29'' w DH - Dlaczego nie?
29'' w DH - Dlaczego nie?
Pamietam kiedys tutaj toczyła sie gorąca dyskusja z pewnym fanem 29''. Bikerumor zapytalo o 29'' kilku znanych producentów bików i jedna firme od 29''. Odpowiedzi ponizej:
http://www.bikerumor.com/2009/07/13/why ... hill-bike/
http://www.bikerumor.com/2009/07/13/why ... hill-bike/
Miałem okazje pośmigać dłużej na 29 cali w XC - powiem jedno - sprawdza się to w 100%, wszystko co jest obiecane w atutach dostajemy, odporność koła bez zarzutów - mowa oczywiście o XC.
Moim zdaniem jakby za 29 stał większy marketing (duża kasa) a nie tylko rzesze zadowolonych praktyków już dawno by nastąpiła rewolucja w cross coutry.
Chwilowo zapędy reguluje.. mała dostępność i cena (oczywiście w kolorowych katalogach wszystko jest, w praktyce jak to w życiu bywa... róznie)
Moim zdaniem jakby za 29 stał większy marketing (duża kasa) a nie tylko rzesze zadowolonych praktyków już dawno by nastąpiła rewolucja w cross coutry.
Chwilowo zapędy reguluje.. mała dostępność i cena (oczywiście w kolorowych katalogach wszystko jest, w praktyce jak to w życiu bywa... róznie)
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 19.06.2009 20:15:04
- Lokalizacja: kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
Jeśli chodzi o XC to też bym rozróżnił amatorskie jeźdzenie od zawodowego. Ogólnie rower nie wpada w dziury i to dla kogoś kto nie startuje nigdzie może być OK, ale to co jest powiedziane w tym artykule o masie kó to tak samo dotyczy XC jak DH. Koła w XC są zoptymalizowane do tej dyscypliny. powiększenie, pociągnieza sobą osłabienie i koniecznoćpodniesienia masy, a przecież w XC każdy gram liczy się bardziej niż w DH. Komfort jazdy to jedno, a czas to drugie. Czasem jedno ma związek z drugim, a czasem nie i tak naprawdę trudno jest określić przydatność 29era w wyczynoweym XC. jeśli pojawi się kilka maszyn tego typu i dzięki nim zawodnicy będą mieli nagłą progresję wyników to sprawa będzie jednoznaczna, na razie jednoznacznych ogolnodostępnych (bo moze ktoryś producent testował po cichu takie rozwiązanie, i je odrzucił, ale szerzej na tem temat nic nie wiadmo) dowodów brak.
a ja myślałem że to zależy od sposobu zaplecienia ...:O
sory za off
SeraaX napisał:
dobre obręcze nie koniecznie są niskie i szerokie
wysoki profil obręczy = krótsze szprychy (koło sztywne bocznie)
niski profil obręczy = dłuższe szprychy (koło sztywne góra/dół, lepsza amortyzacja)
może do jazdy po płaskim, ale im szersza obręcz, tym gorzej guma trzyma się na zakręcie...easy_rider pisze:szeroki profil wpływa na lepsze ułożenie opony
dlatego obręcz nie może być za szeroka ani za wąska

a co do 29 mi się wydaje że wejdą w użycie jak uda się zejść jeszcze bardziej z wagami amorków i ram, bo przez wieksze koła będą dłuższe
ale za to większe koło będzie wpadać mniej w dziury

Slavvduro
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Nie odbierz mnie złośliwie, ale nabijasz posty czy co ?? Jeśli już się wypowiadasz, to jakoś uzasadnij, rozwiń swą wypowiedź..Kramon pisze:według mnie 29 to zadużo...
Co do tematu.. Nie widzę przyszłości i potrzeby stosowania takich kół.. Gary Fisher z uporem lansuje i promuje tą średnicę.. W DH nie przejdzie.. Chyba żeby Maxxis przedstawił pełną kolekcję opon DH 29", ale to i tak będzie wymagało zmiany w konstrukcji amorów i tylnych "trójkątów"
Poza tym, o gustach się nie dyskutuje, ale nie podobają mi się biki z takimi trekingowymi kołami.. W któryś BA był test bodajże tego samego modelu treka tylko właśnie z kołami 26vs29".. Różnic nie było praktycznie żadnych..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość