie są do siebie bardzo podobne .. może nie identyczne .. ale ulepszenie czegoś takiego polega na bardzo kosmetycznych zmianach. Zmieniasz 1-2 elementy i masz całkowicie inne tłumienie....
tak sobie tylko z rana w pracy pisze ... może racji nie mam ale zaspany jeszcze jestem
Więc konstrukcyjnie są do siebie bardzo podobne .. może nie identyczne .. ale ulepszenie czegoś takiego polega na bardzo kosmetycznych zmianach. Zmieniasz 1-2 elementy i masz całkowicie inne tłumienie....
tak sobie tylko z rana w pracy pisze ... może racji nie mam ale zaspany jeszcze jestem

Spacedróżnica pracy między spv a Intrinsic jest kolosalna. Miałem shermana z spv i amor pracował słabo, teraz mam travisa intrinsici i praca tego widelca bardzo miło mnie zaskoczyła. SPV jest nieudanym tłumikiem przynajmniej do fr/dh, natomiast Intrinsic spisuje się wyśmienicie
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
Spacedw wypadku przednich amorów to tpc od srodka wyglada kompletenie nie!podobnie do intrinsica nie wiem jak spv bo nigdy nie mialem widelca z takim tłumikiem.
Co do tyłu to pewnie różnią sie kosmetycznymi detalami, bo co znowu mogli nawymyslac, revox ma pewnie mniej denerwujace dzialanie platformy przez co jest bardziej plynny
Co do tyłu to pewnie różnią sie kosmetycznymi detalami, bo co znowu mogli nawymyslac, revox ma pewnie mniej denerwujace dzialanie platformy przez co jest bardziej plynny
_________________________
http://ddex.pinkbike.com/album/better-ones/
http://ddex.pinkbike.com/album/better-ones/
Zawór z 5th Elementa sprawdzał się w jednozawiasach. Nie da sie ukryć, że do ram sprzed 5 lat to był damper idealny. Obecnie nie potrzeba tak silnego tłumienia w pierwszej fazie ruchu dampera, a co za tym idzie sam zawór nie musi DOKŁADNIE zamykać przepływu oleju przy kompresji (kto widział zasadę działania zaworu Curnutta, ten wie). Intrinsic to dalej zawór SPV (CV/t) tylko ma dodatkowy element regulujący pracę zaworu powietrznego (platformy). Reszta to marketing
Innymi słowy: prześwit zawory platformy jest teraz jeszcze bardziej czuły i zależny od prędkości ugięcia dampera. Fajna sprawa.
5th Element od progressive Suspension to oczywiście wykupiony patent Curnutt'a, ale doprowadzony swego czasu do perfekcji i praktycznie nie do rozwalenia. Szkoda, że ich już nie produkują.

5th Element od progressive Suspension to oczywiście wykupiony patent Curnutt'a, ale doprowadzony swego czasu do perfekcji i praktycznie nie do rozwalenia. Szkoda, że ich już nie produkują.
www.foesracing.com
wystarczy zmienić szerokość blaszek i damper pracuje o 100% inaczej niż poprzednie ustawienie
Już wiele razy przeprowadzałem zmianę charakterystyki pracy w damperach na życzenie klientów, generalnie można z seryjnym damperem zrobić dokładnie to czego się oczekuje od tylnego zawieszenia
Kwestia zmiany kilku podkładek. Skoro revox nie różni się wizualnie to może osiągnięto optimum poparte doświadczeniem i zapotrzebowaniem rynku na zmieniona charakterystykę pracy a taką zapewne reprezentuje revox w porównaniu do 5th.
Chociaz ja różnicy w pracy nie odczułem.


Chociaz ja różnicy w pracy nie odczułem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości