Modyfikacje hamulców tarczowych - pytania

ace08
Posty: 89
Rejestracja: 12.07.2008 21:06:35
Lokalizacja: polish
Kontakt:

Modyfikacje hamulców tarczowych - pytania

Post autor: ace08 »

Cześć

Z racji pory roku i siedzenia non stop w domu od dłuższego czasu zastanawia mnie fakt czy jest możliwe połączenie zacisku hamulca tarczowego z klamką hamulcową innej firmy.

Konkretnie mam na myśl zabawę i wrzucenie do zacisku Grimeca Sys 12 klamki od Shimano (BR-M535).

Swego czasu był taki zestaw na allegro na sell i sprzedający zapewniał ze działa wszystko bardzo ładnie.
Wiem że konieczna będzie zmiana uszczelek w klamce (bo shimano jest na minerala).

A czy ktoś z was forumowicze próbował sił z czymś takim. Może z innym zestawiem ? Jakie mogę napotkać trudności ?
Jak to jest, czy klamka aby ruszyć tłoczki na zacisku musi mieć określony skok tłoka ?? I jeśli ten skok będzie za mały to siła hamowania również będzie mała ?

Przydałoby się tu trochę wiedzy teoretycznej jak i praktycznej :-)
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Magura -> shimano - działa ale jest b. duża modulacja (gumowa klamka).
Shimano -> magura - nie działa. Magura potrzebuje twardej membrany i shimanowska klamka nie potrafi odciągnąć tłoczków.

Avid -> Formula - bez problemów. Wszystko kompatybilne.
Formula -> Avid - również wszystko kompatybilne.

Avid -> Hayes - O dziwo również wszystko działało.
Hayes -> Avid - Nie próbowałem.



Jak z grimecami nie wiem bo nie próbowałem.


A co do Twojego pytania: To raczej nie będzie to współgrało. Grimeca jest na DOTa, a klamki Shimano na olej mineralny. Więc moim zdaniem nie będzie to grało. Nie wiem.. Możesz to sróbować zalać, ale nie DOTem ! Bo klamka się rozcieknie. Natomiast nie wiem jak sobie poradzi olej mineralny z zaciskiem Grimeci..


Zostań naszym testerem :mrgreen:
Digas
Posty: 856
Rejestracja: 05.03.2006 15:12:54
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Digas »

mat13por pisze:A co do Twojego pytania: To raczej nie będzie to współgrało. Grimeca jest na DOTa, a klamki Shimano na olej mineralny. Więc moim zdaniem nie będzie to grało. Nie wiem.. Możesz to sróbować zalać, ale nie DOTem ! Bo klamka się rozcieknie. Natomiast nie wiem jak sobie poradzi olej mineralny z zaciskiem Grimeci..
nic się klamce nie stanie - guzik prawda że DOT jakoś rozpuszcza shimanowskie hamulce. miałem 535 na docie i było pięknie, tylko z racji na brak smarowania tłoków, trzeba było dość często smarować je ręcznie - było to dość uciążliwe ... ale uszczelkom nic a nic się nie stało i to wiem z własnego doświadczenia.

klamka shimano + zacisk grimeca + dot - widziałem takie coś na własne oczy i działało, jednak wiem że coś tam nie gra przy podłączaniu tego i jakieś inne końcówki wypada mieć, czy dorobić z tego co się orientuje ;)
ace08
Posty: 89
Rejestracja: 12.07.2008 21:06:35
Lokalizacja: polish
Kontakt:

Post autor: ace08 »

mat13por hmm, widziałem kiedyś aukcje allegro, gdzie gość sprzedawał hamulec składający się z klamki Shimano (nie wiem jaki model, ale podobna do BR-M535) oraz z zacisku Grimeca Sys 12. Nie wiem jaki miał przewód, ale na pewno nie był to oryginalny Grimeci w stalowym oplocie. I ponoć to działało. Na moje zapytanie jak to zrobił, odpisał tylko tyle, ze trzeba zmienić uszczelki w klamce bo te co były DOT wyżre.
Siła hamowania była porównywalna ze zwykłą klamnką Grimeci. Więc jest to do zrobienia (wierząc w słowa tego allegrowicza) :-)))

Ponadto widziałem gdzieś hamulec Shimano XT M755 z kalmką podobną do BR-M535. Też działało. Zresztę wszystkie klamki shimano są kompatybilne z wszystkimi zaciskami shimano.
A przecież zacisk w tym hamulcu jest identyczny jak System 8.

Oczywiście że przetestuję to rozwiązanie :-))
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Digas dziwne, bo kolega nieumiejętnie zrobił tak jak pisałeś. Po 2 tygodniach jazdy klamka mu się rozciekła. Ciągle się zapowietrzał.


Ja pisze z mojego doświadczenia. Co się stało itp.


Zacisk Grimeci i Shimano różni się właśnie tym że jedno jest na dota, a drugie na olej mineralny ;) Przynajmniej tak zaleca producent. Zacisk SRAMa jest też dokładnie taki sam, a zalewany jest dotem.

Może i okaże się, że będzie to działało ;)
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

Wybaczcie, że się podepnę, pewnie wielu z was interesuje co w końcu zakupiłem w związku z tematem: http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php? ... xt+hamulec

Zaspokoję waszą ciekawość :wink: - otóż dzisiaj zassałem nowego Avid CODE 5 na tarczy 203'mm :mrgreen: , miałem możliwość kupienia w dobrej cenie, więc się chwili nie zastanawiałem. Sądzę że najlepszy wybór z tych "3" hamulców. Pozdrawiam
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

pozwolę sobie zacytować pewien post z pewnego forum motocyklowego:

"Należy stosować tylko taki styp płynu jaki przewidział producent! W pojazdach w których zaleca się stosowanie płynów DOT 3 lub DOT 4 (płyny syntetyczne)
elementy układu hamulcowego mają gumowe elementy wykonane z gumy z kauczuku etylenowo-propylenowego (EPM/EPDM/SBR) i w przypadku zastosowania
płynu mineralnego elementy te spuchną i rozpuszczą się (rownież w beznynie i innych rozpuszczalnikach), natomiast w pojazdach w których zaleca się
stosowanie płynów na bazie mineralnej stosuje się uszczelnienia z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego (NBR), czyli (ciekawostka) z tego samego co opony,
odboje, dętki i gumowe elementy silentblocków. "
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Digas na jakim docie? Dot5 jest kompatybilny ale 5.1/4/3 nie.

mat13por która formula i który avid? Bo klamki r1 + code to bylby kosmiczny hebel jakby dobrze dzialal. Formule sa do tego mega kaprysne wiec dziwi mnie to, ze z czyms sie dobrze łącza.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości