Plaskie dlugie kierownice

Soldier91
Posty: 95
Rejestracja: 10.09.2008 13:40:16
Kontakt:

Plaskie dlugie kierownice

Post autor: Soldier91 »

Nurtuje mnie takie pytanie dlaczego czolowka swiatowa jezdzi na bardzo dlugich kierach o malym wzniosie? czym to jest podyktowane ?
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

dluga kiera= rower mniej skretny, ale bardziej stabilny i latwiej nad nim zapanowac
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

moim zdaniem najbardziej uniwersalna szerokoscią kiery jest 68 cm :)
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

ja podobo jestem dziwny... bo nie czuje ZADNEJ roznicy w jezdzie miedzy kierownica 711 a 650...
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Moim zdanem klexuh powinno być odczuwalne .
EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

Niższy środek ciężkosci i nie wyrywa kierownicy z rąk.
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Szersza kierownica = mniejsza siła potrzeba do niwelowania szarpnięć przedniego koła = łatwiejsze prowadzenie.

Niższy kokpit = zmiana rozłożenia środka ciężkości ( przesunięcie bardziej na przód roweru )
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Snikers
Posty: 191
Rejestracja: 01.03.2008 10:54:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Snikers »

ja np. bardzo odczuwam roznice, gdy przesiadlem sie bodajze z 650 na 711 to duzo lepiej mi sie jezdzi , prowadzi rower etc.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

EDDIE raczej jak steel mówi. Prosi teraz maja w zwyczaju jezdzic duzo bardziej nad przednim kolem wiec robi sie wszystko by obnizyc kokpit. Niskie amory (porównaj wysokosci niektórych 3-4 lata temu, a teraz), stery, plaskie kiery i niskie mostki.

Szeroka kiera dla stabilnosci ale prosi daja rózne kiery zaleznie od trasy jesli sie nie myle. Wazne jest tez zeby nie przegiac pały i dobierac kiere pod własna budowe. Sam jestem raczej drobny i mysle ze moze 20-30mm do moich 711 jeszcze miałoby sens ale 760-800 tylko przeszkadzałoby.
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

co miało zostać, zostąło już chyba wyjaśnione, ale z własnego doświadczenia dodam że wąska kiera jest do bani jesli chodzi o dh, miałem kiedyś 680, a wsześniej 720 i próbowałem sobie wmówić ze nie jest za wąska, a troche jednak była i powrót na 711 był dobrym wyborem :) na sztywnym miałem tez wysoką głowke (teraz jest o 4cm krósza) więc kiera o wzniosie 25mm także pomogła poczuć sie lepiej na rowerze, teraz jednak chociaz mogę, to nie jeżdze z obniżoną maksymalnie, bo było to średnio wygodne i za bardzo byłem pochylony do przodu...elita elitą, ale niech sobie każdy ustawi jak mu dobrze
http://dhcyc.pinkbike.com
Damian04
Posty: 549
Rejestracja: 08.08.2007 21:01:02
Kontakt:

Post autor: Damian04 »

Nie chce zakładać nowego tematu a mam mały dylemat. Zamierzam zakupić kiere sunline v1 i nie jestem do końca pewien o jakim wzniosie kupić 19mm czy 38mm. Może ktoś mi pomóc, doradzić?
SELL OGARNIJ! --->http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=25075252
Nerwus
Posty: 347
Rejestracja: 17.11.2006 23:19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Nerwus »

I ja się podepnę.
Jestem dość wysoki 188cm wzrostu i wrażenie moje jest takie, że obecnie pozycję, którą mam na rowerze jest za bardzo przesunięta do przodu, jakie są opcję aby przesunąć moja masę bardziej na tył roweru. (przód za nisko? mam 66rc2x w Glory FR)
Wiem że mogę dać krótszy mostek z większym wzniosem+ kilka podkładek pod mostek, sztyce zmienić na taką z przesuniętym jarzmem do tyłu (coś jak w specach)
Czy coś jeszcze mogę zrobić?
kona1994
Posty: 222
Rejestracja: 09.03.2008 15:49:45
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: kona1994 »

Nerwus Wygięta sztyca raczej Ci nic nie da , bo pozycje na rowerze będziesz miał na stojąco taką samą chyba żę skaczesz lub zjeżdzasz na siedząco.
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Damian04 > To tylko od Ciebie zależy. Ja mam 19 mm i bardzo mi pasuje, ale to nie znaczy, że i u Ciebie będzie dobrze. Fakt, że niską skorygujesz podkładkami, a wysokiej raczej nie obniżysz.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Damian04
Posty: 549
Rejestracja: 08.08.2007 21:01:02
Kontakt:

Post autor: Damian04 »

Steel2 a można wiedzieć czym sie kierowałeś że akurat wybrałeś 19mm wzniosu a nie 38mm?? Aktualnie posiadam holzfeller'a o wzniosie 35 i wydaje mi sie ze jeśli chodzi o wznios to jest ok... ale nigdy nie miałem styczności z kierą która posiadałaby wznios 19mm, także nie wiem... może jeszcze lepiej jeździłoby mi sie z kierą o mniejszym wzniosie ...
SELL OGARNIJ! --->http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=25075252
kona1994
Posty: 222
Rejestracja: 09.03.2008 15:49:45
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: kona1994 »

Damian04z niższym wzniosem będziesz miał lepszą stabilność roweru itd. a jak będzie to dla ciebie mały wznios to dajesz podkładki i dostosowujesz pod siebie:D
Nerwus
Posty: 347
Rejestracja: 17.11.2006 23:19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Nerwus »

To jeszcze tylko takie małe pytanko :D
Ile można dać podkładek pod mostek, żeby też nie przesadzić i nie osłabić rury sterowej?
Oczywiście wiem, że nie można przesadzić. teraz mam jakieś1,5cm... i wydaje mi się, że to nie jest jakoś strasznie dużo, a dziś testowałem i czułem tą różnicę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość