Długośc dampera do Sign FR2

alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Długośc dampera do Sign FR2

Post autor: alzajac »

Jakiej dlugosci dampery wejda do tej ramy? Przeglądałem temat przyklejony ale tam ta rama występuje 2 razy i teraz nie wiem.
Digas
Posty: 856
Rejestracja: 05.03.2006 15:12:54
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Digas »

200mm to dobra długosć - wejdzie chyba nawet 220, jednak wtedy robi się już straszna kupa.
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

a 190mm? mam okazję kupić taki i się zastanawiam
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

190 tez ogarnie..bedziesz mial bardziej płasko główke i nizej suport..czyli generalnie lepiej.. kolega ma signa z damp. 200x57 i juniorem i nie jest zle.. ale sadze ze z damperem 190x50 byloby lepiej..no chyba ze masz wysoki amor typu 888RC na wysokich półkach to chyba lepiej 200 miec... napisz jaki masz amorek
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

"tylko" Suntour Duro DJ 130mm ;] - czyli nic specjanego
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

W signie mieści się max 222mm ale wtedy to nie ma geometrii. Jakiej firmy jest ten damper długości 190mm?
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

Manitou Metel R
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

Optymalna geometria jest przy damperze 200 mm. Przy 190 mm masz 100% ze bedzie Ci kolo obcieralo rure podsiodlowa przy dobiciu.

XXX, skoncz gadac pierdoly, wysoki amor warto miec przy fabrycznym damperze ktory ma 210 mm a nie 200. Przy 200 mialem bardzo dobra geometrie ze starym Monsterem i z Boxxerem 203 mm.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

morthias pisze:. Przy 190 mm masz 100% ze bedzie Ci kolo obcieralo rure podsiodlowa przy dobiciu.
koło 24" i nie będzie
morthias pisze:wysoki amor warto miec przy fabrycznym damperze ktory ma 210 mm
fabryczny ma 200 i na kole 26" z podniesionym na max jurkiem szału nie ma (a to i tak wyżej niż stary monster i boxxer)

a metel to raczej kiepski pomysł
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

a metel to raczej kiepski pomysł
ale lepszy niż tłuczący przy każdym dołku kind shit 504 ;]

koła raczej nie chciałbym zmieniać bo to już za duże wydatki ;/
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

SeraaX pisze:fabryczny ma 200 i na kole 26" z podniesionym na max jurkiem szału nie ma (a to i tak wyżej niż stary monster i boxxer)
Ja jestem pewny ze ma 210 mm i moge zapewnic zdjecia pokazujace geometrie z Monsterem z przodu i fabrycznym damperem, oraz damperem 200 mm (5th Element).

Do tego ta aukcja potwierdza to co pisze:
http://allegro.pl/item717088878_damper_ ... r_tyl.html

A sklep ten sprzedaje czesci wyciagniete z Signow i innych Krossow wlasnie.

A kolo 24" z tylu to najglupsza rzecz jaka mozna zrobic zeby poprawic geometrie, nie mowiac juz o tym ze z damperem 190 mm i kolem 24" z tylu kat bylby iscie zjazdowy (a nawet bardziej niz zjazdowy, bylby po prostu glupi)...

Sprawdzcie swoje wiadomosci zanim napiszecie, prosze...
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

A kolo 24" z tylu to najglupsza rzecz jaka mozna zrobic zeby poprawic geometrie, nie mowiac juz o tym ze z damperem 190 mm i kolem 24" z tylu kat bylby iscie zjazdowy (a nawet bardziej niz zjazdowy, bylby po prostu glupi)...
Standardowy kąt główki 69 na pewno jest super, nie warto go zmieniać. Przy kole 24" i damperze 190mm będzie mniej więcej takie coś http://www.pinkbike.com/photo/3383909/ Nie powiem, że ten kąt główki jest głupi lub zjazdowy, jest po prostu normalny.
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

GgG, w sumie masz racje, napisalem tak bo nie widzialem jak wygladalby kat w takiej sytuacji. Co nie zmienia faktu ze podobny (choc prawdopodobnie minimalnie wiekszy, ciezko ocenic, bo moja fotka jest zrobiona pod zlym katem) kat mialem na Boxxerze, damperze 200 mm i 26" z tylu:

http://www.pinkbike.com/photo/2159642/
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Zły kąt główki w signie to coś około 65 lub mniej, miałem taki u siebie przez chwilkę i bardziej czułem jak amortyzator uginał się na sterówce niż pracował własnym skokiem :)
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

nie chcę przeszkadzać w dyskusji ;] ale odbiegamy trochę od tematu :)

podsumowując (o ile wszystko dobrze pójdzie) czy brać tego manitou (190mm) czy nie?
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Brać, do duro 130mm będzie idealny.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

morthias sign fr2 miał na 100% damper 200mm (504, a nie 501). A KS 504 wytrzymał 1,5 roku mojej jazdy, w tym masę dobić na naszym stepdownie. Nie żeby był dobry, ale do signa damper z platformą to kiepski pomysł (5th element też, wolałbym vanille tam wsadzić, bez propedala)
morthias pisze:A kolo 24" z tylu to najglupsza rzecz jaka mozna zrobic zeby poprawic geometrie, nie mowiac juz o tym ze z damperem 190 mm i kolem 24" z tylu kat bylby iscie zjazdowy (a nawet bardziej niz zjazdowy, bylby po prostu glupi)...
byłby 66, z juniorem czy czymś podobnym. Fabrycznie masz 69, czyli xc z kołem 26 i juniorem 68( dalej xc/ednuro). z kołem 24 i juniorem 67. Czyli z 190ką i 24" było by dalej bardziej fr niż dh. Koło 24" to jedyna opcja na signa.
Inaczej nawet napinacz ociera czasem o oponę ~2.5
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

wg mnie ten manitou to tak czy siak lepsza opcja od tego KS 504 którego posiadam i który tłucze na każdym dołku że się ludzie oglądają... najnormalniej boje się żeby się nie rozleciał więc wymiana raczej konieczna a skoro 190mm wejdzie to raczej wezmę o ile to wypali.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Pamiętaj tylko o tym, że tuleje nie będą pasować.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości