Fox 40 RC - zapowietrzony tłumik?

x-cd
Posty: 19
Rejestracja: 29.08.2005 21:51:34
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Fox 40 RC - zapowietrzony tłumik?

Post autor: x-cd »

Mam foxa 40 RC 2006r. Amortyzator zaczął wydawać dźwięki przepływu oleju a wcześniej chodził cicho. Dźwięki te kojarzą mi się z podobnymi do zapowietrzonego dampera. Czy to może być właśnie to? Miał ktoś już taki problem?
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Zależy gdzie i z jakimi ustawieniami sobie syczy.
Napisz czy w czasie kompresji czy powrotu czy na początku czy na końcu itp.
Więcej szczegółów.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Może. Udaj się do serwisu albo sam zrób, to dowiesz się czy na 100%
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
x-cd
Posty: 19
Rejestracja: 29.08.2005 21:51:34
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: x-cd »

No syczy ogolnie i głownie przy powrocie bardziej przy szybkim odbijaniu. Na kompresji w kazdym ustawieniu.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

x-cd

Powody są takie (kolejność odpowiada prawdopodobieństwu):

1. Stary olej (napisz kiedy zmieniany)
2. Jeśli powyższy punkt odpada to tłumik sie zapowietrzył
3. Rozkręcić i wlac nowy olej najprościej będzie :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

4. nieszczelna membrana, zapowietrza sie..

ad 1. stary olej ma z tym malo wspolnego.. (syczenie wydaja bombelki pow nie syf ;) )

3. zgadzam sie w 100%, i nie bac sie!!
westcost1985
Posty: 131
Rejestracja: 03.04.2008 19:59:18
Lokalizacja: Sosnówka koło Karpacza
Kontakt:

Post autor: westcost1985 »

ja własnie tak mam i to jest zapowietrzony tłumik trzeba go wyciągnąć i rozkręcic tam gdzie dwie rurkiz wchodzą w siebie tam gdzie jest czarna zakręka do rozkręcenia trzeba mieć specjalny przyrząd to łapana tłumika i klucz 14 bardzo płaski potem zalewasz do samego końca az bedzie sie wylewać i zakręcasz raszte można wytrzeć albo zostawić bo i tak potem nalewasz do lagi od 40-50 ml oleju pozdro napisz jak uda ci sie zrobić
x-cd
Posty: 19
Rejestracja: 29.08.2005 21:51:34
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: x-cd »

A macie może jakieś patenty na trzymanie tłumika? Potrzebny olej to 10W, 7W do goleni i jakiś gęsty pod uszczelki? Zabiorę się za foxa ale dopiero jak będę mógł kupić oleje.
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Steel2 pisze:Może. Udaj się do serwisu albo sam zrób, to dowiesz się czy na 100%
Przegląd foxa 40 w autoryzowanym serwisie kosztuje ponad 350 zeta :)
westcost1985
Posty: 131
Rejestracja: 03.04.2008 19:59:18
Lokalizacja: Sosnówka koło Karpacza
Kontakt:

Post autor: westcost1985 »

x-cd wiesz co ja dzisiaj bede chyba to robił nie mam pojęcia jak mocno jest zakręcony ale wydaje mi się że spróbuje wziąsć kombinerki z jakąś dętką i bede trzymał albo w imadło tylko lekko też z gumą żeby sie nie slizgał leciutko skręcic imadło. Dam znać czy wypaliło....

Co do serwisu to kosztuje nawet więcej niż 350 zł bo ponad 400 zł wraz z przesyłkami i tym co tam jezcze wymyslą rozmawiałem z nimi i stwierdziłem ze niemam zamiaru wydać tyle kasy a można zrobić to samemu tylko z rozwagą żeby nić nie zepsuć
Wojtek K.
Posty: 64
Rejestracja: 11.01.2007 21:59:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojtek K. »

westcost1985 pisze:spróbuje wziąsć kombinerki z jakąś dętką i bede trzymał albo w imadło tylko lekko też z gumą żeby sie nie slizgał leciutko skręcic imadło.

Broń Cię Boziu, coś Ci nie wyjdzie i będą spore wydatki, wewnątrz tej "rurki" biega sobie tłoczek tłumika powrotu, wystarczy że ją minimalnie "zjajowacisz" i masz po tłumiku.
Ja do rozkręcania tego stosuję............ mojego brata (sorki Piotrek) ma ścisk w łapach jak imadło i jest w stanie utrzymać tłumik gdy ja odkrecam i dokręcam "nakrętkę".
Sugeruję zrobić sobie specjalny aluminiowy przyrząd do przytrzymywania tego tybu "rurek", można taki przyrząd kupić u FOXa (występuje jako sprzęt serwisowy z numerem cześci) ale w Cult Bike nie pytaj za ile i na kiedy bo Cię oleją jak mnie.
Kiedyś sobie nawet takie szpejo rozrysowałem ale nie zdążyłem dać do wykonania przed zmianą pracy (a teraz nie mam dostepu do odpowiedniego sprzętu).
A faktem jest że 400zł za wymianę uszczelek kurzowych i oleju oraz odpowietrzenie tlumika to zdzierstwo ocierające się przestepstwo :) .

ten przyrząd u FOXa ma numer i nazwę:
803-00-147 Kit: Shaft Clamps, FORX, Set #2 (X,36,40 forks)
westcost1985
Posty: 131
Rejestracja: 03.04.2008 19:59:18
Lokalizacja: Sosnówka koło Karpacza
Kontakt:

Post autor: westcost1985 »

Wojtek K. wiesz ja nie miałem na myśli skręcenia tego żeby nie miało prawa sie ruszyć tu chodziło tylko o przytrzymanie ,rolę zacisku pełni tu guma która sie nie bedzie slizgać a skoro człowiek jest w stanie to utrzymać i rozkręcic to mój sposób też jest dobry wczesniej pisałem ze nie mozna tego za bardzo skręcic to jest oczywiste ze w srodku jest coś co potem nie bedzie sie ruszać...

mało tego myśle że nic by się nie zgieło ani zjajowaciło tylko od razu pękło pod zbyt dużym naciskiem...
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Ja proponuje zapytaj się Ogóra z Zawiercia z forum on rozkręcał foxa czterdziechę :)
Tom@s
Posty: 568
Rejestracja: 09.09.2005 02:19:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tom@s »

od siebie dodam tylko, że koszt nowego takiego tłumika to ~1500zł + czas oczekiwania 3 miesiące - kumpel swego czasu zamawiał ;)
43RIDE magazyn rowerowy
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Panowie ma taki problem, model to 40 O/V 2013 jak mam na maxa rozkręcone rebound to przy energicznym uniesieniu kierownicy nr wejście na tylne koło słychać takie walniecie przy wysunięciu się całkowitym lag że masakra, wystarczy skręcić rebound o 5 kliknięć i problem znika bo tłumik zaczyna pracować, Czy winną tego że tak odbiją na rozkręconym rebound jest zapowietrzenie tłumika czy się tym nie przejmować,?? dodam że jak skręcę rebound na maksa to za pierwszym wciśnięciem amora nie tłumik nie pracuje ale już drugie i wolno amor powraca. Jaka jest przyczyna takiego zjawiska??
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości