Serwis piasty QR20

eskimos28
Posty: 678
Rejestracja: 29.07.2008 11:54:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Serwis piasty QR20

Post autor: eskimos28 »

Siemka.
Przeszukałem troche w googlach i nic nie znalazłem. Otóż szukam jakiegoś poradnika jak zserwisować (dostać się do łożysk) w pieście QR20. Piasta to NS Roller simple pro, a więc zwykła piasta.
Dzięki. ;)
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Właśnie się w to bawiłem :)

Tuleje które dociskają masz luzem, czy wciśnięte ?, jeśli wciśnięte to sposób jest taki, wsuwasz oś od amora, przykładasz jakieś 2 kawałki plastiku czy drewna do krawędzi i ściskasz mocno w imadle, tak żeby kolo leżało poziomo, i uderzasz od dołu żeby wybić te tuleje, wyciągnięcie łożysk sprawia problem, trzeba mieć patent na to żeby wewnętrzną tuleje lekko pod kątem poprowadzić jest ona osadzona na gumowych oringach i później śrubokrętem wybijasz łożyska... pisze na szybko jeśli coś będzie nie jasne pisz na PW

aha łożyska są niestandardowe i dobrej klasy kosztują 60pln :| ... Jakieś Chińskie CX są za 8,5 u Mnie ale nie wiem jak z jakością
eskimos28
Posty: 678
Rejestracja: 29.07.2008 11:54:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: eskimos28 »

Chodzi Ci o te tuleje wychodzące na zewnątrz piasty? One kręcą się bez problemu mi w rękach. Moge je jakoś wyjąć kombinerkami? xd Najlepiej przydałyby się zdjęcia co do tej piaasty. Zależy mi tylko na wyciągnięciu tych tuleji. Potem będziemy walczyć z czymś innym. xd
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Napisałem Ci jak wyjąć te tuleje, niekiedy można spotkać piasty z luźnymi tulejami które nie są wciśnięte w korpus piasty, Ty masz ten sam model pewnie co Ja, zrób tak jak napisałem kombinerkami nie próbuj bo możesz uszkodzić
czeSieKdh
Posty: 132
Rejestracja: 01.01.2009 22:10:19
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

Post autor: czeSieKdh »

mozesz jesli ci sie krecom to masz tak jak ja w woodmanie i idzie to normalnie rekami wyciagnac :) wystarczy troche mocniej pociagnac :)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

SegatiV pisze:Jakieś Chińskie CX są za 8,5 u Mnie ale nie wiem jak z jakością
CX są made in Poland :P
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
eskimos28
Posty: 678
Rejestracja: 29.07.2008 11:54:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: eskimos28 »

To w takim razie mam wciśnięte. Piastę mam taką. :)
I teraz nie rozumiem. Wsuwam oś do amora. Czyli zakładam koło w amora czy nie? o czego przykładam te kawałki drewna? Do krawędzi tych tulei w pieście?. Mógłbyś napisać mi to jakoś raźniej? :P Bo tak troche nie rozumiem.
Dzięki. ;)
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

eskimos28 Luźną Oś wkładasz, do ślizgów przykładasz klocki drewniane./plastikowe i w imadło. Oś jest potrzebna żeby po mocnym wkręceniu w imadle nie zrobić jajka z tulei

W takim razie pani w hurtowni nie zna się na swojej robocie :|
czaju
Posty: 586
Rejestracja: 16.03.2006 22:49:41
Kontakt:

Post autor: czaju »

Po prostu wkladasz os tylko w ta jedna tulejke tak zeby nie zapierala sie o lozysko i mocno naciskasz do dolu na drugi koniec osi.
eskimos28
Posty: 678
Rejestracja: 29.07.2008 11:54:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: eskimos28 »

Czyli czaju ta oś ma działać tylko jak taka dźwignia? Nic się nie stanie z tą tuleją? ;>>
czaju
Posty: 586
Rejestracja: 16.03.2006 22:49:41
Kontakt:

Post autor: czaju »

tak, jak wymyslisz sposob na wybicie lozysk to sie nim podziel :)
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

czaju Ja go znam, ale chyba nikt z was nie czyta moich postów... W takim razie zostawię to dla siebie...

Btw
czaju pisze:
Po prostu wkladasz os tylko w ta jedna tulejke tak zeby nie zapierala sie o lozysko i mocno naciskasz do dolu na drugi koniec osi.
Tego nie rozumie, dlaczego nie może się opierać, poza tym czy Wam wszystkim trzeba manuala zaopatrzonego w zdjęcia trzeba robić ? Ludzie trochę własnej inwencji, wskazówki dostałeś, może ktoś z forum ma przyjechać i Ci to zrobić?
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

http://www.novatec.com.tw/novatec/english/tec_m.php :arrow: Replace Bearings i wszystko na ten temat.
czaju
Posty: 586
Rejestracja: 16.03.2006 22:49:41
Kontakt:

Post autor: czaju »

Próbowalem ta wewnetrzna tuleje jakos przesunac zeby srubokret sie o lozysko zapieral ale mi sie nie udalo...
A jesli codzi o zdejmowanie tej zewnetrznej tulejki to oska nie moze byc wsunieta tak głęboko zeby sie opierala na lozysku poniewaz wtedy naciskajac na oś nie podwazy sie pierscieni trzymajacych ta tuleje tylko bedziesz probowal wygiąć oś.
eskimos28
Posty: 678
Rejestracja: 29.07.2008 11:54:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: eskimos28 »

Dzięki wszystkim. :) Wyjąłem te tuleje.. Teraz łożyska. xd Jakoś dam radę. :)
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Odświeżę trochę temat.

Zna ktoś symbol łożysk w pieście NSa o której mowa? I podzieli się nim?
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

6904-2r5 tyle pisze na moich, to są łożyska niestandardowe i w niektórych sklepach powiedzą Ci po prostu że takich niema (Gościówa mając w reku moje łożysko tak mi powiedziała :D)
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Dzięki za info. Poszperałem i znalazłem tak:
6904-2rs. Czyli 61904-2rs (ten sam wymiar).
Na allegro za 4 zet :P
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

uzurpator to są te same łożyska co do Signa do wahacza :D :D wiem bo kupowałem właśnie takie, 6904 2RS :D 20x37x9
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości