Szybkie pytanie - 5th element

GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Szybkie pytanie - 5th element

Post autor: GgG »

Czy ktoś miły może mi zmierzyć szerokość i średnicę otworu montażowego w 5th elemencie? Bo nie wiem czy mam szukać nowych tulejek, czy te które mam będą pasować. Sam nie mogę zmierzyć, bo nie mam jeszcze tego dampera u siebie. Średnica to 12mm jak znalazłem, ale nie jestem pewien czy tak jest na 100%. Nigdzie nie mogę znaleźć jaka jest jeszcze szerokość oczka.
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

szerokosc "oczek" to 12,7mm a srednica tulejek to tez 12,7mm
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Troszkę odświeżę sobie temat - Ktoś ma może zapisany na komputerze cały serwis 5th elementa? Strona mtbshock już nie działa, a potrzeba mi instrukcji serwisu. Zależy mi na tym, na jaką głębokość wciskać tłok od komory powietrznej, najlepiej jeszcze z podziałem na jakim poziomie powinien się znaleźć dla pracy liniowej i progresywnej :). Jeśli ktoś wie to niech przynajmniej to napisze, bo sam serwis jakoś się ogarnie.
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

przy zalewaniu tlok od komory powietrznej wcisnij do konca (oczywiscie jak bedzie ona zalana juz olejem), zakrec ten wentyl na komore powietrzna i napompuj 100psi. wloz tloczysko i zacznij powoli zakrecac g odo korpusu i jak zostanie ok 2mm do wkrecenia to wypusc powietrze z komory powietrznej i wkrec tlok do konca :) progresje regulujesz tym niebieksim pokretlem na klucz 15 :) jak bardziej wkrecasz - progresja rosnie :)
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Dzięki za odpowiedź. Co do regulacji to wiem która jest do czego, ale myślałem, że dając różne głębokości tego pływaka dało by się osiągnąć bardziej liniowe zawieszenie, stąd moje pytanie :)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

to ja się zapytam przy okazji, seryjnie olej jest 5W? dobrym pomysłem jest zmiana na 2,5? użyteczniej regulacji bo teraz jeździe na rozkręconym wszystkim co się da. Zmieni się coś poza szybkością pracy?

Miałem w planach wymianę platformy na shimy, mam nawet zestaw blaszek (z allegro), ale chyba spasuje, bo 1 damper u nas na tym samym zestawie i oleju 5w nie chce w ogóle tłumić, blaszki nie są do końca równe. (zestaw z mtbshock w innym damperze działa idealnie). Moje blaszki jak się je ściśnie razem to też lekko falują :/
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

To ma ktos instrukcje serwisu 5tha?
akSiorek
Posty: 750
Rejestracja: 26.02.2009 16:12:14
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: akSiorek »

http://manualer.happymtb.org/progressive/

wybierz sobie który Ci pasuje ;d

o to Ci chodziło ?
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Mialem na mysli instrukcje serwisowa jesli ktos cos takiego zrobil wogole. Czyli co po kolei zrobic itd.
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

SeraaX ja mam te shimmy z allegro i olej 5W motorexa i smiaga super :) tlumienie dziala w pelnym zakresie :) jak masz wszystkie regulacje rozkrecone i dalej za twardo to kup sprezyne o 50 albo 100 lbs miekksza i bedziesz sobie mogl poustawiac wszystko :)
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Ja też mam shimmod olej motorexa 5w i śmiga zajebiście :) Da się ustawić idealnie wszystko, tylko regulacja powrotu się zmniejszyła.

Był temat o tuningu 5th. Poszukajcie.

SeraaX wrócić do poprzedniego stanu to nie tak dużo roboty :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości