Strona 1 z 2

Historyczny Sunn Radical + 1994, powrót króla

: 19.04.2009 09:35:26
autor: Aqqs
Witam was, może streszcze swoją historię:
Zaczeło się niewinnie w dzieciństwie, rowerek deseczka i już jest hopeczka...
Zaraziłem się tym wszystkim...
Aktualnie jeźdze na meridzie, oraz jakiś no name, niestety zacząłem za bardzo ekspoatować je i skończyło się na połamanych osiach w kołach...pedały, korby też poszły etc etc. postanowiłem złożyć coś extra...wpadłem na alledrogo i po dłuższych poszukiwaniach wpadłem na dobrze wyglądającego sunn'a kupiłem. Potem dnm 180, koła double wide, kiera i korba turvativ. mój projekt ma się ku końcowi i wyniesie ~1500zł cym mogę się szczycić!
Jako ze rame kupiłem w zimę troszkę się nudziłem i pomalowałem ją, wahacz jest polamowany proszkowo na czarno-złoto-zielony a reszta czarny.
dodaję foty:

http://yfrog.com/0cdscf4297ojx

chciałbym coś wiedzieć o histori tej ramy tak więc prosze o inf :)

: 19.04.2009 11:58:11
autor: Kruk
Jakoś 97-99 dokładnie nie pamiętam to team Sunna na takich jeździł i taki jeden bardzo utalentowany człowiek co strasznie dużo Ci google pomoże znaleźć. W ramie z przodu był usd Mr. Dirta 150 skoku, rama chyba też ma 150, choć u Ciebie jak widze ten element popychający damper był dorabiany. Ogólnie może później coś dopisze, bo czasu nie mam.

: 19.04.2009 12:16:00
autor: Aqqs
Dzięka za info,
co do elemętu to został dorobiony. robi on około 210~240mm realnego skoku ale to jeszcze przetestuję bo to wyszło z obliczeń :) + twardsza sprzeżyna na max. ściśnięta. :D
Słyszałem ze to był pierwszy rower robiony pod DH (jak na tamte czasy "DH")....


ps.poza tematem:
-jak nabić na rurkę sterową dolną cześć sterów bo mi do końca zostało 4 mm, na siłę, przyżądy są? czy zacisnąć wszysko razem z podkładkami, ramą, mostkiem na gwiazdce?

: 19.04.2009 12:19:54
autor: Hajdas
Aqqs pisze:mostkiem na gwiazdce

: 19.04.2009 13:43:48
autor: quilong
Aqqs, mozliwe ze musisz troszeczke pilnikiem potraktowac rure sterowa lub konusa sterow, troszeczke!

: 19.04.2009 15:04:19
autor: Jony
stery same się powinny poukładać w czasie jazdy, a następnie należy dociągnąć ''gwiazdką'' ;-) ... no chyba, że jest maxymalnie ciasno i to nic nieda to w tedy bym zrobil tak jak napisal >quilong< ... pilnikiem ;] :twisted:

: 19.04.2009 15:07:36
autor: wujekeman
Fachowcy! Bieznie sterów nalezy nabic na rure sterową widelca. nieraz idzie lzej nieraz mocniej , ale jeśli brakuje mu 4mm to to sie nie poukłada w czasie jazdy.

: 19.04.2009 15:12:24
autor: re5pect
bez gumowego młota to nie robota;) Sprzęcik super.

: 19.04.2009 15:55:50
autor: yasiuuu
Maszyna szykuję się niezła;-)

Może utwórzmy dodatkowy dział "ANTYKWARIAT", bo z tego co wiem kilkanaście osób na tym forum posiada rowery z "tamtej epoki" (ze mną włącznie), które mogą przybliżyć trochę historii kolarstwa dzieciom wychowanym na Bitch'ach, Krossach i Dartmoorach :]

: 19.04.2009 19:47:37
autor: Aqqs
Pomysł z ty działem jest niezły, yasiuuu możesz napisac w ostatnim dziale taką prośbę :)

Chyba to pilnikiem potraktuję :)

A tak wracając do tematu to może ktoś ma foty tego rowerka w akcji :) fajnie by było, albo jakieś głębsze info.
Pozdrawiam ALL

: 19.04.2009 20:15:24
autor: Marcio
yasiuuu Nie ma od dawna zapowiedzianych dzialow a Ty kolejny chcesz :P

Aqqs Delikatnie bieznie spiluj i bedzie ok.

: 19.04.2009 20:21:53
autor: Spaced
Chcecie panowie to zróbcie temat. Działu nie trzeba. Stare maszynki mozna powrzucac.

: 19.04.2009 23:04:03
autor: Aqqs
Temacik już jest, chyba ma z 6 stron :P.
Co do nabijania tego to już po sprawie bo chwilę potrzymałem nad palnikiem tą cześć sterów i jak nałożyłem to weszło gładko :)
Może wróćmy do tematu, bo ja nadal chcę się coś dowiedzieć:)

: 20.04.2009 08:29:25
autor: konraddoom
jaki w tym siedzi amorek??

: 20.04.2009 14:14:33
autor: Aqqs
Pisałem już :) DNM USD 180

: 20.04.2009 14:31:43
autor: SeraaX
sprawdzałeś czy koło nie będzie Ci trzeć o rurę przy tak znacznym zwiększeniu skoku?
Ciekaw też jestem o ile będzie się wydłużał chainstay

: 20.04.2009 16:20:58
autor: klexuh
hmm.. ładne to.. tylko bardziej mi sie tam widzi jakis Boxx '04 w dobrym stanie.. :wink:

: 20.04.2009 20:35:23
autor: darex
210-240 mm skoku przy tak krótkim damperze to nie jest dobre wyjście. Zawieszenie bedzie dobijać cały czas, damper będzie miał za mało tłumienia powrotu i kompresji. Druga sprawa to polecam założyć twardszą spreżynę zamiast na maksa skręcać już istniejącą bo wyboczenie sprężyny może spowodować wygięcie tłoczyska (sprężyna 500 skręcona na 2 cm trwale wygina tłok Vanilli - sprawdzone :D ).

: 20.04.2009 21:18:13
autor: Aqqs
darexSpreżyna jest twardsza ale nie wiem na ile, jeszcze jej zostało do max. dokrecenia, ale w przyszłości prawdopodobnie zmienie.
Damper nie jest w stanie dobić, chyba ze skoczę sobie z conajmniej 3m dropa do czego jeszcze mi daleko.
ps. jaką proponujesz sprężynę?
SeraaXNie powinno odzierać bo punkt obrotu zawieszenia jest dosyć wyskoko.
co do chainstay'a to myślę ze dosyć dużo...jako ze jeszcze nie miałem fulla to nie powiekm jak bardzo jest to odczuwalne.
klexuhMyśle ze USD był dobrą inwestycją, może też dlatego ze jest prawie jak nowy, teflon jest w prawie idealnym stanie a posiada stosukowo bardzo powównywalne, a nawet myśle lepsze własności niż Boxx z
2004r.zaletą też była cena bo tylko 430zł, amor jest z 2005r. jeźdzony w USA przez jakiegoś gang-man'a po mieście :P