Amorek z motoru do roweru?Co wy na to

Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Amorek z motoru do roweru?Co wy na to

Post autor: Pablo666 »

Co mysliscie o takim wlasnie pomysle.. czy to oplacalne.? ktos sie bawil takim czyms? pytam z ciekawosci..patrze ze kazdy amorek dwupolka tansze drozsze.. moze ktos chcialby sie wypowiedziec na ten temat..
KefirQn
Posty: 1264
Rejestracja: 03.06.2007 11:25:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KefirQn »

1.nie opłacalne
2.zbyt duza waga
3.wyrwie ci głowke ( ale tez zalezy jaka rama)
4.Po co sie w to bawic ? skoro masz tak duzy wybór amortyzatorow do roweru...
Części rowerowe na sell: smietana.dh@gmail.com Pisz czego szukasz :)
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Pablo666 wykonalne, ale bezsensowne, waga widelców motocyklowych zdecydowanie jest za duża aby mogły sensownie współgrać z rowerem.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

niektore sa lzejsze..pytam poprostu.. z ciekawosci.. bo tak w necie to nie ma na ten temat..
ale chyba spytac zawsze mozna nie?
metthew13
Posty: 5
Rejestracja: 07.01.2009 23:59:10
Lokalizacja: Warszawa Wwr
Kontakt:

Post autor: metthew13 »

nie opłaca się amortyzator motocyklowy jest droższy od roweru i w dodatku cięższy. Główka ramy musiała by być na 1,5 cala która i tak by pękła od naprężeń. da się tak zrobić bo kolega tak miał na chwile założone ale tym nawet po płaskim ciężko było jechać :P mógłby być np taki ---- http://moto.allegro.pl/item541239383_ya ... d_kpl.html
ale on warzy ok 35 kg :?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Pablo666 rozwalisz rame, ciezki, drogi (jesli znajdziesz tani to pewnie gówniane bebechy) ustawiony pod cos zupełnie innego, a wiele z tanich nie ma zadnych regulacji, sprezyny pod twardsza wage. Po prostu NIE!
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

metthew13 pisze:ale on warzy ok 35 kg
ile? rozumiem, że motor jest ponad 5x cięższy od zjazdówki, ale takie elementy jak rama, amortyzatory, czy koła nie są aż tak tragicznie ciężkie... to silnik robi z motoru takiego klocka.

Nie zmienia to faktu, że pomysł do dupy, chyba, że założysz amor z jakiegoś małego motoru, nie mx, ale i tak będzie gorzej, niż z normalnym amortyzatorem.
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Przeciętnie 10 kg - tyle waży amor do motura. Od małego motorka nie ma co brać amora, bo i skok jest mały, a waga i tak większa niż w przypadku rowerowego.
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Są bardzo ciężkie w porównaniu do elementów typowo rowerowych. Projektowane są na znacznie większe siły.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
liseQ
Posty: 119
Rejestracja: 30.09.2006 20:20:09
Lokalizacja: Bydzia
Kontakt:

Post autor: liseQ »

za duzo roboty a po 2 jak to bedzie wygladalo
a ty myslales nad amorkiem z jawki albo simsona?

mija sie z celem za 300 zl masz duro triple ktore 100x lepiej pracuje i jest 300x lzejsze
NAKLEJKI NA ROWER !! gg3095008 [S]
kolo tył kiera mostek
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Hehe :D Kumpel jeździł na czymś takim, śmiesznie to wyglądało jeździło się tragicznie, amor był z jakiejś hondy starej, olejowy cały ze stali a górną półkę miał zintegrowaną z kierownicą, dziwne gięcia tam miał i paskudnie skręcało się, jazda na wprost też do przyjemnych nie należała, a patent na zamontowanie to do roweru ważył drugie tyle :D, widać że sterówka jest o wiele cieńsza niż ta rowerowa, więc jego Tatko (tokarz) dorobił Mu kilka tulejek (musiały być różne rozmiary, bawił się z tym Bóg wie ile (poznałem go jak już na tym jeździł)... Więc nie warto się bawić w takie eksperymenty ;)
emhyr
Posty: 1495
Rejestracja: 18.08.2005 20:34:41
Kontakt:

Post autor: emhyr »

liseQ pisze:mija sie z celem za 300 zl masz duro triple ktore 100x lepiej pracuje i jest 300x lzejsze

no ten amor od yfz napewno lepiej pracuje od duro...
keeper1121
Posty: 181
Rejestracja: 25.08.2007 08:45:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Kontakt:

Post autor: keeper1121 »

http://www.pinkbike.com/photo/66100/
było już kilka takich gości na PB
nie opłaca się, amorek będzie ważył więcej niż reszta roweru a praca będzie równa 0 przy niskiej wadze...
[s] http://www.pinkbike.com/buysell/515867/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

emhyr biorac pod uwage zestrojenie takiego amora pod cos zupelnie innego i duzo wieksza wage to mysle, ze nawet duro bedzie lepiej pracowac bo przynajmniej sie ugnie ;)
baloon21
Posty: 337
Rejestracja: 14.01.2006 17:07:56
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: baloon21 »

Pablo666 jeździłem na czymś takim i nie narzekam, amorek pracował lepiej niż nie jeden marcok czy boxxer. Miał 180 mm skoku. Fakt faktem ważył 8 kg ale nie narzekałem(świetna siłownia), nadrabiał to swoją pracą. Kupiłem go już przerobionego na allegro za 500 zł , z początku sie bałem o ramę ale kross sign raw i fr2 dały radę bez problemu. Niżej zamieszczam zdjęcie RAW-ki z tym monstrum, zdjęcie fr2 mam na komie jak ktos bedzie chciał zobaczyc to wrzuce je na pb.


http://www.pinkbike.com/photo/1073034/
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Poprostu nie połacalne, lepiej naprawdę kupić duro jakieś za te cene albo lepiej spinnera ammo wyjdzie Cię ta sama kasa, a i jazda będzie przyjemniejsza, pozatym do amora od motoru musiałbyś dorabiać adaptery na hamulec, sam miałem taki patent w starym rowerze i było bardzo *$#$#@(*&$^$# , amor był za twardy i jeździło się jak na jakimś *%#(*&^%$.....
Back in black
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

No naprawde napewno super lata sie gapy, dropy itp maja 8 kg na przodzie, doliczajac cale kolo robi sie od 9kg w zwyz..

Juz lepiej sobie Monstera kupic ktory jest tym razem lzejszy bo wazy z 4-5kg..
draah
Posty: 104
Rejestracja: 27.09.2005 18:59:17
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: draah »

Spaced pisze:emhyr biorac pod uwage zestrojenie takiego amora pod cos zupelnie innego i duzo wieksza wage to mysle, ze nawet duro bedzie lepiej pracowac bo przynajmniej sie ugnie Wink

właśnie. Amor musi mieć jakiś SAG, widelce moto są projektowane pod maszyny ważące 100kg przy dobrym wietrze. Nie dokupisz sprężyn pod wagę 20kg roweru bo takich motorów nie ma. No chyba że będziesz piłował, albo spasujesz od rowerowej dwupółki, ewentualnie będziesz jeździł na jednej, jezeli technicznie da sie to wykonać i amor w ógóle będzie miał dwie sprężyny (a nie kazdy ma). Amory moto są wysokie, geometria roweru przestanie istnieć w rowerowym znaczeniu a przeciążenia na główce wzrosną drastycznie. itd.

podsumowując, w celach artystycznych można, biorąc pod uwagę praktyczność, to raczej bez sensu
wycieczki w góry
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

baloon21 Uważaj na słownictwo bo wylecisz.
A za 500-600zł to można już popatrzeć za jakimś Jurkiem 02, niespecjalnym ale zawsze Drop Offem Triple czy jakimś starszym Shermanem Sliderem 03-04 albo innymi jak DNM 180. Trochę wkładu na uszczelki i olej, trochę czasu na serwis i masz fajny sprawny amorek rowerowy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości