Damper Rock Shox SID XC - jakie ciśnienie w komorach?

grzesiekodm
Posty: 4
Rejestracja: 27.07.2007 17:18:43
Kontakt:

Damper Rock Shox SID XC - jakie ciśnienie w komorach?

Post autor: grzesiekodm »

Kochani doradźcie!

Zamontowałem damper SID XC 200mm do swojej ramy, ale w żaden sposób nie mogę dobrać optymalnego ciśnienia. Nigdzie też nie mogę trafić na jakiekolwiek informacje na ten temat. Albo rower jest sztywny jak diabli, albo dobija. Jak siadam to ugina mi się w 50%, a dalej albo się nie ugina już wcale, albo znowu dobija. Po prostu nie wiem jak to wyregulować. Poradźcie kochani bo już mi ręce opadają :cry: :cry: :cry:

Dodam tylko, że skok tylnego zawieszenia to 100mm. Rower wykorzystuję wyłącznie do jazdy po górach po szutrowych, kamienistych i trawiastych drogach i ścieżkach. Jeżdżę turystycznie i rekreacyjnie głównie szlakami. Nie jeżdżę sportowo, nie ścigam się, ale robię długie dystanse nawet do 200km dzienne. Dlatego cenię sobie nade wszystko komfort i wygodę. Ważę wraz z wyposażeniem 95kg.

Napiszcie proszę ile mam nabić do poszczególnych komór, bo sam do tego chyba jednak nie dojdę.
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

Licz sie z tym ze dapery powietrzne sa mniej czule na niewielkie nierownosci, wiec jezeli liczysz na komfort to zainwestuj w sprezynowy. Wracajac do tematu; to najpierw pompujesz pozytywna komore tak zeby uzyskac SAG w granicach 20% a potem pompujesz negatywna komore do uzyskania odpowiadajacej Ci charakterystyki.
maro_donald
Posty: 374
Rejestracja: 29.04.2007 14:47:37
Lokalizacja: moje a w nim...
Kontakt:

Post autor: maro_donald »

grzesiekodm Z tego co wyczytałem to możesz mieć problem z pompką!
Jak widać w poniższym linku:

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=9002

...są pompki wysokociśnieniowe jak i niskociśnieniowe.
Bardzo możliwe że pompka, którą używasz nie jest w stanie pompować w małych "kroczkach".

Na twoim miejscu napompowałbym na "za twardo" i później powolutku dopasowywał ciśnienie w sposób oto taki:
1. Wyjdź z rowerem na ulicę/podwórko.
2. Wejdź na rower
3. Sprawdź SAG
4. Zakładając że damper jest zbyt twardy (oczywiście będzie za pierwszym razem) za pomocą czegoś (może być klucz, palec, śrubokręt itp.) spuszczasz troszkę powietrza w sposób taki, że naciskasz zawór w wentylu krócej niż 1 s! (dosłownie na ułamek sekundy żeby tylko syknął! )
5. Jeśli jest nadal zbyt twardy powtarzasz czynność aż osiągniesz SAG około 20% (do pomiaru możesz użyć zipa albo sznurkopodobnego czegoś co się da założyć/zawiązać na tłoku dampera

Mam nadzieję, że to Ci jakoś pomoże
http://www.pinkbike.com/photo/6610569/
http://www.flickr.com/photos/marekufnal/
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

maro_donald pisze:Na twoim miejscu napompowałbym na "za twardo" i później powolutku dopasowywał ciśnienie w sposób oto taki:
1. Wyjdź z rowerem na ulicę/podwórko.
2. Wejdź na rower
3. Sprawdź SAG
4. Zakładając że damper jest zbyt twardy (oczywiście będzie za pierwszym razem) za pomocą czegoś (może być klucz, palec, śrubokręt itp.) spuszczasz troszkę powietrza w sposób taki, że naciskasz zawór w wentylu krócej niż 1 s! (dosłownie na ułamek sekundy żeby tylko syknął! )
5. Jeśli jest nadal zbyt twardy powtarzasz czynność aż osiągniesz SAG około 20% (do pomiaru możesz użyć zipa albo sznurkopodobnego czegoś co się da założyć/zawiązać na tłoku dampera
kolega to bardzo ładnie opisał, ale weź ze sobą pompkę i najlepiej reguluj sobie ciśnienie za pomocą pompowania i magicznego przycisku pod manometrem, który powinien w tej pompce być. spuszczanie powietrza kluczem spowoduje, że w momencie drastycznie spadnie Ci ciśnienie w komorze.

Weź tą pompkę i idź na przejażdżkę. Napompuj sobie damper do odpowiedniego ciśnienia i zobacz jak pracuje. W przypadku, jakby Ci nie odpowiadało, dopompuj, lub spuść 10% tego, co masz napompowane i próbuj dalej. Powinieneś w miarę sprawnie dojść do pożądanego ciśnienia.
muras
Posty: 662
Rejestracja: 26.02.2006 18:19:38
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: muras »

maro_donald te pompki roznia sie tylko skala na manometrze. Poza tym SID XC ma dwie komory. Jak napompujesz negatywna jako pierwsza to pozniej pompujac glowna bedziesz musial nabic o wiele wieksze cisnienie niz to jest potrzebne bo bedzie ono musialo "pokonac" negatywna.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości