Serwis Bombera Z1
Serwis Bombera Z1
zamierzam sam zrobic serwis bomberka, jest on z 2003 roku i chyba nigdy nie mial serwisu, jednak pracuje wysmienicie plynnie i nie mam nic do jego pracy, uszczelki nic nie puszczaja ani nic. chce wymienic w nim tylko olej, jednak duzo osob mowi zeby odrazu wymienic tez uszczelki, wiec pytam czy trzeba koniecznie, moje sa w bardzo dobrym stanie.
za olej zaplace 40zl
a za uszczelki 90zl
wiec wole sam olej wymienic, bo taniej a uszczelki i tak mam dobre. czy sie myle i z nowym olejem trzeba wymienic uszczelki???
za olej zaplace 40zl
a za uszczelki 90zl
wiec wole sam olej wymienic, bo taniej a uszczelki i tak mam dobre. czy sie myle i z nowym olejem trzeba wymienic uszczelki???
????
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Dziwne że uszczelki są ok po tylu latach. Ja bym rozebrał, wszystko przepłukał benzyną ekstrakcyjną, tłumiki możesz w jakimś wysokim naczyniu (cylinder laboratoryjny). A co do uszczelek to też bym zmienił (na oryginalne rzecz jasna) z uwagi na to że guma traci właściwości przez lata.
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
jak dla mnie to normalne zupełnie, w końcu mowa o starym dobrym marzocchi:) obecnie mam DJa '03 wyprodukowanego jeszcze w 2002 (OEM dla specializeda) i uszczelki po tych 6-7 latach trzymają idealnie więc nie widzę sensu ich zmieniać. A pierwszy serwis zrobiłem dopiero ja jakieś 1,5 roku temu, bo pierwszy właściciel tego nie robił przez kilka latbottle pisze:Dziwne że uszczelki są ok po tylu latach.

Dokładne czyszczenie i nowy olej zupełnie wystarczą

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
uszczelki byly regularnie myte, tak jak golenie gorne, i spryskiwane silikonem w sprayu, nie sa sparchaciale, trzymaja znakomicie zarowno korzowe jak i olejowe. guma jest mieciutka i w 100% spelnia swoje zadanie
wiec juz wiem wymieniam tylko olej
)
a czy beznyzna ekstekacyjna nie rozpusci wnetrza tlumikow hscv?? nie wiem moze jes ttam cos gumowego, a benzyna ekstakcyjana na gume to slabo, moze zezrec chyba?
wiec juz wiem wymieniam tylko olej

a czy beznyzna ekstekacyjna nie rozpusci wnetrza tlumikow hscv?? nie wiem moze jes ttam cos gumowego, a benzyna ekstakcyjana na gume to slabo, moze zezrec chyba?
????
FreeMan lepiej wymienic uszczelki, bo po tylu latach nawet te uszczelki traca sprezystosc i szczelnosc. Chyba, ze naprawde szkoda Ci kasy.
Co do czyszczenia tlumikow to UWAGA! olej lubi z nich tryskac, nawet jak wydaje sie, ze sa juz puste. Ja czyscilem sciany w calym pokoju kiedys
Najlepiej wymyc je najpierw gdzies pod prysznicem w ludwiku, potem wyplukac dokladnie woda, a na koniec ekstrakcyjna wyplukac pozostalosci wody i ludwika. Inaczej zuzyjesz ze 4 litry tej benzyny nim cos wyczyscisz. To samo z goleniami i lagami. Uwazaj zeby wody nie zostawic gdzies w srodku, bo szkodzi olejowi.
Uszczelek nie czysc benzyna, bo moga popekac i dobrze je nasmaruj olejem albo brunoxem przed zlozeniem.
To chyba tyle. Jak cos to pytaj.
Co do czyszczenia tlumikow to UWAGA! olej lubi z nich tryskac, nawet jak wydaje sie, ze sa juz puste. Ja czyscilem sciany w calym pokoju kiedys

Najlepiej wymyc je najpierw gdzies pod prysznicem w ludwiku, potem wyplukac dokladnie woda, a na koniec ekstrakcyjna wyplukac pozostalosci wody i ludwika. Inaczej zuzyjesz ze 4 litry tej benzyny nim cos wyczyscisz. To samo z goleniami i lagami. Uwazaj zeby wody nie zostawic gdzies w srodku, bo szkodzi olejowi.
Uszczelek nie czysc benzyna, bo moga popekac i dobrze je nasmaruj olejem albo brunoxem przed zlozeniem.
To chyba tyle. Jak cos to pytaj.
noo ja mojego rozebrałem i wymyłem (drop off 2003 ssvf), tłumik przelałem benzyna, w środku też wyczyszczone wszystko idealnie, olej motorex 5/10w, uszczelki stare, wszystko jak w poradniku który kiedyś tu był
no i teraz chodzi bardziej szorstko, niema dawnej płynności skoku, skok nie zmienia sie liniowo tylko tak jakby skokowo, jak naciskam lekko to nie ugina sie od razu tylko przy większym nacisku przeskoczy o iles tam
jedna opcja to właśnie że uszczelki mogły mieć styczność z benzyną i jakoś je "wyżarła" no ale oleju nie puszczają nic, ten tłumik z etą po przelaniu benzyną też jakoś dziwnie chodził po umyciu, sprawdzałem przed założeniem jeszcze, jak ktoś wie czemu tak jest to niech pisze
tak że moja rada, jak działa to jeździj i się ciesz i nie kombinuj (no ewentualnie olej bez rozbierania, ale w marzoc im dłużej wyjeżdżony tym lepszy :p)
no i teraz chodzi bardziej szorstko, niema dawnej płynności skoku, skok nie zmienia sie liniowo tylko tak jakby skokowo, jak naciskam lekko to nie ugina sie od razu tylko przy większym nacisku przeskoczy o iles tam
jedna opcja to właśnie że uszczelki mogły mieć styczność z benzyną i jakoś je "wyżarła" no ale oleju nie puszczają nic, ten tłumik z etą po przelaniu benzyną też jakoś dziwnie chodził po umyciu, sprawdzałem przed założeniem jeszcze, jak ktoś wie czemu tak jest to niech pisze
tak że moja rada, jak działa to jeździj i się ciesz i nie kombinuj (no ewentualnie olej bez rozbierania, ale w marzoc im dłużej wyjeżdżony tym lepszy :p)
Punx Not Dead !!!
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości