Czy te Nyple i szprychy Dartmoor nadaja sie do DH??
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 21.04.2009 22:02:32
- Lokalizacja: Chojnice
- Kontakt:
Czy te Nyple i szprychy Dartmoor nadaja sie do DH??
Mam pytani czy te nyple sprawdza sie w DH??
http://www.allegro.pl/item911809565_nyp ... olory.html
I czy te szprychy tez ??
http://www.allegro.pl/item918946603_dar ... p_com.html
http://www.allegro.pl/item911809565_nyp ... olory.html
I czy te szprychy tez ??
http://www.allegro.pl/item918946603_dar ... p_com.html
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Mam i szprychy i nyple Dartmoora. W przodzie od nowości nie musiałem centrowac koła, w tyle (mam ht) już 2 razy. Nic nie pęka, w tyle tylko trochę lakier porysowany ale to od łańcucha (gdy zdejmowałem konto etc). Ważę 54kg, latałem na tym 12m gapy i czasem zdarzały się dość ostre odcinki tras. Tył dostawał trochę po tyłku bo kilka razy się lądowałem straaasznie na tyle. Gdy bym miał dokonać wybory jeszcze raz wziąłbym raczej te same.
Co do dt :
Champion SILVER
Champion BLACK
Co do dt :
Champion SILVER
Champion BLACK
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
Te nyple łatwo zepsuć złym kluczem, kolega ma w ednurówce i przy dobrej długości szprychach i poprawnym skręceniu dobrze się to trzyma.
A co do miękkości, to mi się znacznie bardziej odkształcały fabryczne nyple dt dodawane do szprych champion (znacznie gorsze niż fabryczne cnspoke)
Nie wiem czy bym to chciał w swoim kole, ale chyba prędzej niż szprychy 2.0/1.5.
A co do miękkości, to mi się znacznie bardziej odkształcały fabryczne nyple dt dodawane do szprych champion (znacznie gorsze niż fabryczne cnspoke)
Nie wiem czy bym to chciał w swoim kole, ale chyba prędzej niż szprychy 2.0/1.5.
a więc kolega złożył koło na hope pro II 150mm + szprychy dt i nyple Darta koło października, w lesie był 10 razy, nie lata konkretnego FR, ja w lesie na tym rowerze byłem jakieś 3 razy, i powiem że przeraziłem się, wczoraj byłem u niego, mówi że mu dwa nyple urwało, sprawdza reszte koła czy naciągnięte i poszły następne 4 nyple 

-
- Posty: 3540
- Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
- Kontakt:
Miałem okazje przetestować nyple jak i szprychy z darta , nikomu cięższemu nie polecam , ponieważ po 2 tygodniach jazdy tylne koło nadawało się do nowego przeplecenia a przednie po około 2-3 miechach. Żeby rozwiać plotki to koło było dobrze zaplecione. Ważę 85 kilo i może dlatego poległy. Te szprychy sa dobre na nieco mocniejsze sobotnie przejażdżki po bułki do sklepu
Tak jak ktos wyzej napisał "plastelina" .

Tak jak ktos wyzej napisał "plastelina" .
A ja używam tych nypli dartmoora. Sezon w dh, góry nie góry wytrzymały. Może nie jeżdżę hardkorowo, ale parę ostrych sytuacji zniosły, mimo iż ważę 90 kilo. Osobiście uważam że bardzo ale to bardzo dużo zależy od tego jak koło jest zaplecione. Raz dobrze zaplecione koło, gdzie nyple są wkręcone na smar, gdzie bardzo dokładnie sprawdzi się równomierne naciągnięcie szprych, a po pierwszej jeździe się je poprawi, będzie trzymało bardzo długo, nawet na nyplach dartmoora. Nie można przy aluminiowych nyplach pozwolić sobie na luźne pojedyncze szprychy, ponieważ bardzo łatwo je ściąć. A no i tak jak SerraX napisał, konieczny jest idealnie dopasowany klucz inaczej osłabi się nyple. Nie wierzę w historie typu "kolega jeździ rowerem do sklepu po bułki i mu popękały" ... bez urazy.[/b]
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
O nyplach już długie wywody na forum. Mogą pękać od niewłaściwego naciągu, nie właściwej długości szprych i zazwyczaj to jest najczęstszą przyczyną gdy szprycha łapie tylko mniejszy kawałek nypla itp itd. Mam nyple Darta z tyłu od ponad pół roku, koło wiele przeszło i były kilka razy naciągane szprychy i nic. Z tym, że jak mówiłem, Do alu nypli trzeba innego podejścia niż do stalówek. Z przodu mam pro locki i jak wyżej, nic się nie dzieje.
Ja i znajomy mamy te nyple (szprychy nie) Wytrzymuja naprawde sporo wszelkie katowanie w fr jak i w dh. Od siebie moge polecic choc tak jak poprzednicy pisali trzeba miec dobrze zaplecione kolo bo inaczej jest jeszcze wieksze prawdopodobienstwo zerwania szprych. Ale na takich nyplach mozna tez z wagi urwac 

-
- Posty: 701
- Rejestracja: 14.03.2008 19:41:21
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości