Twardość Ti spring ?

<smok>
Posty: 212
Rejestracja: 20.08.2004 13:31:03
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Twardość Ti spring ?

Post autor: <smok> »

A więc kupuję tytanową sprężynkę, i nie wiem za bardzo jaką mam dobrać twardość !

a więc ważę 71 kg i stalową miałem 400 LBS, sprężynka będzie w Manitou 6 way o długości 216mm w ranie SC Nomad

jedni mi mówią że powinienem wziąć 450 Ti, a drudzy że 350. Nigdy nie miałem Tytanowej sprężyny, i nie chcę kupić nieodpowiedniej.
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

<smok> LBS/in okresla sztywnosc sprezyny,wiec teorie o roznicy w twardosci miedzy sprezynami ti a stalowymi to jakies pieprzone legendy.To tak jakbys powiedzial ze bmw spalajace 10l/100 spala wiecej niz mercedes spalajacy 10l/100.

Jesli dobrze Ci sie jezdzi na 400lbs to kup 400lbs,jesli 400lbs jest za twarda to 350lbs,a jesli za miekka to 450lbs.
A jesli chcesz np 375lbs to poczekaj do stycznia i bedziesz mial mozliwosc zamowienia takiej :).
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
bamix71
Posty: 1182
Rejestracja: 19.10.2008 14:21:08
Lokalizacja: ELBLĄG
Kontakt:

Post autor: bamix71 »

...taaa!ja fabrycznie miałem stalową 380 lub 400 a teraz mam ti 325...
tak poważnie to każdy indywidualnie Sobie dobiera twardość...
pozdroxxx!
Radix
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Ale jak już napisał piotrex... Ti o tej samej wartości LBS będzie tak samo jak jej odpowiednik stalowy.. Jedynie można odczuć różnicę, jeśli twoja stara "stalówka" była styrana i klasycznie "zbita"
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
<smok>
Posty: 212
Rejestracja: 20.08.2004 13:31:03
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: <smok> »

tak też myślałem, po to są przecież te parametry sprężyny.

Powiedzcie czy rodzaj zawieszenia ( poprzednio FSR, a teraz VPP ) na wpływ na to jakiej twardości sprężyny będę potrzebował ?? ( domyślam się, że raczej ma ) no i jak ewentualnie różnica systemów zawieszeń ma się w moim przypadku. W FSR miałem 400 - i było dobrze, a w VPP - ??
piotrex pisze:A jesli chcesz np 375lbs to poczekaj do stycznia i bedziesz mial mozliwosc zamowienia takiej Smile.
te twoje spręzynki to na 100 % ?? bo mam okazję kupić nówkę
( manitou ) w normalnej cenie ( no może nie jest to okazja, ale zawsze sporo taniej niż w sklepach )
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

<smok> na 99% - musze tylko sprawdzic jak bardzo wiarygodne sa szacunki wagowe fabryki i jak im kolory wychodza.

co do systemu zawieszenia,to ma to znaczenie,bo sa inne przelozenia.Nie ma dobrego kalkulatora twardosci,wiec najlepiej by bylo jakbys poprobowal na stalowych i doszedl do tego jaka twardosc Ci pasuje.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

piotrex jak dobry kontakt z producentem jest to z reguły moga polecic sprezyne. Najwyzej inzyniera sie pomeczy troche ;) Ramy oczywiscie.
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

Spaced pewnie,ale ja i tak naleze do niedowiarkow ktorzy lubia najpierw wyprobowac ze 3 twardosci pod tylkiem,zeby dojsc do optymalnej ;).
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
Aqqs
Posty: 138
Rejestracja: 11.03.2009 22:38:28
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Aqqs »

Co do różnicy miedzy stalowymi a Ti, poza IBS twardością jest jeszcze progresja, i teraz nie pamiętam która jest bardziej progresywna.
B1 team i 5th element
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

Aqqs jak na moj gust to takie samo pieprzenie jak z tym ze tytanowe maja inna twardosc.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

piotrex na papierze róznice widac, gdzies było. Problem taki, ze tylko na papierze bo róznica mała. No chyba, ze efekt placebo doliczysz ;)
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

A czy wszyscy specjaliści od sprężyn nie słyszeli o tym, że sprężyny stalowe potrafią się różnić nawet o -/+ 25lbs od tego co na nich napisane?
Sprężyny tytanowe wykonane są o wiele bardziej dokładnie, więc nie dziwi mnie pytanie <smoka>
Jestem zdania, że powienieneś spróbować przymierzyć ze dwie sprężyny tytanowe i pprzynajmniej sprawdzić SAG. A jak takie możliwości nie będziesz mieć, to wyliczyć sobie twardość na stronie TFTuned http://www.tftunedshox.com/info/spring_calculator.aspx
Generalnie jestem na tym samym etapie... doboru optymalnej twardości i materiału... dlatego tak lubię powietrzne dampery...
pozdro

frango
Szymon_331
Posty: 201
Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Szymon_331 »

Jeśli to nie jest problem to podepnę się pod temat. Moja sprężyna w dampeże rock shock ma watość 500lbs a ważę 60kg. Damper znajduje się w ramie Giant DH team z 2002 roku.
http://www.bicyclefun.com/Giant/Giant%2 ... H_Team.jpg

Przeglądając forum widzę że do mojej wagi raczej bardziej odpowiednia powinna być sprężyna o wartości w granicach 350lbs. Ja jednak mam wrażenie że amortyzacja jest raczej za miękka. SAG jest dosyć spory gdy siądę na rower. Około 30% na bank.

Czy różne rodzaje zawieszenia mogą wpływać na wybór twardości sprężyny?
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

frango tyle ze to nie kwestia roznic w parametrach materialu,a niedokladnosci w wykonaniu..a jesli chodzi o kalkulator TFa to jest on niestety mocno niedoskonaly.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Szymonie, generalnie, ważniejszy, niż twoja waga, jest system zawieszenia, jego przełożenie.
W tym wypadku, czyli DH Teama, to kumpel ważący ok. 75kg miał Manitou 6way i sprężynę 400lbs. Może twój RS nie do końca dobrze działa z tą ramą?
SAG 30% to chyba dobrze. Taki książkowy do około 33% (nie dotyczy VPP). Po prostu zmierz go.

piotrexie, no a co ja napisałem...?! Możliwe, że dzisiaj uda mi się sprawdzić jaka jest realna twardość stalowych sprężyn Foxa 350 i 400 na 2.8"
Ja czytałem, że to właśnie Mojo jest nieprecyzyjny, a TFTuned całkiem precyzyjny.
pozdro

frango
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

jako kalkulator polecam linkage ze swoją ramą (warto tylko sprawdzić czy wymiary się zgadzają)
<smok>
Posty: 212
Rejestracja: 20.08.2004 13:31:03
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: <smok> »

Linkage'a nie mam, a na stronie TFTuned, kalkulator moim zdaniem nie jest doskonały, można tam z grubsza stwierdzić jaką potrzeba nam sprężynę, ale napewno nie z super dokładnością.

Ja jednak kupię stalową 400 LBS, i zobaczę czy jest za twardo czy za miękko. Skoro Ti powinna być taka sama to być może uda mi się trafić w moją twardość.

Dzięki !!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

<smok> ... boże zgugluj linkage i sciagnij demo. Co w tym trudnego. Podobnie jak w mailu do producenta.
Robson_bikes
Posty: 70
Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Post autor: Robson_bikes »

Co oznaczają w spręzyniie cyfry np. 2,8 3,0 ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości