Strona 1 z 3
29'' w DH - Dlaczego nie?
: 25.08.2009 09:44:56
autor: Spaced
Pamietam kiedys tutaj toczyła sie gorąca dyskusja z pewnym fanem 29''. Bikerumor zapytalo o 29'' kilku znanych producentów bików i jedna firme od 29''. Odpowiedzi ponizej:
http://www.bikerumor.com/2009/07/13/why ... hill-bike/
: 25.08.2009 10:34:47
autor: quilong
kiedys mowiono ze w dh wszyscy zaczna jezdzic na 24, nawet czytalem cos o tym w gazecie ze stanow kupionej w empiku(chyba z 8 lat temu)...mniejsza masa itp itd...jednak zycie to sztuka szukania kompromisow, jak dla mnie najlepszym sa kola 26.
: 25.08.2009 10:36:35
autor: Marcio
29 beda mniej wytrzymale i dopiero bedziemy czekac az producenci zaczna produkowac ramy pod 29.
: 25.08.2009 10:38:05
autor: Spaced
Panowie to sa jedne z opini w artcie

Wystarczy kliknac linka :P
: 25.08.2009 10:49:22
autor: snizy
Miałem okazje pośmigać dłużej na 29 cali w XC - powiem jedno - sprawdza się to w 100%, wszystko co jest obiecane w atutach dostajemy, odporność koła bez zarzutów - mowa oczywiście o XC.
Moim zdaniem jakby za 29 stał większy marketing (duża kasa) a nie tylko rzesze zadowolonych praktyków już dawno by nastąpiła rewolucja w cross coutry.
Chwilowo zapędy reguluje.. mała dostępność i cena (oczywiście w kolorowych katalogach wszystko jest, w praktyce jak to w życiu bywa... róznie)
: 25.08.2009 11:20:30
autor: Kramon
według mnie 29 to zadużo...
: 25.08.2009 11:51:15
autor: easy_rider
26" to taki prawie standard, producenci obręczy i opon są nastawieni na 26" dobrym przykładem będzie stary big hit z kołem 24" wszyscy wiedzą jak ciężko jest znaleźć oponę np. 24x2,35
: 25.08.2009 11:53:25
autor: Spaced
Panowie wrzucalem tylko arta do poczytania, nie chce tu drugiej wojny 26vs29

: 25.08.2009 12:10:56
autor: jan.mikael
ja bym nei ruszał tego tematu, chuck norris po wykopaniu go stąd zrobił burdel jeszcze na kilku forach gdzie wszędzie go poblokowali xD Podobne emocje budzi np na bikeholicy.pl
: 25.08.2009 13:32:24
autor: quilong
Spaced czyli nie mamy komentowac?
: 25.08.2009 14:21:35
autor: Spaced
quilong mozna tylko nie chce zeby to sie zameniało w poprzedni temat o 29''

: 25.08.2009 14:49:36
autor: easy_rider
Spaced jeżeli produkcja ram, amortyzatorów, obręczy, opon i dętek się wyrówna z produkcją sprzętu pod 26" to na pewno znajdą się amatorzy rowerów z kołami 29"
Dobre obręcze (niskie/szerokie) rozwiązałyby problem wytrzymałości koła
: 25.08.2009 15:33:50
autor: SeraaX
dobre obręcze nie koniecznie są niskie i szerokie
A artykuł potwierdził tylko to samo co wyszło w pamiętnym temacie, zalet 29" nie widać za bardzo w dh ( za to kilka wad tak- długość roweru, trudności w upchaniu większego skoku) i jest to nie potrzebne
: 25.08.2009 15:50:21
autor: quilong
SeraaXale musisz przyznac ze w xc moze byc bardzo fajne, zwlaszcza skladajac jakiegos ss do lekkiej i przyjemniej jazdy w pagorkowatym terenie
: 25.08.2009 16:28:54
autor: easy_rider
sory za off
SeraaX pisze:
dobre obręcze nie koniecznie są niskie i szerokie
wysoki profil obręczy = krótsze szprychy (koło sztywne bocznie)
niski profil obręczy = dłuższe szprychy (koło sztywne góra/dół, lepsza amortyzacja)
szeroki profil wpływa na lepsze ułożenie opony
: 25.08.2009 16:33:46
autor: B.Z.
Jeśli chodzi o XC to też bym rozróżnił amatorskie jeźdzenie od zawodowego. Ogólnie rower nie wpada w dziury i to dla kogoś kto nie startuje nigdzie może być OK, ale to co jest powiedziane w tym artykule o masie kó to tak samo dotyczy XC jak DH. Koła w XC są zoptymalizowane do tej dyscypliny. powiększenie, pociągnieza sobą osłabienie i koniecznoćpodniesienia masy, a przecież w XC każdy gram liczy się bardziej niż w DH. Komfort jazdy to jedno, a czas to drugie. Czasem jedno ma związek z drugim, a czasem nie i tak naprawdę trudno jest określić przydatność 29era w wyczynoweym XC. jeśli pojawi się kilka maszyn tego typu i dzięki nim zawodnicy będą mieli nagłą progresję wyników to sprawa będzie jednoznaczna, na razie jednoznacznych ogolnodostępnych (bo moze ktoryś producent testował po cichu takie rozwiązanie, i je odrzucił, ale szerzej na tem temat nic nie wiadmo) dowodów brak.
: 25.08.2009 17:07:09
autor: deviz
sory za off
SeraaX napisał:
dobre obręcze nie koniecznie są niskie i szerokie
wysoki profil obręczy = krótsze szprychy (koło sztywne bocznie)
niski profil obręczy = dłuższe szprychy (koło sztywne góra/dół, lepsza amortyzacja)
a ja myślałem że to zależy od sposobu zaplecienia ...:O
easy_rider pisze:szeroki profil wpływa na lepsze ułożenie opony
może do jazdy po płaskim, ale im szersza obręcz, tym gorzej guma trzyma się na zakręcie...
dlatego obręcz nie może być za szeroka ani za wąska
a co do 29 mi się wydaje że wejdą w użycie jak uda się zejść jeszcze bardziej z wagami amorków i ram, bo przez wieksze koła będą dłuższe
ale za to większe koło będzie wpadać mniej w dziury

:D:D
: 25.08.2009 17:10:24
autor: ArthurGreen
Kramon pisze:według mnie 29 to zadużo...
Nie odbierz mnie złośliwie, ale nabijasz posty czy co ?? Jeśli już się wypowiadasz, to jakoś uzasadnij, rozwiń swą wypowiedź..
Co do tematu.. Nie widzę przyszłości i potrzeby stosowania takich kół.. Gary Fisher z uporem lansuje i promuje tą średnicę.. W DH nie przejdzie.. Chyba żeby Maxxis przedstawił pełną kolekcję opon DH 29", ale to i tak będzie wymagało zmiany w konstrukcji amorów i tylnych "trójkątów"
Poza tym, o gustach się nie dyskutuje, ale nie podobają mi się biki z takimi trekingowymi kołami.. W któryś BA był test bodajże tego samego modelu treka tylko właśnie z kołami 26vs29".. Różnic nie było praktycznie żadnych..
: 25.08.2009 17:46:55
autor: easy_rider
deviz
pytanie: czy wiesz jaka jest różnica między kołem zaplecionym na 3X i kołem zaplecionym na 4X
podpowiedz: nie chodzi o parametry techniczne koła