Czy te Nyple i szprychy Dartmoor nadaja sie do DH??

GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Osobiście nie miałem nypli, ale miał je kolega. Jeździ rowerem do pracy, czasem wpadnie do lasu pojeździć, bez skakania. Kilka nypli u niego poległo, jak ważysz 50kg to może jeszcze dały by radę, inaczej to różnie może z nimi być :)
nooz
Posty: 475
Rejestracja: 27.12.2007 21:06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: nooz »

jeździłem kumplowym fullem, miał z tyłu nyple dartmoora, skoczyłem ze schodów i złamalem 2 szprychy przy uderzeniu. Nie polecam, dt championy w ht wytrzymywały wszystko
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Nie kupuj tego.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Plastelina ;)
Rajder
Posty: 275
Rejestracja: 30.04.2009 20:12:32
Kontakt:

Post autor: Rajder »

To ja też w sumie się dołączę jeśli można...które nyple DT brać ? Standard czy Pro Lock ?
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Mam i szprychy i nyple Dartmoora. W przodzie od nowości nie musiałem centrowac koła, w tyle (mam ht) już 2 razy. Nic nie pęka, w tyle tylko trochę lakier porysowany ale to od łańcucha (gdy zdejmowałem konto etc). Ważę 54kg, latałem na tym 12m gapy i czasem zdarzały się dość ostre odcinki tras. Tył dostawał trochę po tyłku bo kilka razy się lądowałem straaasznie na tyle. Gdy bym miał dokonać wybory jeszcze raz wziąłbym raczej te same.
Co do dt :
Champion SILVER
Champion BLACK
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Te nyple łatwo zepsuć złym kluczem, kolega ma w ednurówce i przy dobrej długości szprychach i poprawnym skręceniu dobrze się to trzyma.
A co do miękkości, to mi się znacznie bardziej odkształcały fabryczne nyple dt dodawane do szprych champion (znacznie gorsze niż fabryczne cnspoke)
Nie wiem czy bym to chciał w swoim kole, ale chyba prędzej niż szprychy 2.0/1.5.
Hajdas
Posty: 1510
Rejestracja: 14.12.2007 18:51:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Hajdas »

a więc kolega złożył koło na hope pro II 150mm + szprychy dt i nyple Darta koło października, w lesie był 10 razy, nie lata konkretnego FR, ja w lesie na tym rowerze byłem jakieś 3 razy, i powiem że przeraziłem się, wczoraj byłem u niego, mówi że mu dwa nyple urwało, sprawdza reszte koła czy naciągnięte i poszły następne 4 nyple :)
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Miałem okazje przetestować nyple jak i szprychy z darta , nikomu cięższemu nie polecam , ponieważ po 2 tygodniach jazdy tylne koło nadawało się do nowego przeplecenia a przednie po około 2-3 miechach. Żeby rozwiać plotki to koło było dobrze zaplecione. Ważę 85 kilo i może dlatego poległy. Te szprychy sa dobre na nieco mocniejsze sobotnie przejażdżki po bułki do sklepu :D
Tak jak ktos wyzej napisał "plastelina" .
Rajder
Posty: 275
Rejestracja: 30.04.2009 20:12:32
Kontakt:

Post autor: Rajder »

To które nyple najlepiej brać ? DT czy CN spoke? Szukam na forum ale coś nie mogę znaleźć o nyplach :/
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Rajder bierz DT , ja mam nyple i szprychy z DT i spokojnie dają radę przy mojej wadze w HT.
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

A ja używam tych nypli dartmoora. Sezon w dh, góry nie góry wytrzymały. Może nie jeżdżę hardkorowo, ale parę ostrych sytuacji zniosły, mimo iż ważę 90 kilo. Osobiście uważam że bardzo ale to bardzo dużo zależy od tego jak koło jest zaplecione. Raz dobrze zaplecione koło, gdzie nyple są wkręcone na smar, gdzie bardzo dokładnie sprawdzi się równomierne naciągnięcie szprych, a po pierwszej jeździe się je poprawi, będzie trzymało bardzo długo, nawet na nyplach dartmoora. Nie można przy aluminiowych nyplach pozwolić sobie na luźne pojedyncze szprychy, ponieważ bardzo łatwo je ściąć. A no i tak jak SerraX napisał, konieczny jest idealnie dopasowany klucz inaczej osłabi się nyple. Nie wierzę w historie typu "kolega jeździ rowerem do sklepu po bułki i mu popękały" ... bez urazy.[/b]
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

O nyplach już długie wywody na forum. Mogą pękać od niewłaściwego naciągu, nie właściwej długości szprych i zazwyczaj to jest najczęstszą przyczyną gdy szprycha łapie tylko mniejszy kawałek nypla itp itd. Mam nyple Darta z tyłu od ponad pół roku, koło wiele przeszło i były kilka razy naciągane szprychy i nic. Z tym, że jak mówiłem, Do alu nypli trzeba innego podejścia niż do stalówek. Z przodu mam pro locki i jak wyżej, nic się nie dzieje.
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Bombell otóż i problem. Niedoświadczeni mechanicy rowerowi zaplatają koła na alu nyplach jak na stalówkach. Troszkę wiedzy i koła na lekkich nyplach wytrzymają tyle co klasyczne.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Jaszczur
Posty: 196
Rejestracja: 04.06.2007 10:04:28
Kontakt:

Post autor: Jaszczur »

Ja i znajomy mamy te nyple (szprychy nie) Wytrzymuja naprawde sporo wszelkie katowanie w fr jak i w dh. Od siebie moge polecic choc tak jak poprzednicy pisali trzeba miec dobrze zaplecione kolo bo inaczej jest jeszcze wieksze prawdopodobienstwo zerwania szprych. Ale na takich nyplach mozna tez z wagi urwac :)
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Jaszczur dosłownie parę gram ... praktycznie niezauważalna różnica i chyba bardziej zyskuje się na estetyce :)
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
miecio000027
Posty: 701
Rejestracja: 14.03.2008 19:41:21
Lokalizacja: Oberschlesien
Kontakt:

Post autor: miecio000027 »

Miałem długi czas szprychy i nyple darta na froncie i nic się nie działo. Wytrzymały cały sezon bez problemu.
nooz
Posty: 475
Rejestracja: 27.12.2007 21:06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: nooz »

jeszcze z własnego doświadczenia powiem, że w dt championy wpadł mi wózek, 2 szprychy złamały się z oporem, na trzeciej wózek się zatrzymał. a prędkość wtedy była duża bo testowałem z kumplem hope :wink: :wink:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości