Strona 1 z 1

Budowa piasty shimano dore xt fh-m 756

: 17.07.2009 20:22:53
autor: jurekk
Witam

mam problem ze piastą shimano dore xt fh-m 756 w moim rowerze
będę musiał ją rozebrać i nasmarować ,ponieważ zaczęła pracować z dużym oporem
przydałby mi się schemat budowy tego "cuda" lub jakaś instrukcja rozkręcania

wie ktoś jak to się robi ??? :idea:

: 17.07.2009 20:29:55
autor: easy_rider

: 17.07.2009 20:35:21
autor: yasiuuu
Przod czy tyl?

nie trzeba tu wiele filozofi - poza tym, ze do tylu bedziesz potrzebowal specjalny klucz do odkrecenia bebenka - ale odradzam to robic, gdyz mozesz latwo pogubic ok 40-50 (nie pamietam dokladnie ile) mini kuleczek ktore sie tam znajduja. Wlej olej przez szczeline miedzy bebenkiem, a kolnierzem piasty - to wystarczy.

Konusy (to na czym opiera sie kulka w biezni) odkrecasz plaskim kluczem (chyba 13 - nie pameitam rozmiarowek), a przeciwnakretke chyba 17ka. Wyciagasz oske, sprawdzasz stan biezni, kulek i konusow - w razie potrzeby wymieniasz. XT ma to do siebie, ze ma bardzo solidne bieznie - wiec skup sie na kulkach i konusach. Konusy mozna dobrac jakies "na oko" - wybor jest duzy, ale polecam poszukac oryginalnych shimanowskich (np. u Pawlaka).

Skladasz wszystko do kupy na dobrym smarze - analogicznie do rozbierania piasty. Skrecasz przeciwnakretki (te zewnetrzne nakretki na oskach). Wazne zeby oska nie miala oporu - ale nie moze tez miec wyczuwalnego luzu. Wszystko z czuciem...

: 17.07.2009 20:43:43
autor: jurekk
tył

: 17.07.2009 21:27:48
autor: easy_rider
yasiuuu pisze:poza tym, ze do tylu bedziesz potrzebowal specjalny klucz do odkrecenia bebenka
Specjalny płaski śrubokręt :D
yasiuuu pisze:ale odradzam to robic, gdyz mozesz latwo pogubic ok 40-50 (nie pamietam dokladnie ile) mini kuleczek ktore sie tam znajduja
spokojnie po odkręceniu bębenka nie wylecą żadne mini kuleczki (stanie się tak po rozkręceniu bębenka)
yasiuuu pisze:Wlej olej przez szczeline miedzy bebenkiem, a kolnierzem piasty - to wystarczy.
Tak się nie robi...

http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 608935.pdf

: 18.07.2009 07:41:37
autor: yasiuuu
easy_rider
easy_rider pisze:yasiuuu napisał:
poza tym, ze do tylu bedziesz potrzebowal specjalny klucz do odkrecenia bebenka


Specjalny płaski śrubokręt
Mam na mysli pelny serwis - zeby to zrobic wystarczy odkrecic korpus bebenka (specjalnym kluczem) bez demontazu go z piasty.
easy_rider pisze:yasiuuu napisał:
ale odradzam to robic, gdyz mozesz latwo pogubic ok 40-50 (nie pamietam dokladnie ile) mini kuleczek ktore sie tam znajduja


spokojnie po odkręceniu bębenka nie wylecą żadne mini kuleczki (stanie się tak po rozkręceniu bębenka)

- mowimy o pelnym serwisie piasty (przynajmniej ja mowie) - co mi da samo odkrecenie bebenka, bez rozebrania go? Zeby przeserwisowac ta piaste (oska+kulki+konusy+bieznia) nie musze odkrecac bebenka :]
easy_rider pisze:yasiuuu napisał:
Wlej olej przez szczeline miedzy bebenkiem, a kolnierzem piasty - to wystarczy.


Tak się nie robi...

bo co? 6 sezon jezdze na tej piescie i jeszcze jej nie zaszkodzilo;]

: 18.07.2009 07:50:13
autor: jurekk
Dziękuje wam dobrzy ludzie :mrgreen:

: 18.07.2009 09:35:22
autor: easy_rider
yasiuuu pisze:bo co? 6 sezon jezdze na tej piescie i jeszcze jej nie zaszkodzilo;]
Bo zasadniczo zapadki smaruje się smarem stałym a nie olejem.

: 18.07.2009 21:41:50
autor: xenon
easy_rider pisze:Bo zasadniczo zapadki smaruje się smarem stałym a nie olejem.
Ja tam leje też olej, ale przekładniowy.. ;)

Może to Ci jeszcze trochę pomoże:
http://steveukmtb.wordpress.com/shimano ... -and-cone/