Strona 1 z 2

rowerek do crossu

: 04.05.2004 06:30:29
autor: M.R
jaki rowerek mi polecacie do crossu za 4000 zł??

: 04.05.2004 08:04:31
autor: zbiq
Nie lepiej kupic sobie pozadnego mtb ? Za 4 tys to juz baaaardzo porzadny by sie trafil.

: 04.05.2004 08:40:35
autor: Chrabał
No przecież dokładnie o to pyta :)))

Tak na prawdę to ciężko coś doradzić bo oferty producentów są bardzo podobne, trzeba tylko pochodzić po sklepach, kierując się w zasadzie tylko sympatią do konkretnych firm, bo pratycznie każda firma ma za tą cene jakiś rowerek na ramie alu, z amorkiem średniej klasy i osprzętem w okolicach LX.

Znalazłem np Authora Modusa
http://www.velo.com.pl/okwww_rowery/okwww_mtb/modus.htm
Całkiem przyjemny sprzęcik.....rama na rurkach Columbusa i takie tam....jedyny minus to chyba korby - jakieś OEMowe - dopłaciłbym do pełnych 4000 zeta i coś wsadził lepciejszego..... LX?

: 04.05.2004 08:45:51
autor: chrosciel
No ten ałtorek jest spoko... moze cos tanszego:D

: 04.05.2004 08:47:18
autor: goRz
Ja bym wziął to:

http://www.giant-bicycle.com/pl/030.000 ... odel=10030

tylko zmienił amorka i wyjdzie ok 4000 PLN może mniej

: 04.05.2004 08:58:55
autor: Chrabał
W tym Authorze podoba mi się to że nie opierdalają się z komponentami - nie oszczędzają wsadzając jakieś tajwany czy inne gówno, tylko 3/4części to Ritchey, a w Giancie żeby dać taką cenę to musieli wsadzić szprychy "nierdzewne", jakieś tandetne obręcze itp.

No ale różnica w cenie konkretna....ja bym w każdym razie mając takąkasę na pewno nie oszczędzał, bo prędzej czy później to co tandetne się zwali i bedą dodatkowe wydatki.

: 04.05.2004 09:15:46
autor: Burza
Kelly's Imagine jest bdb, ale zależy co masz na myśli pisząc "cross". Nie chodzi tu przypadkiem o te śmieszne rowerki górskie na większych (chyba 28 cali) kołach ? A może o 4x chodzi - sam już nie wiem...

: 04.05.2004 12:04:37
autor: jozekrj
jezeli rower do crossu
to raczej to bo tamten modus to zwykłe mtb
http://www.velo.com.pl/okwww_rowery/okw ... ynergy.htm a to rasowa crossowka na 28" kołkach

: 04.05.2004 12:14:43
autor: goRz
hmmm to jak z crossem to ma byc do XC czy trekking ??

Chrabal: w sumie rozumiem twoje podejście ale za 3.700 w przyp Gianta bedziesz miał hydrauliki i amora jakiegos z normalnym tłumieniem olejowym...

W sumie zalezy na czym komu zalezy :)

: 04.05.2004 15:55:31
autor: M.R
no ale czy amor o skoku 80 mm wystarczy?

: 04.05.2004 16:11:27
autor: M.R
słyszałem od kolegi ze za tą cene warto złozyc samemu rowerek
macie moze jakies propozycje??

: 04.05.2004 19:08:29
autor: agressor
zloz sobie cos tylko pozadnego amora walnij jakiegos dropp offa :)

: 04.05.2004 20:14:30
autor: goRz
W sumie jak nie masz rzadnych SUPER dojść złożenie zawsze wyjdzie Cie drożej niż gotowy rower. Tyle tylko, ze w skladanym zawsze masz to co chciałeś a w gotowym zawsze coś nie pasuje...

: 04.05.2004 20:36:44
autor: Xprot
CZY TY NIE POMYLILES ADRESU ????????????????????????????????



??????????????????????
??????????????????????
WWW.XC-ZONE.COM
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NO DYSKUSJE ALA LEADER FOX TO JESZCZE ALE NIE KURWA CROSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NO NIE ******** CIE???? JAK CHCESZ KUPIC FERRARI TO NIE PYTASZ O NIE NA STRONCE O TIRACH



APELUJE DO LUDZI O MYSLENIE !!!!!!!!!!!!!! WSZYSTKICH

: 04.05.2004 20:40:27
autor: Xprot
tak se pomyslalem ze ktos MNIE moze pojechac ze nie skumalem dowcipu wiec juz spiesze z wyjasnieniem.

: 04.05.2004 20:42:02
autor: Dex
Może jakiś Gt bo ten Modus :-\ jakiś dziwny

: 04.05.2004 21:16:29
autor: chrosciel
hej xszprocie daj sobie spokuj z takimi textami
w polsce raczej nie ma za wiele ciekawych forów o xc... a tutaj ludzie sie znają wiec czemu sie nie spytac

: 04.05.2004 21:19:44
autor: Dejv_d3
za 4tysie to juz focusa na xt wyrwiesz

focus sie naprawde dobrze zapowiadaja ;] ale xc bo exist mi sie nie podoba no dobra podoba mi sie ale zle sie jezdzi.....

: 04.05.2004 21:37:03
autor: Chrabał
Jozekrj......no już kurna bez przesady, przecież wiadomo że chodzi mu o rower do CrossCountry, a nie o rower turystyczny czy przełajowy oparty na szosie. U każdego innego producenta ten Author nazywałby się rowerem trekingowym lub turystycznym.

Jeśli chodzi o składanie samemu bika to przede wszystkim zwróciłbym uwagę na ramę - żeby była jak najlżejsza i sztywna bocznie, i na osprzęt - jak najwyżeszej grupy. Szczególnie chodzi o sam napęd. Wiadomo że na takim rowerze robi się znacznie więcej kilometrów, a jeżdżąc po górach biegi zmienia się bardzo często, więc bardzo ważna jest żywotność zębatek w korbie czy kasety. Dlatego na napędzie bym nie oszczędzał i nie schodził poniżej ....LX / XT i (w przypadku np kasety SRAMA) 7.0 .

Ramy XC są zdecydowanie tańsze - skoro już jesteśmy przy Aurhorze to Vision kosztuje 800pln - jak dla mnie to genialny sprzęt - rama na rurkach Columbusa (jedne z najlepszych, podobnie jak Easton), waga 1700g, do tego w komplecie stery i zacisk. Osprzęt to taki jak wcześniej napisałem - przykładowo korba i przerzutki LX, kaseta 7.0, manetki .....hmm...spróbowałbym rapidfire'ów SRAMA. Koła to mogą być obręcze mavic X221, do tego szprychy DT champion albo competition i jakieś w miarę lekkie piasty - można czegoś poszukać na alegro ze starych roczników, czasem trafiają się nowe XT albo XTR sprzed kilku lat za niewielkie pieniądze.
Resztę części uważam za mniej ważne i rozglądałbym się za nimi w dalszej kolejności i z uwzględnieniem tego ile kasy zostanie po kupieniu ramy, napędu i kół. Wiadomo - im lżejsze, tym droższe.

Pewnie zaraz ktoś się oburzy że jak to amor nie jest ważny. Ano tak właśnie uważam. Mam sobie jako-taką krossóweczkę i jakbym miał coś w niej zmieniać na lepsze to na pewno byłby to napęd, pomimo tego, że amorek w tym biku to RST 281, mający już ponad 6 lat. Jakoś w ogóle nie przeszkadza mi to że nie ma tłumienia i ugina się 40mm i to też niezawsze. Najciekawsze że normalnie jeżdżę na amorku 130mm, a tu zupełnie nie odczuwam braku amortyzacji. To samo w sumie dotyczy hamulców, a w zasadzie jednego, bo jakoś drugiego nie kupiłem i tak juz zostało :))). Ten jeden to STX-RC z jakimiś najtańszymi klockami - hamuje wystarczająco dobrze jak na taki rower, lepszy blokowałby koła w tym samym momencie, więc pożytek z tego zaden, ewentualnie byłby tylko lżejszy.

Jakbym miał jakiś aktyalny katalog z cenami to złożyłbym cały rower, a tak nie chcę strzelać konkretnymi komponentami bo nie wiem ile wyszłaby całość.