Strona 1 z 3

co mam zmienić w moim rowerze?

: 04.11.2008 13:13:56
autor: swistak
co mam zmienić w moim rowerze? jeżdże w fr

rama - author a-gang 14"
amortyzator - marzocchi mz-comp
kolo przód - single track, specialized, dt
koło tył - obręcz i szprychy jakaieś zwykłe, piasta shimano m525
hamulec tył - avid bb5
hamulec przód - narazie brak
korba, suport - shimano alivio
kierownica - point racing
pedały - deone
przerzódka tył - alivio
klamik - deone
stery - cane creek
mostek - jakiś zwykły
napinacz - bop
siodło - velo
opona przód/tył - cst 2,10/kenda nevegal[/code][/url]

: 04.11.2008 13:29:02
autor: FreeMan
wszystko :)

: 04.11.2008 13:31:36
autor: swistak
narazie nie mam tyle kasy żeby wszystko zmienić :?

: 04.11.2008 13:40:02
autor: JumpintheFiRe
mostek, kolo tyl, amor i doloz hamulec do przodu(co to za fr tylko z tylnym hamplem)

: 04.11.2008 13:42:50
autor: pIOTRAS_OSW
Moim zdaniem to jest głupie pytanie co mam zmienić w rowerze . TO ty powinieneś najlepiej wiedzieć co zmienić itp wkoncu to Twój rower a nie forumowiczów ..ty najlepiej wiesz na co cię stać i co ci sie podoba bo jednemu sie ta ramka np nie podoba i ci powie ze masz ja zmienić

: 04.11.2008 15:03:05
autor: Spaced
Nie ma czegos takiego jak FR/Street. Ludzie na street chca sztywnego widelca zeby byla super sztywnosc i nic nie zjadało energi, a na FR odwrotnie. Trzeba decyzje podjac.
A w rowerze wlasciwie 3/4 sprzetu do wymiany. Zostawilbym tylko hamulec, kolo przód, stery i przerzutke.

pIOTRAS_OSW wychodzac z takiego zalozenia to lepiej o nic nie pytac.

: 04.11.2008 15:59:06
autor: ppatryk
troche dziwny ten temat jak biker nie wie co ma zmienic w swoim rowerze


swistak pisze:mostek - jakiś zwykły
jaki to jest ten zwykły ? bo jak jakiś szit to zmienił bym ten mostek na cos lepszego i mocniejszego i zakupiłbym drugą BB5 na przód i zmienił koło tył na coś masywniejszego jeśli to jest noname

: 04.11.2008 16:53:47
autor: B.Z.
Eeee... no bez przesady, to że coś nie ma napisu za który trzeba płacić jeszcze nie znaczy ze to shit. Sam mam kierownicę "no name", co większość uznałaby za samobojstwo, ale prawda jest taka, że jest wykonana z takiego samego stopu jak wszystkie inne w dodatu ten konkretny model ma bardzo grubą ściankę. Przeżyła niejeden niedolot, niejedno pikowanie na ryj i niejedną glebę. Bez jaj, to są elementy w ktorych nie ma żadnej filozofii, mają być mocne no i na tym koniec i akurat łatwo ocenić "na oko" co jest mocne a co nie.

Natomiast rzeczywiscie dzienw jest że ktoś nie wie co ma u siebie zmienić...

: 04.11.2008 20:11:21
autor: Vermin
1. Ziom, duży błąd w pierwszym poście, napisałeś że ty na tym jeździsz w FR.
2. A jak chcesz jeździć w FR zmieniasz wszystko... Nic się raczej nie pisze z tego...
Sorry ale taka prawda, nawet na początek...
Pozdr ;p i powodzenia

: 04.11.2008 20:31:06
autor: elMo
Vermin z calym szacunkiem ale **********. to ze napisal ze jezdzi w FT to znaczy ze startowal w RB Rampage? wyluzuj zyjemy w Polsce... ;/ moze zle rozumiem ale dla duzej liczby osob FR to szeroko pojete hopki i rozne miejscowki typu uskok w ldz...

do wymiany na pewno tylne kolo, amortyzator, dolozyc hebel na przod i zastanowic sie nad kokpitem, a zwlaszcza mostkiem.

: 04.11.2008 21:20:22
autor: Vermin
elMo z calym szacunkiem ale... chyba mylisz FR z XC... W XC też się zdarzają małe hopki i uskoki... Jeżeli on chce zaczynać jazde w FR... to pierwsze polecą mu...
Rama, tylne koło, zabije się bo nie ma przedniego hamulca który jest podstawą, suport na 100% potem korba, pedały jak to te platformy to wytrzymają a jak to te drugie to pójdą od razu, stery polecą aha i mostek nie wytrzyma. Przednie koło jeszcze pożyje... Aha no i amor poleci dość szybko...
Pozdr ;p

: 04.11.2008 21:52:51
autor: swistak
Dobra narazie zmieniam mostek, kasete, łańcuch, zakładam hebel na przód i zbieram na jakieś dobre koło :lol:

: 04.11.2008 22:00:50
autor: Michal4X
najpierw zloz dobre kolo na tyl zeby troche wiecej wytrzymalo zwlaszcza ze zaczynasz(moze byc nawet double track).. zajmij sie napedem tj: przerzuta, lancuch, kaseta (najlepiej cos ze srama) a co do mostka to najlepszy bylby chyba truvativa(w miare lekki i nie za drogi) potem bym sie zajal korba (np hussefelt) i suportem na isis..

a wy darujcie sobie pisanie ze ten rower jest do dupy bo temat brzmi co zmienic w rowerze a nie czy mozna nim jezdzic albo czy sie nadaje czy nie.. widac ze zaczyna i chcialby zlozyc w miare dobry rower ;]

: 04.11.2008 22:23:16
autor: uzurpator
rama - author a-gang 14"
ok

amortyzator - marzocchi mz-comp
ok, w perspektywie wymiana na coś na osi 20mm.

kolo przód - single track, specialized, dt - ok

koło tył - obręcz i szprychy jakaieś zwykłe, piasta shimano m525
zmiana -> obręcz na darta riderr(czy podobna)/szprychy richmann/novatec 4 łoż. Jako, że to sztywniak, polecałbym zadbanie o pancerne tylne koło.

Szczerze, to wydałbym tutaj większość kasy i ideałem byłby novatec na sztywnej osi 10mm + koło 24" + gruba opona (2'6+) coby choć odrobinę amortyzacji miec - i bardziej pancerne koło. tyle, że to jest 300+ zet nie twoje.

hamulec tył - avid bb5
tarcza -> 203mm

hamulec przód - narazie brak
bb5 czy sh 485 + tarcza 203

korba, suport - shimano alivio
pilnuj, aby kwadraty się nie wyrobiły - więc dokręcic na wreda.
W perspektywie zmiana na DEORE lub SLX (w zależności od kasy) lub jakiś Howitzer.

kierownica - point racing
Ok

pedały - deone
Ok

przerzódka tył - alivio
ok i _przerzutka_. Po nieuchronnym zmieleniu zmiana na SLX GS

klamik - deone
ok

stery - cane creek
ok

mostek - jakiś zwykły
ok, jeżeli ma mocowanie kiery na 4 śruby

napinacz - bop
ok

siodło - velo
ok

opona przód/tył - cst 2,10/kenda nevegal
ok

A teraz - sprzęt Cię ogranicza, niestety, więc po pierwsze pilnuj stanu technicznego, zwłaszcza korb i na nich kwadratu. Połączenie na kwadrat jest bardzo wytrzymałe, ale tylko wtedy, gdy jest _cały czas_ mocno skręcone. Minimalny luz + kilka skoków to w najlepszym przypadku rozwalona korba, a w najgorszym rozwalona twarz.

Ochraniacze i kask etc oczywiście masz?

: 04.11.2008 22:25:21
autor: swistak
Myślałem nad s-type 24"/26" nie wiem jaki rozmiar lebszy + novatec + dt swiss. A co do mostka to moge kupić kona 50mm bardzo tanio.

: 04.11.2008 22:31:15
autor: uzurpator
Mostek taniej od tego?
http://allegro.pl/item465732105_bikesyl ... _25_4.html

lub tego:

http://allegro.pl/item474688703_zoom_50 ... _258g.html

Jeżeli masz widok na zmianę ramy na jakiegoś fulla to obręcz 26", inaczej 24" i gruba opona.

Piasta:

http://allegro.pl/item475092220_novatec ... zarna.html

: 04.11.2008 22:38:50
autor: Michal4X
a czy ty masz jakies pojecie?? czlowieku czy do aganga chcesz wsadzic piaste 135 mm :|.. ehh juz lepiej nic nie pisz.. mostki tez swietne podales ;/

co do obreczy to powinienes brac 26" bo z 24" jest roznie.. s-type bedzie dobrym wyborem :).. a mostek jak pisalem truvativa bedzie najlepsza z najtanszych opcji..

pzdr

: 04.11.2008 23:04:28
autor: uzurpator
Michal4x - oświeć mnie, dlaczegóż to nie wejdzie?

Mostki są OK.

: 04.11.2008 23:11:57
autor: Bombell
A-gang ma przecież rozstaw haków 10x135mm wiec podejdzie tylko oszczedniej bedzie wziąśc Novateca NT DO 42 SB na 4 maszynach z normalną osią na szybkozamykacz. Można już dostać za 119zł a reszte kasy na inne części wydać. Co do produktór firm zoom, kalloy czy inne raczej bym się wyszczegał i kupił cos porządniejszego bo zęby teraz w cenie są. Co do kół czy 26 czy 24 cale to już od Ciebie zalezy.