5th element w revoxie?

lysy234
Posty: 29
Rejestracja: 29.12.2006 18:26:18
Kontakt:

5th element w revoxie?

Post autor: lysy234 »

Słyszałem taką opinię, że damper manitou - revox jest to odświeżony 5th element, że jest to patent 5th elementa wykupiony przez manitou i zastosowany w revoxie? Czy to prawda? Czy bajki pisze i jest między nimi ogromna różnica technologiczna
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

Bzdura, Revox to zupelnie nowy damper, chociaz Manitou korzysta z technologii firmy Progressive Suspension - dla przykladu 5th Element 3way i 6way to niemal (niemal !) to samo co Swinger 3way i 6way :)
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

revox ma jedynie inaczej zbudowane tlumienie kompresji. W środku to samo co 5th.
Ogólnie revox jest delikatnie odchudzonym (designersko również) x6 :) poza tym nie ma różnic
Powiem może tak:
Więcej go rożni na zewnątrz niż wewnątrz od 5th elementa :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

off_road sugerujesz ze intristic damping z revoxa to to samo co spv z x6?
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

Spaced Przecież ... z tego co wiem .. Intrinsic to zmodyfikowane (ulepszone) SPV.

Więc konstrukcyjnie są do siebie bardzo podobne .. może nie identyczne .. ale ulepszenie czegoś takiego polega na bardzo kosmetycznych zmianach. Zmieniasz 1-2 elementy i masz całkowicie inne tłumienie....

tak sobie tylko z rana w pracy pisze ... może racji nie mam ale zaspany jeszcze jestem ;)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Dokładnie tak jak pisze moto mysz :) Intrinsic w wyglądnie nie specjalnie różni się od zwykłego spv
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Wzglednie nieznacznie ale moim zdaniem przynajmniej w przypadku przednich amorow róznica w pracy jest odczuwalna.
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

Spacedróżnica pracy między spv a Intrinsic jest kolosalna. Miałem shermana z spv i amor pracował słabo, teraz mam travisa intrinsici i praca tego widelca bardzo miło mnie zaskoczyła. SPV jest nieudanym tłumikiem przynajmniej do fr/dh, natomiast Intrinsic spisuje się wyśmienicie
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Panowie mowa o TYLNYM a nie PRZEDNIM amorze :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ddex
Posty: 1081
Rejestracja: 06.07.2006 20:07:38
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: ddex »

Spacedw wypadku przednich amorów to tpc od srodka wyglada kompletenie nie!podobnie do intrinsica nie wiem jak spv bo nigdy nie mialem widelca z takim tłumikiem.

Co do tyłu to pewnie różnią sie kosmetycznymi detalami, bo co znowu mogli nawymyslac, revox ma pewnie mniej denerwujace dzialanie platformy przez co jest bardziej plynny
wymiot8
Posty: 161
Rejestracja: 29.04.2006 10:11:25
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: wymiot8 »

rownie podobnie wyglada fox dhx5 i pewnie rs bo co nowego mozna wymyslic, ale jak to mowia "diabeł tkwi w szczegółach"
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Panowie tuning tylnych amorów nie polega na wstawieniu tam jakiś kosmicznych technologii a jedynie na odpowiednim doborze szerokości blaszek tłumiących za pewne taki zabieg zastosowano w revoxie chociaż wizualnie nie różnią się od najzwyklejszego spv x6 oraz 6 way
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ReplaY
Posty: 373
Rejestracja: 15.11.2006 15:07:48
Kontakt:

Post autor: ReplaY »

Zawór z 5th Elementa sprawdzał się w jednozawiasach. Nie da sie ukryć, że do ram sprzed 5 lat to był damper idealny. Obecnie nie potrzeba tak silnego tłumienia w pierwszej fazie ruchu dampera, a co za tym idzie sam zawór nie musi DOKŁADNIE zamykać przepływu oleju przy kompresji (kto widział zasadę działania zaworu Curnutta, ten wie). Intrinsic to dalej zawór SPV (CV/t) tylko ma dodatkowy element regulujący pracę zaworu powietrznego (platformy). Reszta to marketing :) Innymi słowy: prześwit zawory platformy jest teraz jeszcze bardziej czuły i zależny od prędkości ugięcia dampera. Fajna sprawa.

5th Element od progressive Suspension to oczywiście wykupiony patent Curnutt'a, ale doprowadzony swego czasu do perfekcji i praktycznie nie do rozwalenia. Szkoda, że ich już nie produkują.
www.foesracing.com
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ReplaY e tam szkoda. Wiekszosc damperów obecnie pracuje jednak lepiej od 5thów wiec nie wiem jaka szkoda. Nawet taka mala zmiana jak revox i jest lepiej ;)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

wystarczy zmienić szerokość blaszek i damper pracuje o 100% inaczej niż poprzednie ustawienie :) Już wiele razy przeprowadzałem zmianę charakterystyki pracy w damperach na życzenie klientów, generalnie można z seryjnym damperem zrobić dokładnie to czego się oczekuje od tylnego zawieszenia :) Kwestia zmiany kilku podkładek. Skoro revox nie różni się wizualnie to może osiągnięto optimum poparte doświadczeniem i zapotrzebowaniem rynku na zmieniona charakterystykę pracy a taką zapewne reprezentuje revox w porównaniu do 5th.
Chociaz ja różnicy w pracy nie odczułem.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości