Avid Code - problem, zapadająca się klamka
Avid Code - problem, zapadająca się klamka
Witam.
Mam problem z Avidem Code, zapada mi się klamka podczas hamowania. Nawet na postoju potrafi dojść do samej kiery ale jeśli np. puszczę ją i nacisnę znowu to wraca do normalności.Nie jest tak, że momentalnie się zapada, tylko jak naciskam to tak stopniowo się zapada. Dziwne jest dla mnie to, że jak się zapadnie to dalej jest twarda i hamulec dobrze hamuje. Opisze po kolei całą sytuację:
Zabrałem się przedwczoraj za wymianę płynu na Motula RBF600. Rozkręciłem wszystko na kawałki, wylałem płyn itp itd etc... Zalewałem kilka razy bo nie mogłem pozbyć się całkowicie powietrza. Wieczorem przychodzę i sprawdzam jak to wszystko działa, naciskam, czuje że na klamce w przednim hamulcu jest olej. Pomyślałem męski narząd płciowy to pewnie uszczelka w tłoczku (zresztą już ostatnio wymieniałem jedną). Rano poszedłem na mały zjazd i mało co nie wpierniczyłem się w drzewo ponieważ przedni hamulec przestał działać o.O. Klamka dochodziła do kierownicy... W domu zmieniłem tą uszczelkę przelałem i odpowietrzyłem jeszcze ze dwa razy. Tył świetnie hamuje a ten przedni trochę się poprawił ale i tak za .|. pana nie chce dobrze działać... Chciałem się jeszcze upewnić co jest grane, pojechałem na taką sporą asfaltową górkę i pod koniec zjazdu gwałtownie zahamowałem i wszystko ładnie hamowało, hucy bucy antek śpiewa. Jadę do domu ucieszony, hamuje na placu i znowu kierwa klamka się zapadła... Jutro wymienię na wszelki wypadek uszczelkę w zbiorniczku i zobaczę czy coś to pomoże... Podczas odpowietrzania w zacisku jest jeszcze trochę powietrza, czasami nic już nie wydobywa się a za chwile taki dosyć spory bąbel.Ale nie wiem czy takie zachowanie klamki to kwestia zapowietrzenia ? Miałem podobną sytuacje w Grimece sys12, że trzeba było pompować klamką aby uzyskać ją twardą (akurat wtedy padły tłoczki w zacisku). W tym wypadku jednak nie obwiniałbym zacisku ale klamkę. Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc :)
Dzisiaj odpowietrzyłem po raz kolejny. Teraz jestem pewien, że nie ma tam powietrza, nic nie wydobywało się ani z klamki ani z zacisku. Klamka jest twarda ale ma za duży skok przy max wkręconej regulacji (tak jakby za mało płynu w układzie ?). Jutro jeszcze wymienię tą uszczelkę i sprawdzę hamulec w warunkach bojowych i ew. oglądnę tłoczki.
PS. Jeśli to coś zmienia to posiadam przewody Goodridge i używam zestawu odpowietrzającego Avida.
Pozdrawiam
Mam problem z Avidem Code, zapada mi się klamka podczas hamowania. Nawet na postoju potrafi dojść do samej kiery ale jeśli np. puszczę ją i nacisnę znowu to wraca do normalności.Nie jest tak, że momentalnie się zapada, tylko jak naciskam to tak stopniowo się zapada. Dziwne jest dla mnie to, że jak się zapadnie to dalej jest twarda i hamulec dobrze hamuje. Opisze po kolei całą sytuację:
Zabrałem się przedwczoraj za wymianę płynu na Motula RBF600. Rozkręciłem wszystko na kawałki, wylałem płyn itp itd etc... Zalewałem kilka razy bo nie mogłem pozbyć się całkowicie powietrza. Wieczorem przychodzę i sprawdzam jak to wszystko działa, naciskam, czuje że na klamce w przednim hamulcu jest olej. Pomyślałem męski narząd płciowy to pewnie uszczelka w tłoczku (zresztą już ostatnio wymieniałem jedną). Rano poszedłem na mały zjazd i mało co nie wpierniczyłem się w drzewo ponieważ przedni hamulec przestał działać o.O. Klamka dochodziła do kierownicy... W domu zmieniłem tą uszczelkę przelałem i odpowietrzyłem jeszcze ze dwa razy. Tył świetnie hamuje a ten przedni trochę się poprawił ale i tak za .|. pana nie chce dobrze działać... Chciałem się jeszcze upewnić co jest grane, pojechałem na taką sporą asfaltową górkę i pod koniec zjazdu gwałtownie zahamowałem i wszystko ładnie hamowało, hucy bucy antek śpiewa. Jadę do domu ucieszony, hamuje na placu i znowu kierwa klamka się zapadła... Jutro wymienię na wszelki wypadek uszczelkę w zbiorniczku i zobaczę czy coś to pomoże... Podczas odpowietrzania w zacisku jest jeszcze trochę powietrza, czasami nic już nie wydobywa się a za chwile taki dosyć spory bąbel.Ale nie wiem czy takie zachowanie klamki to kwestia zapowietrzenia ? Miałem podobną sytuacje w Grimece sys12, że trzeba było pompować klamką aby uzyskać ją twardą (akurat wtedy padły tłoczki w zacisku). W tym wypadku jednak nie obwiniałbym zacisku ale klamkę. Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc :)
Dzisiaj odpowietrzyłem po raz kolejny. Teraz jestem pewien, że nie ma tam powietrza, nic nie wydobywało się ani z klamki ani z zacisku. Klamka jest twarda ale ma za duży skok przy max wkręconej regulacji (tak jakby za mało płynu w układzie ?). Jutro jeszcze wymienię tą uszczelkę i sprawdzę hamulec w warunkach bojowych i ew. oglądnę tłoczki.
PS. Jeśli to coś zmienia to posiadam przewody Goodridge i używam zestawu odpowietrzającego Avida.
Pozdrawiam
ja tak mialem w Juicy 5 i okazalo sie ze mialem zle zalozona koncowke od przewodu. Przy koncowce co jakis czas bylo delikatnie mokre od oleju, ale wydawalo mi sie ze to raczej od tego ze ubrudzilem olejem ten przewod wczesniej
a pamietam z bike action ze Ty tez cos tam kombinowales z tymi kablami
a pamietam z bike action ze Ty tez cos tam kombinowales z tymi kablami
Pure Freeride
Ok sprawa wygląda tak:
Avid code to hample w systemie otwartym czyli... nie ma membrany która wyrównuje poziom płynu tylko powietrze w najwyzszym punkcie.
Dla tego gdy odwrócimy rower i wciśniemy klamkę tracimy hampel totalny brak siły i klamka przy kierownicy.
Bajer w tym, ze ten hamulce zawsze będzie miał powietrze tyle ze ma być ono w klamce w zbiorniku wyrównawczym.
Zrób tak:
Zdemontuj hamulec z roweru daj zacisk do dołu zeby przewód był w pionie.
Klamka tez w pion i ugnij kilka razy klamke na ustawieniu minimum i maximum az zrobi sie twarda.
Po tym montujesz hamulec i wszystko już ma być ok.
Avid code to hample w systemie otwartym czyli... nie ma membrany która wyrównuje poziom płynu tylko powietrze w najwyzszym punkcie.
Dla tego gdy odwrócimy rower i wciśniemy klamkę tracimy hampel totalny brak siły i klamka przy kierownicy.
Bajer w tym, ze ten hamulce zawsze będzie miał powietrze tyle ze ma być ono w klamce w zbiorniku wyrównawczym.
Zrób tak:
Zdemontuj hamulec z roweru daj zacisk do dołu zeby przewód był w pionie.
Klamka tez w pion i ugnij kilka razy klamke na ustawieniu minimum i maximum az zrobi sie twarda.
Po tym montujesz hamulec i wszystko już ma być ok.
Zrobiłem off_road tak jak mówiłeś ale to niestety nie pomogło. Klamka chwile była twarda a potem się zapadła. Z hamulca nic nie wycieka. Zauważyłem takie zjawisko. Jeśli klamka się zapadnie i zacznę ją mocno naciskać to czuję jak ciśnienie chce wyjść przez dziurkę w zbiorniczku, aż pokrywa się wygina
Znalazłem instrukcję obsługi, którą dostałem do zestawu odpowietrzającego i odpowietrzyłem wg Srama. Robią to trochę inaczej niż jest opisane w Magazynie Rowerowym. O dziwo klamka się nie zapada
:D Dziś jak wrócę ze szkoły to przeleje jeszcze raz bo klamka ma trochę za duży skok, ale jest twarda
I faktycznie Sram mówi, tak samo jak kolega ihnat, aby nie ciągnąć za tłoczek strzykawki mocno, tylko "gently" i pozbywać się "only large air bubbles"
To jest wg. instrukcji z 2008r. Teraz czytam z 2006 i tam robią tak jak jest opisane w MR 
Driver, przewody są dokręcone mocno. Zresztą Goodridge różnią się od Avidowych





Driver, przewody są dokręcone mocno. Zresztą Goodridge różnią się od Avidowych

Utaasz moglbys zrobic jakis skan albo dobre zdjecia tej instrukcji? napewno wielu osobom ktore chca odpowietrzyc avida sie to przyda bo czesto padaja pytania co i jak... ja sobie sam zrobilem zestaw do odpowietrzania i tez nie moglem odpowietrzyc hamulca bo jak pociągnąłem za tloczek strzykawki (tak sie nie powinno jednak robic) to chyba lapal powietrze i byla kicha..a jak przestalem tak robic to jest ok...
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości