Strona 1 z 1
Czy te Nyple i szprychy Dartmoor nadaja sie do DH??
: 12.02.2010 22:31:36
autor: jestem12314
: 12.02.2010 22:42:05
autor: GgG
Osobiście nie miałem nypli, ale miał je kolega. Jeździ rowerem do pracy, czasem wpadnie do lasu pojeździć, bez skakania. Kilka nypli u niego poległo, jak ważysz 50kg to może jeszcze dały by radę, inaczej to różnie może z nimi być

: 12.02.2010 22:47:53
autor: nooz
jeździłem kumplowym fullem, miał z tyłu nyple dartmoora, skoczyłem ze schodów i złamalem 2 szprychy przy uderzeniu. Nie polecam, dt championy w ht wytrzymywały wszystko
: 12.02.2010 23:16:30
autor: Las3k_91 Ldz
Nie kupuj tego.
: 12.02.2010 23:24:10
autor: Vin_OSW
Plastelina

: 12.02.2010 23:48:04
autor: Rajder
To ja też w sumie się dołączę jeśli można...które nyple DT brać ? Standard czy Pro Lock ?
: 13.02.2010 00:22:56
autor: szymon102
Mam i szprychy i nyple Dartmoora. W przodzie od nowości nie musiałem centrowac koła, w tyle (mam ht) już 2 razy. Nic nie pęka, w tyle tylko trochę lakier porysowany ale to od łańcucha (gdy zdejmowałem konto etc). Ważę 54kg, latałem na tym 12m gapy i czasem zdarzały się dość ostre odcinki tras. Tył dostawał trochę po tyłku bo kilka razy się lądowałem straaasznie na tyle. Gdy bym miał dokonać wybory jeszcze raz wziąłbym raczej te same.
Co do dt :
Champion SILVER
Champion BLACK
: 13.02.2010 01:56:38
autor: SeraaX
Te nyple łatwo zepsuć złym kluczem, kolega ma w ednurówce i przy dobrej długości szprychach i poprawnym skręceniu dobrze się to trzyma.
A co do miękkości, to mi się znacznie bardziej odkształcały fabryczne nyple dt dodawane do szprych champion (znacznie gorsze niż fabryczne cnspoke)
Nie wiem czy bym to chciał w swoim kole, ale chyba prędzej niż szprychy 2.0/1.5.
: 13.02.2010 04:30:06
autor: Hajdas
a więc kolega złożył koło na hope pro II 150mm + szprychy dt i nyple Darta koło października, w lesie był 10 razy, nie lata konkretnego FR, ja w lesie na tym rowerze byłem jakieś 3 razy, i powiem że przeraziłem się, wczoraj byłem u niego, mówi że mu dwa nyple urwało, sprawdza reszte koła czy naciągnięte i poszły następne 4 nyple

: 13.02.2010 07:57:42
autor: wojtasu
Miałem okazje przetestować nyple jak i szprychy z darta , nikomu cięższemu nie polecam , ponieważ po 2 tygodniach jazdy tylne koło nadawało się do nowego przeplecenia a przednie po około 2-3 miechach. Żeby rozwiać plotki to koło było dobrze zaplecione. Ważę 85 kilo i może dlatego poległy. Te szprychy sa dobre na nieco mocniejsze sobotnie przejażdżki po bułki do sklepu
Tak jak ktos wyzej napisał "plastelina" .
: 13.02.2010 09:37:30
autor: Rajder
To które nyple najlepiej brać ? DT czy CN spoke? Szukam na forum ale coś nie mogę znaleźć o nyplach :/
: 13.02.2010 09:40:12
autor: wojtasu
Rajder bierz DT , ja mam nyple i szprychy z DT i spokojnie dają radę przy mojej wadze w HT.
: 13.02.2010 10:26:56
autor: KaKTuSSS
A ja używam tych nypli dartmoora. Sezon w dh, góry nie góry wytrzymały. Może nie jeżdżę hardkorowo, ale parę ostrych sytuacji zniosły, mimo iż ważę 90 kilo. Osobiście uważam że bardzo ale to bardzo dużo zależy od tego jak koło jest zaplecione. Raz dobrze zaplecione koło, gdzie nyple są wkręcone na smar, gdzie bardzo dokładnie sprawdzi się równomierne naciągnięcie szprych, a po pierwszej jeździe się je poprawi, będzie trzymało bardzo długo, nawet na nyplach dartmoora. Nie można przy aluminiowych nyplach pozwolić sobie na luźne pojedyncze szprychy, ponieważ bardzo łatwo je ściąć. A no i tak jak SerraX napisał, konieczny jest idealnie dopasowany klucz inaczej osłabi się nyple. Nie wierzę w historie typu "kolega jeździ rowerem do sklepu po bułki i mu popękały" ... bez urazy.[/b]
: 13.02.2010 16:34:27
autor: Bombell
O nyplach już długie wywody na forum. Mogą pękać od niewłaściwego naciągu, nie właściwej długości szprych i zazwyczaj to jest najczęstszą przyczyną gdy szprycha łapie tylko mniejszy kawałek nypla itp itd. Mam nyple Darta z tyłu od ponad pół roku, koło wiele przeszło i były kilka razy naciągane szprychy i nic. Z tym, że jak mówiłem, Do alu nypli trzeba innego podejścia niż do stalówek. Z przodu mam pro locki i jak wyżej, nic się nie dzieje.
: 13.02.2010 20:04:09
autor: KaKTuSSS
Bombell otóż i problem. Niedoświadczeni mechanicy rowerowi zaplatają koła na alu nyplach jak na stalówkach. Troszkę wiedzy i koła na lekkich nyplach wytrzymają tyle co klasyczne.
: 13.02.2010 22:10:08
autor: Jaszczur
Ja i znajomy mamy te nyple (szprychy nie) Wytrzymuja naprawde sporo wszelkie katowanie w fr jak i w dh. Od siebie moge polecic choc tak jak poprzednicy pisali trzeba miec dobrze zaplecione kolo bo inaczej jest jeszcze wieksze prawdopodobienstwo zerwania szprych. Ale na takich nyplach mozna tez z wagi urwac

: 14.02.2010 10:52:45
autor: KaKTuSSS
Jaszczur dosłownie parę gram ... praktycznie niezauważalna różnica i chyba bardziej zyskuje się na estetyce

: 14.02.2010 11:41:15
autor: miecio000027
Miałem długi czas szprychy i nyple darta na froncie i nic się nie działo. Wytrzymały cały sezon bez problemu.
: 14.02.2010 19:11:44
autor: nooz
jeszcze z własnego doświadczenia powiem, że w dt championy wpadł mi wózek, 2 szprychy złamały się z oporem, na trzeciej wózek się zatrzymał. a prędkość wtedy była duża bo testowałem z kumplem hope
