Strona 1 z 2
Lekki rower do DH cd.
: 20.10.2008 20:36:45
autor: zuczek09
Witam
Doradźcie co jeszcze zmienić w mojim setup`ie , to części które mam już :
-Rama yeti 303 2008 z Foxem DHX 5.0 (sprężyna stalowa)
-Boxxer WC 2008
-Kiera Sunline V1 oraz mostek zintegrowany pod boxxera tej samej firmy
-Kaseta sram X0
-Manetka ???? (Saint)
-korba holzfeler OCT
-pedały Time ZZ
-Sztyca Thomson
-Koła tył ex823 Hugi Fr , przednie ex823 Ringle
- Przeżutka ????
Reszte doradźcie bo w bardzo niską wage sie nie będe pchał bo nie mam na to tyle kasy a chce zeby rower wazył mniej niz 20kg a najlepiej 18kg
: 20.10.2008 20:39:51
autor: GÓRNIK
przerzutka i manetka X.0
: 20.10.2008 20:42:43
autor: zuczek09
ale czy jest sens pchać sie w X0 i karbon >>>???? i 700zł za to wszystko wydac ????
: 20.10.2008 21:08:17
autor: ArthurGreen
Jeśli ma być lekki to jest sens.. Ale lekkiego roweru na 303 nie zrobisz.. Ta rama jest cięższa od Glory..
: 20.10.2008 21:13:51
autor: SuchyIHK
hmm może hamulce Avid Eixir CR są lekkie albo ultimaty ...
: 20.10.2008 21:14:52
autor: kar0l
zuczek09 w X.0 jest sens się pakować nawet jak komuś kompletnie na wadze nie zależy - ta przerzutka jest genialna

Jak chodzi o karbon, to np. kierownice z tego materiału nie dość, że są lżejsze to jeszcze lepiej tłumią drgania.
Przemyśl sobie jeszcze raz dokładnie wybór tej ramy, bo nie wiem jak ona pracuje, ale wiem, że straszny klocek z niej jest...
: 20.10.2008 21:16:12
autor: zuczek09
5201g - realna waga z damperem
: 20.10.2008 21:19:23
autor: zuczek09
Nie no przemyślełem to i na ten sezon będzie yeti. Praca zawieszenia jest fenomenalna... V10 przy tym systemie zawieszenia niech sie schowa ....
: 20.10.2008 21:21:25
autor: ArthurGreen
zuczek09 - 5.2 ale bez dampera!!
http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo=6997
Więc szkoda pchać kasę w mega lekkie (co za tym idzie) drogie komponenty do tak okropnie ciężkiej ramy..
: 20.10.2008 21:22:30
autor: Roman_Maxx
Może jak mówi Artur ale trochę zbić można w taki sposób jak:
- tylna kaseta SRAM RED Szosowa + lekki łańcuch np Yaban =205gram
- tylna ośka z Alu = zysk ~100gram
- wymiana śrub na tytanowe =500~600gram
- sprężyna w damperze tytanowa ~160-200gram
Razem daje wynik do 1105gramów.
Podaj proszę jakie masz jeszcze siodełko i sztyce z zaciskiem, bo tu także są rezerwy masy do zbicia.
: 20.10.2008 21:32:16
autor: ArthurGreen
zuczek09 - zacznijmy od tego, co myślisz mówiąc lekki rower??
Dla Łonego lekki rower, to rower poniżej 16kg, ba nawet poniżej 15kg, ale jeśli nastawiasz się na wagę, to trzeba zacząć od najważniejszego - od ramy..
: 20.10.2008 21:33:56
autor: zuczek09
Roman_Maxx i tu jest sens nie wieże że małym kosztem nie da sie zejść poniżej 19kg, zważywszy że będe miał Hamulce Formule The one i na 80% komplet srama x0 ( ale bez kasety szosowej, bo wole miec MTB ) i śroby tytanowe oraz opony tubless
: 20.10.2008 21:35:02
autor: zuczek09
ArthurGreen lekki rower dla mnie to około 18kg

nie wymagam zbyt dużo tak jak Lony :P
: 20.10.2008 21:47:59
autor: Roman_Maxx
zuczek09 sens to kwestia subiektywna, podałem jeden z prostych sposobów jak stracić ponad 1kg wagi roweru. Za ile kupisz proponowane przeze mnie komponenty to kwestia Twojego sprytu. Oczywiscie można iść dalej jak sam mówisz, koła UST itd.
Ale nie narzekaj na sens, bo jak było Cię stać na high-endową ramę to na dobre komponenty także. Bo inaczej to przypomina gościa który przyjeżdza do Myślenic SUV'em za 200k a oszczędza na parkingu!
: 20.10.2008 21:51:56
autor: zuczek09
Roman_Maxxnie no az tak źle nie jest po prostu kasa mi sie kończy ta rower a sa inne wydatki a chce jeszcze kupić nowe hamulce Formula The one ale najpierw moje hopy musze sprzedać. A gdzie można kupic tytanowe śrubu ????
: 20.10.2008 21:56:30
autor: ArthurGreen
: 20.10.2008 22:51:29
autor: Steel2
Dziwne podejście. Żałować na porządne części a kombinować ze śrubami tytanowymi, gdzie zysk wagowy nie jest duży. To powinien być ostatni szlif bo zysk mały koszt spory.
: 20.10.2008 23:26:04
autor: Spaced
zuczek09 18kg to sandard. Mam u siebie ciezkie piasty, sainty, 888 i ciezka sztyce oraz pedały i wychodze w tych okolicach.
Steel2 ti jak kupujesz oddzielnie z ebaya, a nie w pl to nie wychodzi tak koszmarnie drogo, a zysk wagowy jest na prawde dość solidny.
Dane ktore podaje Roman_Maxx to dane z bicia wagi również u mnie (mam alu oske, sruby ti). Na srubach ti co prawda mniej sie zejdzie raczej, a YBN łańcuch sam wazy lekko ponad 200g wiec to troche przesada ale zyski tam i tak sa bardzo duze.
Szosa w DH + lekki łańcuch to u mnie był rzeczywiscie zysk kilkuset gram(Bo kazda kaseta mtb bedzie ciezsza i dlatego X.0 to kiepski pomysł moim zdaniem). Oska alu kosztuje mało, a 100g piechota nie chodzi. Sprezyna Ti to wiecej niz 100-200g w duzym damperze. DHX 9.5'' tracił bodajze 300-350g na tym.
X.0 mysle ze za mały zysk wzgledem ceny.
The One od formuli swietny pomysł. Super lekkie hamulce i do tego dosc mocne. Przelac tylko dobrym płynem i miód powinien byc.
Kiere zamiast V1 dałbym Easton Monkey lite Dh - Mam ta kiere i super wytrzymałosc i waga.
Piaste zamiast Hugi jak jest taka kasa to Burgteca bo lzejsza o prawie 100g.
Siodlo + Sztyca moznaby w Ibeam sie pobawic. Ew. siodlo lekkie typu Gobi czy jakies WTB.
Co do tubeless to nie traci sie tak duzo na tym bo opony troche ciezsze i obrecze. Głowny zysk to brak sneake i duzo lepsze toczenie >> Jak mozesz dostac to bierz na przód hutchinson Barracuda Low << Najlepsze trzymanie z UST jakie mozesz dostać.
Mozesz tez pomyslec o nowych saintach zamiast OCT i dać jakis lekki wypasiony suport bo jest do zbicia na nim kapke.
: 20.10.2008 23:30:57
autor: Steel2
Solidny to ile ?