Serwis Rst Launch

ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Serwis Rst Launch

Post autor: ruwenzori »

Mój kolega chciałby wyciągnąć elastomer ze swojego launcha :D i zmienić olej
I rodzi się pytanie jak wyciągnąć elastomer i jaki olej???
Prawy korek(chyba sprężyna) odkręca się troche, a potem kręci się w miejscu
Lewy ani drgnie :? Nie jestem pewien w której goleni jest ten elastomer.
Ma ktoś jakiś pomysł???
Z wyszukiwarki skorzystałem znalazłem jakieś pierdoły i jeden pomysł na rozkręcenie go za pomocą szlifierki :shock:
Jak ktoś ma pisać że rst to rozbij sobie twarz, żeby lepiej sobie kupij dobre gogle i kask, dał na msze w intencji o zdrowie, woził przy sobie apteczke itp to niech sobie daruje
Tovar
Posty: 115
Rejestracja: 28.02.2008 16:26:08
Kontakt:

Post autor: Tovar »

Po wyjęciu elastomera może okazać się, że amortyzator będzie dobijać. Jeśli rst ma podobną budowę do duro, to w jednej goleni jest sprężyna z elastomerem a w drugiej kartridż z olejem. Musisz wylać stary olej, pouginać trochę tłumik żeby reszta oleju z pod niego się wydostała, a potem nalać nowy olej, uginać i dolewać. Przed wylaniem starego oleju sprawdź ile go jest, żeby nie nalać za dużo albo za mało. Najlepiej też odkręcić golenie dolne i zmienić smar, w rst troche to daje.
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Zależy jaki Launch, bo tylko RA ma chyba tłumik, reszta 2x sprężyna + elastomer.
ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Post autor: ruwenzori »

Na pewno po wyjęciu elastomera będzie dobijał. Chcemy go troche przyciąć
Jak mamy wyciągnąć tą sprężyne :?:
Znalazłem na necie coś takiego:
Oil ( R ) , Coil / MCU ( L )
Czy to znaczy że w prawej kartidż z olejem a w lewej sprężyna z elastomerem :?:

Jaki olej polecacie :?:
ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Post autor: ruwenzori »

Dzięki Bombell zapomniałem o tym Launch oczywiście wersja RA
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

W RST nie koniecznie elastomer musi być wewnątrz sprężyny i zapobiegać dobijaniu, czasem jest to "szaszłyk", gdzie za część skoku odpowiada elastomer, który działa dobrze powyżej 20 stopni, wymiana na odpowidnio skalibrowaną sprężynę jak najbardziej wskazana.

Takie pytanie - używasz tego Launcha, jak wygląda jego wytrzymałość i sztywność? Będę być moze potrzebowal czegoś niewyszukanego ale mocnego, na razie o Launchach niewiele wiadomo, ludzie pisza tylko że RST to syf, bo jak skakali na Gilach to im korki wystrzeliły w gębę, ja akurat porządne RST jakie były dostępne jakiś czas temu zniam rynek zostł zalany tanim syfem bardzo sobie chwalę. Po Launchu nie spodziewam się jakiejś wypasionej pracy (nad tym zawsze mozna popracować we własnym zakresie), ale jeśli będzie tak solidny jak stare ereściaki to lux.
ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Post autor: ruwenzori »

Ma 130mm skoku płynnie wykorzystuje 4cm :mrgreen:
Jak skaczesz jakieś duże dropy to potrafi wejść do 10cm 8)
Wytrzymałość jest dość dobra.Mam go sezon nic się z nim nie dzieje :D
Tylko ta praca jest problemem :cry:
Korki raczej nie wystrzelą, próbuje je teraz odkręcić ale za uja nie dam rady :x
Jak go kupiłem to na początku troche się bałem( 2 lata temu z kumplem zrobiliśmy sobie tripa i przy bannym nad dziurą w asfalcie korek w jego gili wyleciał na ok. 3m w góre) ale w lauchu korki siedzą porządnie.Polecam chociaż duro i xcr mają lepszą prace.



W której golenii jest w końcu ten elastomer :?:
Żeby go wyciągnąć muszę odkręcić korek czy zdjąć golenie :?:
addie
Posty: 12
Rejestracja: 16.06.2007 11:46:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: addie »

miałem tego amora. Elastomer masz w lewej ladze. Żeby go wyjąć musisz odkręcić plastikowy korek ( franzucem dobrze idzie, bo niestety klucz fabryczny ok 25-30zł ).
Mega problemy są przy wkręcaniu korka spowrotem. Wyciągnij sobie pierw sprężyne i poćwicz na sucho i zapamiętaj ustawienie, ponieważ aby wkręcić korek trzeba wcisnąć sprężyne która utrudnia wkręcanie. Ja wyciągnąłem elastomer całkowicie i nalalem oleju kujawskiego, próbowalem z różnymi samochodowymi bardzo rzadkimi i nic nie było lepsze od kujawskiego. .
Amor ma 100mm skoku a 145lagi. 130mm to jest szerokość korony.
Po tej operacji amor jest dość miękki ale mało czuły. dalej pracuje jak gówno. Tyle że z z 30-40cm można wykorzystać całe 10cm skoku. Ja się wkurwilem i kupiłem 66 i spokój .
ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Post autor: ruwenzori »

Do lewej lagi(sprężyna i elastomer) wlałeś kujawskiego i wyciągnąłeś elastomer dobrze rozumiem?
addie pisze:Amor ma 100mm skoku a 145lagi. 130mm to jest szerokość korony.
Amor ma 130mm skoku na bank :) są dwie wersje jedna ma 100mm, a druga 130mm mówimy teraz o tej 130mm ale to nie istotne :wink:
addie pisze:Ja się wkurwilem i kupiłem 66 i spokój .
Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :D

I długo na nim jeździłeś po tym tuningu??? tzn. nic nie wystrzeliło ani coś w tym rodzaju??? Cały skok ale nie przy dropie z krawężnika? Można było na nim spokojnie latać???
Strasznie was dręcze :oops:
Dzięki za odpowiedzi :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości