XC DH ... i co dalej

snizy
Posty: 1045
Rejestracja: 12.04.2007 06:54:24
Lokalizacja: Bojszowy
Kontakt:

XC DH ... i co dalej

Post autor: snizy »

Ostatnio toczyła się zaciekła rozmowa na temat różnic sprzętowych różniących te dwie pokrewne dyscypliny rowerowe.
Postanowiłem dodać jej pewnego smaczku i zapraszam do dyskusji.
Więc przeglądając bezkres sieci wpadłem na to:
Megavalanche Reunion 2008 - sławny cykl maratonów zjazdowych (moim zdaniem przyszłość tego sportu, klasyczny zjazd zostanie jako F1 a maratony jako rajdy - taka analogia)
Ale do sedna - najciekawsze są wyniki:
1 Absalon Remy - 00:46:38
2 Barel Fabien - 00:47:08 + 00:30
3 Wildhaber Rene 00:47:48 + 00:01:10
4 Schurter Nino -(Swiss Power MTB Team Scott) - 00:47:55 + 01:17
5 Absalon Julien - (Orbea - 00:48:06) + 01:27
Kto interesuje się kolarstwem XC będzie doskonale znał te ostatnie dwa nazwiska - mega czołówka wyścigów cross-country.
Więc panowie od lycry potrafią.... ostatnio zresztą można zauważyć pewne trendy... rowery XC robią się coraz masywniejsze (SID 32 mm, tarcze itd), większy skok a tradycyjne maszynki zjazdowe chudną i coraz bardziej widać trend na zmniejszanie skoku zawieszenia.... kto wie czy za niedługi czas wygra połączenie tego... ENDURO (lekki rowerek, z sztycą ala Gravity droper i pełną regulacja charakterystyki i skoku amortyzatorów)

Polecam fotki:
http://www.flickr.com/photos/stephjeu/s ... 519401998/
Załączniki
dh.jpg
dh.jpg (181.34 KiB) Przejrzano 1506 razy
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Od dawna twierdziłem, że przyszłość MTB to enduro.

Ideałem będą zabawki typu 6.6 + 36 + xtr lub coś zbliżonego ( 160 - 170 mm skoku, lekkie, na dość pancernych kółkach ale bez przesady ).

Taki rowerek można już złożyć w granicach 12-13 kg. O koszt lepiej nie pytajcie.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

no dokładnie jak Steel2 gada plus jeszcze oponki jakieś 2,3 do zestawu i jazda....nikt nie bedzie myslał o oponach 2,5 :mrgreen:

PAmietacie jak kiedyś była moda w zjazdówkach na opony 2,7 lub nawet 3,0 to juz przeszło i tak samo będzie z oponami 2.5 :)

hehe za niedługo bedziemy jezdzić na oponkach takich jak na szosie :lol:
nikifor
Posty: 171
Rejestracja: 30.10.2005 11:17:10
Lokalizacja: krosno/krk
Kontakt:

Post autor: nikifor »

ja bym jeszcze proponował zwrtócić uwagę na sekcje techniczne trasyxc z ostatnich igrzysk;) xc idzie w dobrym kierunku, zresztą xc było jest i będzie z*jebiste
GBN CREW!



http://www.pinkbike.com/u/gbn-crew/
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

no dokładnie tamta trasa z igrzysk była bardziej All mountain niż XC :) Dobre spostrzeżenie nikifor
bodzio2k
Posty: 1507
Rejestracja: 22.06.2004 15:58:24
Lokalizacja: Cracovia, Lesser Poland
Kontakt:

Post autor: bodzio2k »

Wpadnijcie kiedyś na GP Langa do Polanicy. Obczajcie tamte zjazdy i... Spróbujcie pojeździć z wysoką sztycą. :-D
No Pain No Game
[url=http://theoldpricks.com/]The Old Pricks Racing Team[/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 do niedawna jeszcze mozna było miec gotowce za ledwo ponad 10k od pewnej firmy ;)

wojtasu no zalezy do czego. Jednak enduro to przyszłosc i tam nikt nie zalozy 2.5'' a pewnie nawet nie zawsze 2.3 bedzie stosowane ale sa rózne dyscypliny.


A co do przyszłosci tego sportu w takich wydarzeniach to jest to oczywiste i takich impez na swiecie jest na prawde duzo. Po prostu u nas tego nie ma wcale. Pewnie wiekszosc z was kojazy takie serie jak Donevielle Classic, Avalanche Trophy, Kona Mash Up, Francuski Enduro Cup. Sens ma to taki ze wiekszosc ludzi jednak nie ma ani ochoty na mordowanie sie na treningach xc i bicie tylko kondychy, chca pojezdzic tez troche szybciej w dół ale bez hardcoru. Szczerze mówiac sam bym w takiej seri wystartował gdyby sie cos działo blizej, nawet na fullu dh.
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Spaced zapomniałes jeszcze o Trans Rockies :mrgreen:

Sam mam zamiar złozyć rower do enduro niz ciagle smigac FR......zawsze jakas alternatywa
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »


Wpadnijcie kiedyś na GP Langa do Polanicy. Obczajcie tamte zjazdy i... Spróbujcie pojeździć z wysoką sztycą
Byłem, jeździłem, nie widzę problemu. Są trudne to fakt ale bywają trudniejsze. Wszystkie do zjechania na rowerze do XC bez zabawy ze sztycą.

Startowałem na Uzzi w zawodach w GB. Fajna zabawa, dużo ludzi, dość proste trasy w sumie. Przydał by się lżejszy rowerek, bo skok 20 cm nie był zdecydowanie potrzebny. Ale jako, że traktowałem start w kategorii fun, to był fajnie. Dużo osób startuje tam na "fun" bikach po 20-30 kg i jest ok, nawiązać walki z czołówką nie ma szans ale jest zabawa. Trzeba też przyznać, że czołówka nieziemsko zasuwa i rowerki ich też robią wrażenie.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

wojtasu trans rockies to raczej wieloetapowy maraton niz cos kolo enduro. Blizej temu do np. europejskiego transalpa.
snizy
Posty: 1045
Rejestracja: 12.04.2007 06:54:24
Lokalizacja: Bojszowy
Kontakt:

Post autor: snizy »

Moim zdaniem przyszłościowe biki będą wyglądały tak:
-100-150/150 przód/tył, funkcja skracania przedniego amora, pełna blokada amortyzacji z manetki na kierownicy, efektywne i proste utwardzanie zawieszenia - powiedzmy dźwignia z 4 zakresami kompresji i tzw. wentylem bezpieczeństwa
-amortyzacja tylko powietrzna
- opony 2,2-2,3 (stawiam raczej na 2,2 - standardowo kevlarowe dla niskiej wagi rzędu 600g max)
- standardowe rozwiązanie skracania sztycy ala gravity droper tylko z większym skokiem
- korby 2 blatowe tradycyjne (nie wróżę kariery systemowi Truvativa)
- tarcze 180 mm
- i to wszystko w wadze 11 - 12 kg

Ciekawy rower można zobaczyć tutaj:
Załączniki
nico_lapierre_side_hi.jpg
nico_lapierre_side_hi.jpg (84.09 KiB) Przejrzano 1231 razy
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Myślę, że raczej 160/160-180 + blokady opcjonalnie z resztą się zgadzam.

Coś ale nowe Uzzi/ 6.6
Załączniki
review-1.jpg
review-1.jpg (149.65 KiB) Przejrzano 1212 razy
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

snizy
A widziales na jakicten rowerkach zjezdzali ?:) comencall`e itp:) a wyscig to awalanche trophy:) akurat widzialem kawalek jak smigali sobie po singeltrackach we Francji i Szwecji:)z xc to nie mialo nic wspolnego:) pelen gaz na dol:)

Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Ds__Freak > pełen gaz owszem, a na pokładzie crossmaxy, xtr, x.0 itp, 36 itp ( tył ok 160 mm ). Co do Commenciali to jak dla mnie wszystkie podobne i nie rozróżniam :p

Jeszcze na edycję we Francji to często cięższe rowery bo tam trasa "trochę" bardziej DH.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

No ta trasa ze Frence to calkiem calkiem:) czegos takiego szukam ale w Szwajcarii ( okolice Zurichu ) :)

re5pect
Posty: 421
Rejestracja: 20.06.2007 19:04:18
Kontakt:

Post autor: re5pect »

Naprawdę fajny taki sprzęt enduro 160/160 tylko że np. nie dla mnie;) Osobiście jak jeżdżę w jakiejś dyscyplinie to wiąże się to z zawodami (na zawody "enduro" w PL trzeba będzie poczekać koooope lat), a na takim rowerze raczej nie wygramy ani maratonu, ani zawodów DH;) Tzn. takie jest moje zdanie, chyba że ktoś jeździ tylko dla przyjemności to jaknajbardziej mówię TAK taiemu rowerowi. Jeżeli mamy kogoś ze stajnii XC (tak jak np. skromny ja :) ) to lepiej zainwestować w ultralekki rower XC, a do zjazdu kupić/złożyć coś "zwyklejszego" tańszym kosztem (i na odwrót oczywiście też). Pozdrawiam
gg: 4709451
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Niestety koledzy, sądzę, że dyscypliny nadal pozostaną rozgraniczone.. Nawet ścigając się w DH, jest jeszcze czas na jakiś funn.. Tj da się piwo wypić, nie dospać przed zawodami.. Chcąc się ścigać w XC, musisz podporządkować całe życie.. Wiem bo 6 lat się "męczyłem".. Rano wstajesz mierzysz tętno, potem śniadanie wg ścisłej diety (jak i reszta posiłków), trening (głównie szosa, bo tam się wytrzymałość robi), życie pełne wyrzeczeń a i tak można zaliczyć "przestrzał" bo w jednym tygodniu się przetrenujesz i akurat nie trafisz z formą na zawody... Ot taki ten sport..

Sądzę, że gdyby u nas były trasy DH, takie 7-mio minutowe, też i generalka wyglądałaby zupełnie inaczej.. Znaczy się w elicie byłoby bez zmian, bo kondycyjnie Joda jest w kraju najlepiej przygotowany.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
tobo
Posty: 106
Rejestracja: 14.08.2008 20:48:42
Kontakt:

Post autor: tobo »

rowery nadal będą chudnąć - i to bez wzgledu na dyscypline.
producenci od paru lat czynią mozliwym to co wszesniej bylo niemozliwe - tak jak np zjazdowki nie utozsamiano z lajtowaniem a full do xc/maratonow nie mogl wazyc tyle co dobry sztywniak - jedynie kosztem stabilnosci, czego o dzisiejszych rowerach powiedziec nie mozna.
spora grupa polskich endurakow, którą znam ujezdza opony 2.3-2.5. nawet zalozyli sobie calkiem popularną strone i forum (emtb) :) w przyszlym roku planuja pierwsze w polsce emtb trophy.
oczywiscie ze za lekką i stabilną przyjemnosc z tej polki trzeba zaplacic duzo kasy, chyba nawet wiecej niz za rowery z innej kategorii, bo polączenie lekkosci i stabilnosci to trudna sztuka.
mysle ze profesjonalne podejscie do startow zawodow i wygrywania wymaga podporzadkowania zycia bez wzgledu na dyscypline. a tym bardziej im wiecej na tym mozna zarobic.
jeszcze pare lat temu popularne widelce uniwersalne mialy 80-100 skoku, ramy fulli podobnie i uwazano to za wystarczające optimum. trzy lata temu pojawilo sie 66 eta z redukcją skoku :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 180mm skoku to raczej przesada. Ludzie beda 140-160 jezdzic jesli chodzi o tych pragnacych sprzetu dokładnie pod to. Zobacz, ze takich bików sie sprzedaje teraz multum. W UK nawet z mniejszym skokiem, a zwyczajnie mocnych 100-140mm ale z geometria do jazdy w dół. Regularnie takie biki np. dirt promuje.
180mm to raczej tylko w VPP zostanie gdzie zawsze było wiecej skoku (dalej nie wiem czemu)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość