Serwis FOX 40 RC2

szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Serwis FOX 40 RC2

Post autor: szymon102 »

Jak w temacie chodzi o serwis amortyzatora FOX 40.
Chciałbym go wykonywać samodzielnie w domu.

Zgodnie z instrukcją obsługi zrozumiałem ,że :
1.Co miesiąc należy czyścić uszczelki
2.Zmieniać kąpiel olejową co 2 miesiące
3.Zmieniać olej w tłumiku,odpowietrzać go oraz wymieniać uszczelki na nowe co 6 miesięcy.

I tu mam parę pytań do użytkowników do odpowiednich podpunktów:

1.czy wystarczy je wyczyścić szmatką jakąś czy trzeba smarować je jakimś środkiem,jeśli tak to jakim?
2.Jaki olej do tego użyć?To jest ten "Suspension Fluid"?Może jest jakiś jego tańszy zamiennik?Ile go wlewać?I mam rozumieć że tylko bezpośrednio do prawej goleni?
3.Jaki tu olej ma być,ten sam co do kąpieli?Ile go wlać?


Czy do serwisowania są niezbędne jakieś specjalne narzędzia,bez których nie uda się go dobrze przeserwisować,czy wystarczą standardowe narzędzia typu: imbusy,klucze nasadowe,śrubokręty,kombinerki?


Po każdej jeździe należy również przetrzeć golenie szmatką i czy konieczne jest popsikanie lag z wierzchu jakimś środkiem smarującym,jakim?
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
hajsik
Posty: 279
Rejestracja: 11.12.2008 21:57:14
Kontakt:

Post autor: hajsik »

Proponuję ładnie odpowiedzieć na te pytania i temat przykleić, bo z tego co patrze to pytanie na teamt serwisu Foxa40 dość często się przetacza
aenim
Posty: 217
Rejestracja: 03.05.2009 22:58:39
Lokalizacja: here and now
Kontakt:

Post autor: aenim »

W manualu (na cd który powinieneś dostać, ja przynajmniej mam) masz większość odpowiedzi, a jak nie to tutaj masz dość obszerny materiał:
http://service.foxracingshox.com/consum ... /40RC2.htm

A jeśli nie czaisz angielskiego to chociaż masz obrazki ;)

Jedna rzecz mnie nurtuje, nasączać gąbki float fluidem czy wystarczy olejem. A sam olej to kupie w motocyklowym, jakiś dobry 10W (w 2010 już tylko jeden rodzaj został, jupi) do widelców, pewnie wyjdzie taniej niż Foxa.

Dobry pomysł, żeby przykleić, może tutorial zrobić przez pr0 ;)
http://www.pinkbike.com/u/aenim/
Tom@s
Posty: 568
Rejestracja: 09.09.2005 02:19:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tom@s »

Float Fluid jest dużo gęstszy od oleju smarującego i jego zadaniem jest dodatkowe uszczelnienie. Jak go dasz to nic się nie stanie, jak nie dasz, to różnicy też specjalnie nie odczujesz ;)
43RIDE magazyn rowerowy
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Czyli mam rozumieć że jakiś dobry olej 10W kupiony w sklepie motocyklwym ,mogę używać do wymiany kąpieli olejowej,wymiany oleju w tłumiku oraz do smarowania gąbek pod uszczelkami?

A jakiego środka używać do pielęgnacj górnych golenii po codziennej jeździe?
Może być BRUNOX TURBO SPRAY albo BRUNOX DEO?
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Z tego co mi wiadomo to jak dasz ten 10w do tlumika to będzie raczej mocno wolny powrót ; P 5-tke do tłumika. Wydaje mi się,że skoro kupujesz tak drogi amortyzator to powinieneś używać tylko orginalnych środków do smarowania. Tymbardziej,że rebulid kit do foxa 40rc2 kosztuje 160zł na allegro i masz tam wszystko. Raz na sezon można to kupić i zmienić uszczelki a w między czasie floatfluidem posmarować. To tak jak nie używanie judy buttera do amorków rs-a. . . Dałem smar finshline-a i praca nie jest taka sama,amor gorzej działa.
Ride 4 Fun ! Biatch !
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

szymon102 BRUNOX TURBO SPRAY, WD 40, CX 80 to jest to to samo. Więc pewnie wiesz do czego to służy. Do amortyzatorów używa się tylko i wyłącznie BRUNOXa DEO.
xenon
Posty: 42
Rejestracja: 15.12.2008 13:43:56
Kontakt:

Post autor: xenon »

Do tłumika leje się 10wt do kazdego rocznika.
http://service.foxracingshox.com/consum ... olumes.htm
Tak można dbać o uszczelki:
http://service.foxracingshox.com/consum ... _Clean.htm
Narzędzia przydatne w serwisowaniu:
http://service.foxracingshox.com/consum ... s_Kits.htm

Jak serwisować:
-film:
http://video.mpora.com/watch/uXCG3MyMP/
-txt:
http://service.foxracingshox.com/consum ... /40RC2.htm

Jeśli chodzi o olej, to lepiej stosować taki, który ma dobre parametry
(standard Fox'a: 300 VI - 31.82cSt@40st). Pytaj w sklepie/serwisie o taką mieszankę, albo kupuj płyny Foxa.
Co to VI: http://en.wikipedia.org/wiki/Viscosity_index
Lepkość kinematyczna: http://en.wikipedia.org/wiki/Kinematic_ ... _viscosity

PS. Wesołych Świąt!
Everyone has a completely different style of riding and a different style of judging.
michal.z
Posty: 91
Rejestracja: 01.03.2006 19:50:57
Kontakt:

Post autor: michal.z »

freed pisze:Wydaje mi się,że skoro kupujesz tak drogi amortyzator to powinieneś używać tylko orginalnych środków do smarowania. Tymbardziej,że rebulid kit do foxa 40rc2 kosztuje 160zł na allegro i masz tam wszystko. Raz na sezon można to kupić i zmienić uszczelki a w między czasie floatfluidem posmarować. To tak jak nie używanie judy buttera do amorków rs-a. . . Dałem smar finshline-a i praca nie jest taka sama,amor gorzej działa.
A po co przepłacać za firmowe oleje i smary skoro to samo można kupić w sklepach motoryzacyjnych za połowe ceny i do tego w sensownych ilościach, a nie w śmiesznych buteleczkach, które starczą na jeden serwis. W rowerowej amortyzacji nie ma jakichś kosmicznych technologii, których by wcześniej nie było w motocyklach czy samochodach. Olej to olej, wystarczy dobrze dobrać lepkość i sprawa załatwiona. Judy butter też nigdy nie używałem w żadnym z dotychczasowych 5 RSów jakie posiadałem i negatywnych skutków tego nie odczułem.
Joniu 03
Posty: 155
Rejestracja: 04.04.2009 18:25:09
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: Joniu 03 »

Chciałbym się zapytać czy nie macie podobnego turtorialu do wyjmowania uszczelek i dolnych lag w totemie solo air bo te filmiki co zrobił sram.com nie za bardzo mi pomogły.
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Joniu 03Oprócz filmików masz całego servis booka od srama z opisem i fotkami wszystkich czynności.
Totema nie rozbierałem ale na podstawie Argyla Solo aira mogę ci powiedzieć, ze uszczelki musisz podważyć dużym płaskim śrubokrętem bo są tylko na wcisk ale pod spodem są delikatne gąbeczki smarujące więc trzeba uważać a dolne lagi to poprostu odkręcasz z dołu śruby.
marcin4444
Posty: 231
Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

Post autor: marcin4444 »

Odkopuje..
http://service.foxracingshox.com/consum ... olumes.htm
Jeśli możecie zobaczyć do fox'a 40 2010 leje sie 122 mm oleju, a do 2011-2012 już tylko 78 mm.
Aż takie zmiany zaszły pomiędzy tymi tłumikami?
Jest gdzieś rysunek albo jakieś inne porównanie tych 2 tłumików?

Fox od 2011 to invert FIT z niebieską regulacją na górze, czy w 2010 też można było nabyć invert?

Na stronie tłumiki są tak samo oznaczone.

Pozdro
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości