rowerek do crossu
rowerek do crossu
jaki rowerek mi polecacie do crossu za 4000 zł??
Gitara ognisko tu leją sie po pyskach, słonce jezioro ...
No przecież dokładnie o to pyta :)))
Tak na prawdę to ciężko coś doradzić bo oferty producentów są bardzo podobne, trzeba tylko pochodzić po sklepach, kierując się w zasadzie tylko sympatią do konkretnych firm, bo pratycznie każda firma ma za tą cene jakiś rowerek na ramie alu, z amorkiem średniej klasy i osprzętem w okolicach LX.
Znalazłem np Authora Modusa
http://www.velo.com.pl/okwww_rowery/okwww_mtb/modus.htm
Całkiem przyjemny sprzęcik.....rama na rurkach Columbusa i takie tam....jedyny minus to chyba korby - jakieś OEMowe - dopłaciłbym do pełnych 4000 zeta i coś wsadził lepciejszego..... LX?
Tak na prawdę to ciężko coś doradzić bo oferty producentów są bardzo podobne, trzeba tylko pochodzić po sklepach, kierując się w zasadzie tylko sympatią do konkretnych firm, bo pratycznie każda firma ma za tą cene jakiś rowerek na ramie alu, z amorkiem średniej klasy i osprzętem w okolicach LX.
Znalazłem np Authora Modusa
http://www.velo.com.pl/okwww_rowery/okwww_mtb/modus.htm
Całkiem przyjemny sprzęcik.....rama na rurkach Columbusa i takie tam....jedyny minus to chyba korby - jakieś OEMowe - dopłaciłbym do pełnych 4000 zeta i coś wsadził lepciejszego..... LX?
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
Ja bym wziął to:
http://www.giant-bicycle.com/pl/030.000 ... odel=10030
tylko zmienił amorka i wyjdzie ok 4000 PLN może mniej
http://www.giant-bicycle.com/pl/030.000 ... odel=10030
tylko zmienił amorka i wyjdzie ok 4000 PLN może mniej
"Hey ho lets go!"
W tym Authorze podoba mi się to że nie opierdalają się z komponentami - nie oszczędzają wsadzając jakieś tajwany czy inne gówno, tylko 3/4części to Ritchey, a w Giancie żeby dać taką cenę to musieli wsadzić szprychy "nierdzewne", jakieś tandetne obręcze itp.
No ale różnica w cenie konkretna....ja bym w każdym razie mając takąkasę na pewno nie oszczędzał, bo prędzej czy później to co tandetne się zwali i bedą dodatkowe wydatki.
No ale różnica w cenie konkretna....ja bym w każdym razie mając takąkasę na pewno nie oszczędzał, bo prędzej czy później to co tandetne się zwali i bedą dodatkowe wydatki.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
jezeli rower do crossu
to raczej to bo tamten modus to zwykłe mtb
http://www.velo.com.pl/okwww_rowery/okw ... ynergy.htm a to rasowa crossowka na 28" kołkach
to raczej to bo tamten modus to zwykłe mtb
http://www.velo.com.pl/okwww_rowery/okw ... ynergy.htm a to rasowa crossowka na 28" kołkach
CZY TY NIE POMYLILES ADRESU ????????????????????????????????
??????????????????????
??????????????????????
WWW.XC-ZONE.COM
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NO DYSKUSJE ALA LEADER FOX TO JESZCZE ALE NIE KURWA CROSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NO NIE ******** CIE???? JAK CHCESZ KUPIC FERRARI TO NIE PYTASZ O NIE NA STRONCE O TIRACH
APELUJE DO LUDZI O MYSLENIE !!!!!!!!!!!!!! WSZYSTKICH
??????????????????????
??????????????????????
WWW.XC-ZONE.COM
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NO DYSKUSJE ALA LEADER FOX TO JESZCZE ALE NIE KURWA CROSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NO NIE ******** CIE???? JAK CHCESZ KUPIC FERRARI TO NIE PYTASZ O NIE NA STRONCE O TIRACH
APELUJE DO LUDZI O MYSLENIE !!!!!!!!!!!!!! WSZYSTKICH
Jozekrj......no już kurna bez przesady, przecież wiadomo że chodzi mu o rower do CrossCountry, a nie o rower turystyczny czy przełajowy oparty na szosie. U każdego innego producenta ten Author nazywałby się rowerem trekingowym lub turystycznym.
Jeśli chodzi o składanie samemu bika to przede wszystkim zwróciłbym uwagę na ramę - żeby była jak najlżejsza i sztywna bocznie, i na osprzęt - jak najwyżeszej grupy. Szczególnie chodzi o sam napęd. Wiadomo że na takim rowerze robi się znacznie więcej kilometrów, a jeżdżąc po górach biegi zmienia się bardzo często, więc bardzo ważna jest żywotność zębatek w korbie czy kasety. Dlatego na napędzie bym nie oszczędzał i nie schodził poniżej ....LX / XT i (w przypadku np kasety SRAMA) 7.0 .
Ramy XC są zdecydowanie tańsze - skoro już jesteśmy przy Aurhorze to Vision kosztuje 800pln - jak dla mnie to genialny sprzęt - rama na rurkach Columbusa (jedne z najlepszych, podobnie jak Easton), waga 1700g, do tego w komplecie stery i zacisk. Osprzęt to taki jak wcześniej napisałem - przykładowo korba i przerzutki LX, kaseta 7.0, manetki .....hmm...spróbowałbym rapidfire'ów SRAMA. Koła to mogą być obręcze mavic X221, do tego szprychy DT champion albo competition i jakieś w miarę lekkie piasty - można czegoś poszukać na alegro ze starych roczników, czasem trafiają się nowe XT albo XTR sprzed kilku lat za niewielkie pieniądze.
Resztę części uważam za mniej ważne i rozglądałbym się za nimi w dalszej kolejności i z uwzględnieniem tego ile kasy zostanie po kupieniu ramy, napędu i kół. Wiadomo - im lżejsze, tym droższe.
Pewnie zaraz ktoś się oburzy że jak to amor nie jest ważny. Ano tak właśnie uważam. Mam sobie jako-taką krossóweczkę i jakbym miał coś w niej zmieniać na lepsze to na pewno byłby to napęd, pomimo tego, że amorek w tym biku to RST 281, mający już ponad 6 lat. Jakoś w ogóle nie przeszkadza mi to że nie ma tłumienia i ugina się 40mm i to też niezawsze. Najciekawsze że normalnie jeżdżę na amorku 130mm, a tu zupełnie nie odczuwam braku amortyzacji. To samo w sumie dotyczy hamulców, a w zasadzie jednego, bo jakoś drugiego nie kupiłem i tak juz zostało :))). Ten jeden to STX-RC z jakimiś najtańszymi klockami - hamuje wystarczająco dobrze jak na taki rower, lepszy blokowałby koła w tym samym momencie, więc pożytek z tego zaden, ewentualnie byłby tylko lżejszy.
Jakbym miał jakiś aktyalny katalog z cenami to złożyłbym cały rower, a tak nie chcę strzelać konkretnymi komponentami bo nie wiem ile wyszłaby całość.
Jeśli chodzi o składanie samemu bika to przede wszystkim zwróciłbym uwagę na ramę - żeby była jak najlżejsza i sztywna bocznie, i na osprzęt - jak najwyżeszej grupy. Szczególnie chodzi o sam napęd. Wiadomo że na takim rowerze robi się znacznie więcej kilometrów, a jeżdżąc po górach biegi zmienia się bardzo często, więc bardzo ważna jest żywotność zębatek w korbie czy kasety. Dlatego na napędzie bym nie oszczędzał i nie schodził poniżej ....LX / XT i (w przypadku np kasety SRAMA) 7.0 .
Ramy XC są zdecydowanie tańsze - skoro już jesteśmy przy Aurhorze to Vision kosztuje 800pln - jak dla mnie to genialny sprzęt - rama na rurkach Columbusa (jedne z najlepszych, podobnie jak Easton), waga 1700g, do tego w komplecie stery i zacisk. Osprzęt to taki jak wcześniej napisałem - przykładowo korba i przerzutki LX, kaseta 7.0, manetki .....hmm...spróbowałbym rapidfire'ów SRAMA. Koła to mogą być obręcze mavic X221, do tego szprychy DT champion albo competition i jakieś w miarę lekkie piasty - można czegoś poszukać na alegro ze starych roczników, czasem trafiają się nowe XT albo XTR sprzed kilku lat za niewielkie pieniądze.
Resztę części uważam za mniej ważne i rozglądałbym się za nimi w dalszej kolejności i z uwzględnieniem tego ile kasy zostanie po kupieniu ramy, napędu i kół. Wiadomo - im lżejsze, tym droższe.
Pewnie zaraz ktoś się oburzy że jak to amor nie jest ważny. Ano tak właśnie uważam. Mam sobie jako-taką krossóweczkę i jakbym miał coś w niej zmieniać na lepsze to na pewno byłby to napęd, pomimo tego, że amorek w tym biku to RST 281, mający już ponad 6 lat. Jakoś w ogóle nie przeszkadza mi to że nie ma tłumienia i ugina się 40mm i to też niezawsze. Najciekawsze że normalnie jeżdżę na amorku 130mm, a tu zupełnie nie odczuwam braku amortyzacji. To samo w sumie dotyczy hamulców, a w zasadzie jednego, bo jakoś drugiego nie kupiłem i tak juz zostało :))). Ten jeden to STX-RC z jakimiś najtańszymi klockami - hamuje wystarczająco dobrze jak na taki rower, lepszy blokowałby koła w tym samym momencie, więc pożytek z tego zaden, ewentualnie byłby tylko lżejszy.
Jakbym miał jakiś aktyalny katalog z cenami to złożyłbym cały rower, a tak nie chcę strzelać konkretnymi komponentami bo nie wiem ile wyszłaby całość.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość