Strona 1 z 2

Długośc dampera do Sign FR2

: 21.08.2009 20:33:07
autor: alzajac
Jakiej dlugosci dampery wejda do tej ramy? Przeglądałem temat przyklejony ale tam ta rama występuje 2 razy i teraz nie wiem.

: 21.08.2009 20:34:47
autor: Digas
200mm to dobra długosć - wejdzie chyba nawet 220, jednak wtedy robi się już straszna kupa.

: 21.08.2009 20:56:27
autor: alzajac
a 190mm? mam okazję kupić taki i się zastanawiam

: 21.08.2009 21:10:46
autor: XXX
190 tez ogarnie..bedziesz mial bardziej płasko główke i nizej suport..czyli generalnie lepiej.. kolega ma signa z damp. 200x57 i juniorem i nie jest zle.. ale sadze ze z damperem 190x50 byloby lepiej..no chyba ze masz wysoki amor typu 888RC na wysokich półkach to chyba lepiej 200 miec... napisz jaki masz amorek

: 21.08.2009 21:17:01
autor: alzajac
"tylko" Suntour Duro DJ 130mm ;] - czyli nic specjanego

: 21.08.2009 21:43:29
autor: GgG
W signie mieści się max 222mm ale wtedy to nie ma geometrii. Jakiej firmy jest ten damper długości 190mm?

: 21.08.2009 21:48:36
autor: alzajac
Manitou Metel R

: 21.08.2009 21:51:16
autor: morthias
Optymalna geometria jest przy damperze 200 mm. Przy 190 mm masz 100% ze bedzie Ci kolo obcieralo rure podsiodlowa przy dobiciu.

XXX, skoncz gadac pierdoly, wysoki amor warto miec przy fabrycznym damperze ktory ma 210 mm a nie 200. Przy 200 mialem bardzo dobra geometrie ze starym Monsterem i z Boxxerem 203 mm.

: 21.08.2009 21:59:37
autor: SeraaX
morthias pisze:. Przy 190 mm masz 100% ze bedzie Ci kolo obcieralo rure podsiodlowa przy dobiciu.
koło 24" i nie będzie
morthias pisze:wysoki amor warto miec przy fabrycznym damperze ktory ma 210 mm
fabryczny ma 200 i na kole 26" z podniesionym na max jurkiem szału nie ma (a to i tak wyżej niż stary monster i boxxer)

a metel to raczej kiepski pomysł

: 21.08.2009 22:12:23
autor: alzajac
a metel to raczej kiepski pomysł
ale lepszy niż tłuczący przy każdym dołku kind shit 504 ;]

koła raczej nie chciałbym zmieniać bo to już za duże wydatki ;/

: 21.08.2009 22:25:37
autor: morthias
SeraaX pisze:fabryczny ma 200 i na kole 26" z podniesionym na max jurkiem szału nie ma (a to i tak wyżej niż stary monster i boxxer)
Ja jestem pewny ze ma 210 mm i moge zapewnic zdjecia pokazujace geometrie z Monsterem z przodu i fabrycznym damperem, oraz damperem 200 mm (5th Element).

Do tego ta aukcja potwierdza to co pisze:
http://allegro.pl/item717088878_damper_ ... r_tyl.html

A sklep ten sprzedaje czesci wyciagniete z Signow i innych Krossow wlasnie.

A kolo 24" z tylu to najglupsza rzecz jaka mozna zrobic zeby poprawic geometrie, nie mowiac juz o tym ze z damperem 190 mm i kolem 24" z tylu kat bylby iscie zjazdowy (a nawet bardziej niz zjazdowy, bylby po prostu glupi)...

Sprawdzcie swoje wiadomosci zanim napiszecie, prosze...

: 21.08.2009 22:36:05
autor: GgG
A kolo 24" z tylu to najglupsza rzecz jaka mozna zrobic zeby poprawic geometrie, nie mowiac juz o tym ze z damperem 190 mm i kolem 24" z tylu kat bylby iscie zjazdowy (a nawet bardziej niz zjazdowy, bylby po prostu glupi)...
Standardowy kąt główki 69 na pewno jest super, nie warto go zmieniać. Przy kole 24" i damperze 190mm będzie mniej więcej takie coś http://www.pinkbike.com/photo/3383909/ Nie powiem, że ten kąt główki jest głupi lub zjazdowy, jest po prostu normalny.

: 21.08.2009 22:42:45
autor: morthias
GgG, w sumie masz racje, napisalem tak bo nie widzialem jak wygladalby kat w takiej sytuacji. Co nie zmienia faktu ze podobny (choc prawdopodobnie minimalnie wiekszy, ciezko ocenic, bo moja fotka jest zrobiona pod zlym katem) kat mialem na Boxxerze, damperze 200 mm i 26" z tylu:

http://www.pinkbike.com/photo/2159642/

: 21.08.2009 22:50:25
autor: GgG
Zły kąt główki w signie to coś około 65 lub mniej, miałem taki u siebie przez chwilkę i bardziej czułem jak amortyzator uginał się na sterówce niż pracował własnym skokiem :)

: 21.08.2009 22:51:25
autor: alzajac
nie chcę przeszkadzać w dyskusji ;] ale odbiegamy trochę od tematu :)

podsumowując (o ile wszystko dobrze pójdzie) czy brać tego manitou (190mm) czy nie?

: 21.08.2009 22:53:10
autor: Las3k_91 Ldz
Brać, do duro 130mm będzie idealny.

: 21.08.2009 23:28:06
autor: SeraaX
morthias sign fr2 miał na 100% damper 200mm (504, a nie 501). A KS 504 wytrzymał 1,5 roku mojej jazdy, w tym masę dobić na naszym stepdownie. Nie żeby był dobry, ale do signa damper z platformą to kiepski pomysł (5th element też, wolałbym vanille tam wsadzić, bez propedala)
morthias pisze:A kolo 24" z tylu to najglupsza rzecz jaka mozna zrobic zeby poprawic geometrie, nie mowiac juz o tym ze z damperem 190 mm i kolem 24" z tylu kat bylby iscie zjazdowy (a nawet bardziej niz zjazdowy, bylby po prostu glupi)...
byłby 66, z juniorem czy czymś podobnym. Fabrycznie masz 69, czyli xc z kołem 26 i juniorem 68( dalej xc/ednuro). z kołem 24 i juniorem 67. Czyli z 190ką i 24" było by dalej bardziej fr niż dh. Koło 24" to jedyna opcja na signa.
Inaczej nawet napinacz ociera czasem o oponę ~2.5

: 21.08.2009 23:36:06
autor: alzajac
wg mnie ten manitou to tak czy siak lepsza opcja od tego KS 504 którego posiadam i który tłucze na każdym dołku że się ludzie oglądają... najnormalniej boje się żeby się nie rozleciał więc wymiana raczej konieczna a skoro 190mm wejdzie to raczej wezmę o ile to wypali.

: 22.08.2009 00:03:13
autor: GgG
Pamiętaj tylko o tym, że tuleje nie będą pasować.