Strona 1 z 2
888 RCV 2008- prolem z tlumieniem powrotu
: 04.08.2009 16:43:49
autor: Creed
Siema, ostatnio z amorkiem zaczely sie dziac dziwne rzeczy

Tak jak na poczatku prze rebound-zie odkreconym na maksa amortyzator wracal naprawde bardzo powoli, teraz co prawda regulacja dziala ale amortyzator wraca duzo szybciej. Generalnie jest duza roznica miedzy tym co bylo na poczatku, a teraz :/ Dodam ze przy zerowym tlumieniu powrotu jest okej, czyli normalnie szybko wraca.
Amor ma 4-5 miesiecy.
Jest to normalne w tych amorkach czy cos nie tak z tlumikiem?
: 04.08.2009 16:49:30
autor: wojtec
ja bym zajrzal do srodka przy okazji wymienil olej ...
: 04.08.2009 17:00:39
autor: Creed
troche sie boje go rozkrecac

do tej pory rozkrecalem jedynie 888rv

nie bardzo wiem jak zdjac gore, bo w 888rv na gorze byly nakretki na klucz plaski bodajze 24 czy cos, a tutaj sa te gwinty gdzie pompuje sie powietrze naprezenia :/ sorki za maly offtop :P
: 04.08.2009 17:17:44
autor: troyo
chetnie bym ci pomogl ale czytalem to 4 razy i dalej nie kumam w czym jest problem
: 04.08.2009 17:28:29
autor: Creed
no fakt troche zamieszalem

sorka
na samym poczatku jak kupilem amora to przy maksymalnym ustawieniu rebound na +, amortyzator pracowal tak jak powinien czyli bardzo bardzo powoli wracal

a teraz przy maksymalnym ustawieniu rebound na +, wraca tak jak rebound bylby normalnie ustawiony na 50% (gdzies tak w polowie)
innymi slowy mowiac odbicie przy maksymalnym skreceniu na plus, odbija duzo za szybko

: 04.08.2009 17:39:29
autor: KaczorAC1
A może po prostu olej się dotarł , ślizgi itp , itd ? Dlatego masz takiego dziwne odczucie. Z drugiej strony skoro mówisz że na maks skręconym powrocie jest za szybko to albo coś nie tak z tłumikiem/olejem albo jesteś jakimś szwarcenegerem ! Rozkręcić i wymienić olej nie zaszkodzi...
: 04.08.2009 17:51:45
autor: Creed
no generalnie zachowywal sie na poczatku tak samo jak rc3, przy maks + tlumieniu wracal jak slimak, a teraz przy maks + tlumieniu wraca tak jakby byl ustawiony na srednie hopki

tak jakby skrocil sie zakres regulacji
bardziej obrazowo juz nie potrafie tego przedstawic :P
Moze to normalne w tych amorkach, bo slyszalem ze roczniki 08+ to nie za ciekawe sa :P
Fajnie by bylo jakbys jakis uzytkownik tego amorka sie wypowiedzial

W sumie to kilka razy oberwal przy dobiciu i dzwonach :P
: 04.08.2009 22:50:12
autor: Mervis
Miałem coś takiego w z1 sport 08 tłumiki zapowietrzone (do wymiany)
: 05.08.2009 10:38:50
autor: MUSZEL
Mervis jak to zapowoetrzone tłumiki? Jak można zapowietrzyć tłumiki, które pracują w komorze olej/powietrze?
: 05.08.2009 17:14:27
autor: troyo
MUSZELto sie nazywa zrobic kogos w ***** w serwisie : ) .
: 05.08.2009 17:34:56
autor: SeraaX
Mervis pisze:Miałem coś takiego w z1 sport 08 tłumiki zapowietrzone (do wymiany)
zapowietrzone ssv ?:) hehe
Ja bym te 888 rozebrał i skręcił jeszcze raz, a przy okazji zmienił olej
: 05.08.2009 22:25:29
autor: Mervis
Tak, z1 sport jest olejowe i asysta powietrzna, odesłałem do gergorio i mam napisane na ekspertyzie, zapowietrzony kartridż tłumienia powrotu, uszkodzony tłumik, było ostatnio kilka 55 z tą przypadłością
: 06.08.2009 17:29:40
autor: nans
Creed pisze:Fajnie by bylo jakbys jakis uzytkownik tego amorka sie wypowiedzial Smile W sumie to kilka razy oberwal przy dobiciu i dzwonach :P
hej ja mam 888 RCV ale z 2007 roku tez miałem ten sam problem po dość nie ciekawym lądowaniu i zajebistym dobiciu wideł, dzwięk był taki jak by się coś złamało. Właśnie po tym rebound zaczął działać jak mówisz ... rozkręciłem amora, wyczyściłem bebechy ale nic nie zauważyłem żeby było coś rozwalone. Fakt kupilem moje 888 jak używane ale mało i tak jak mówi
KaczorAC1 może się coś dotarło w amorze i tak powinno być. Ja się tym ogólnie nie przejmuje
co do rozkręcenia amora to jest proste, w zasadzie jak masz RCV to regulacje masz od dołu amora, więc musisz ściągnąć plastikowe nakładki od regulacji. U mnie pokrętło od kompresji jest przykręcone małą śrubką na imbusa a pokrętło od rebounda ściągniesz poważając śrubokrętem. Jak ściągniesz te plastikowe nakładki to pojawią Ci się dwie śruby którymi odkręcisz tłumiki od dolnych goleni. Wcześniej warto odkręcić górne korki żeby wylać olej z amora potem je zakręcasz żeby tłumik był dociśnięty przez sprężynę. Jak odkręcisz śruby schowane pod pokrętłami to odkręc górne korki i wyjmij sprężynę i tłumik z każdej goleni. Tutaj zapamiętaj sobie z której goleni wyciągnąłeś jaki tłumik. Potem spokojnie możesz wyciągnąć górne golenie z dolnych. Potem oglądnij tłumiki czy są całe i czy regulację się kręcą. Do wyczyszczenia tłumików z oleju polecam benzynę ekstrakcyjna. Co do rozkręcania to tyle i tak jak mówie jak mam RCV ale z 2007 więc może się za wiele nie różni od 2008 choć sam nie wiem

pozdrawiam

: 07.08.2009 10:01:01
autor: Driver
Miałem coś takiego w z1 sport 08 tłumiki zapowietrzone (do wymiany)
padlem

: 07.08.2009 16:46:58
autor: Mervis
Drvier, wytłumacz mi co jest takiego w tym śmiesznego, może ejsteś mądrzejszy od chłopaków z gregirio -_-
: 07.08.2009 18:41:23
autor: Creed
dzieki bardzo za pomoc
takie pytanko jeszcze, zeby nie zakladac nowego tematu... w jaki sposob odkrecic gorne korki gdzie sa te wentyle do pompowania naprezenia wstepnego?
: 07.08.2009 21:09:32
autor: nans
Mervis to co piszesz jest ciut nie realne i bez sensowne ... o ile, że Ci tak powiedzieli w gregorio, że masz zapowietrzone tłumiki jest prawdą to bardzo mi przykro ale po prostu wcisnęli Ci piękny bajer i kawał kitu

a to co Ci mówią w sklepach i serwisach to tak w 100% nie ma co w to wierzyć no chyba że bardzo dobrze znasz serwis lub sklep to zmienia postać rzeczy

pozdrawiam
: 07.08.2009 22:51:06
autor: blackdemon
Creed pisze:w jaki sposob odkrecic gorne korki gdzie sa te wentyle do pompowania naprezenia wstepnego?
albo klucz do kaset albo nasadowy 21~ (cos w tych granicach). zalezy od amorka
: 08.08.2009 08:15:26
autor: Creed
super dzieki

jak tylko nabede taki klucz to rozkrece amorka
