Nowy totem coil 2010 Instalacja i co trzeba wiedzieć ?

Fallout
Posty: 849
Rejestracja: 20.04.2004 21:13:57
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Nowy totem coil 2010 Instalacja i co trzeba wiedzieć ?

Post autor: Fallout »

Witam. Przyszedł do mnie dzisiaj totem coil 2010. Szykuję się do montażu go w rowerku. Ale po pierwsze, chodzi jak kasztański amortyzator, dlatego pytanie ile czasu bedzie sie on docierał ?:) Chyba jest on odrazu gotowy do uzytku ? Nie muszę nieczego smarować pryskać itp ?
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Przejedź się i dopiero stwierdzaj jak bardzo kasztański jest :D Bo nawet nie mając go w rowerze to nie dużo można powiedzieć o pracy amortyzatora.
Banan725135650
Posty: 2379
Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
Lokalizacja: Węgierska Górka
Kontakt:

Post autor: Banan725135650 »

Myślę, że nie zaszkodzi użyć preparatu do konserwacji goleni a zarazem poprawiającego sprawność i płynność pracy całego amortyzatora. Ja stosuję preparat Brunox Deo. Kosztuje ok. 13zł za 65 ml.
Fallout
Posty: 849
Rejestracja: 20.04.2004 21:13:57
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Fallout »

Mam brunoxa w skrzynce :D Ale jestem zesrany widelcem i nie chce niczego przedobrzyc :D Jak głęboko gwiazdkę wbić ? I Jak myslicie czy 22 cm rury sterowej wystarczy do kazdej ramki ?
KaczorAC1
Posty: 803
Rejestracja: 15.06.2007 18:48:55
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: KaczorAC1 »

Fallout pisze:Ale jestem zesrany widelcem i nie chce niczego przedobrzyc Jak głęboko gwiazdkę wbić ? I Jak myslicie czy 22 cm rury sterowej wystarczy do kazdej ramki ?
Ojoj uważasz bo kleksa puścisz. Amortyzator jak każdy inny. Kiedyś słyszałem od serwisanta RS że każdego RS nowego trzeba rozebrać i dać juddy butter bo oryginalnie nie jest dawany , ponoć ze względów na czas magazynowania , który czasem trwa dłuuugo.

Sterówkę zostaw oryginalną , najlepiej przy tym wyjdziesz na glebie jak przywalisz w kiere. Ucinasz tyle ile Ci trzeba , głupie pytanie. Masz amortyzator dla siebie czy dla kogoś. W nowych rowerach główki są naprawdę małe. Nie widziałem nikogo kto ma dłuższą sterówkę niż 20 cm w fullu. Więc wywnioskuj.
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

Fallout może zmarznięty solidnie był bo zalegał w zimnym aucie kuriera ? Nie wiem ale tak sobie myślę...

Co do docierania się amora to nie wiem co masz na myśli ??
Miałem Totema Coil i nie miałem z nim żadnych problemów, może być skręcony na maksa i wydaje się zamulony,,,wez się wczytaj co i jak ustawić a będzie pewnie spoko i zadowolony będziesz z jego pracy
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Na moje oko temat żeby sie pochwalić nowym amorem...
Totem jak każdy inny, musi sie dotrzeć, w instrukcji masz napisane po ilu godzinach, może 10, 20, każdy amor ma inaczej. Zamontuj to sie dowiesz czy kasztański. Masz używać go od razu, przecież nie dotrze sie stojąc w pokoju. Tyle że praca będzie właściwa po pewnym okresie. Smarować możesz, jak mówił KaczorAC1 judy butterem. Bez przesady że nie wiesz na ile gwiazdke wbić ;x Wbij najlepiej do samego końca sterówki to wygrany. Wiadomo, 1.5-2cm od górnej linii ciecia. Co do tego na ile dociąć - na tyle ile trzeba do ramy. Najwyżej daj pod mostek podkładkę centymetrową i wtedy utnij, chyba nie będziesz jeździł ze sterówką która ma 25cm...
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Co do długości sterówki to zostawiłbym 20cm. Każdy ucina tak, że zostaje nadmiar i jeździ z "trzpieniem śmierci" - 2 czasem 3cm. Po sprzedaniu amortyzatora nowy właściciel robi to samo - daje podkładki, ma dalej 3cm "trzpienia", każdy boi się o to starczenie, a główki w ramach nie są bardzo wysokie, niektóre tylko typu stary big hit albo sign miały około 1cm ponad standard :)
Fallout
Posty: 849
Rejestracja: 20.04.2004 21:13:57
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Fallout »

Tak, temat po to żeby się pochwalić, zawsze o tym marzyłem, pół życia na to czekałem. Mam 16 lat i nadzianych starych którzy mi kupili widelec.

GgG Dlaczego "trzpień śmierci" :D ? Jest w tym cos niebezpiecznego ? Zmieniłem sobie kiere na taką o dużo niższym wzniosie i nie chce jeszcze obniżyć kokpitu poprzez cięcie rury :D
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Fallout
U nas w Lublinie to przyjęło taką nazwę :) "Jak przywalisz w to głową to masz trepanację czaszki, jak brzuchem to pękniętą śledzionę"
http://www.pinkbike.com/photo/4470003/ Tu masz zdjęcie dorodnego trzpienia :D
Fallout
Posty: 849
Rejestracja: 20.04.2004 21:13:57
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Fallout »

Haha nie no u mnie nad mostkiem jest tylko jedna podkłądka 5mm a pod mostkiem łącznie 20mm :) Jutro się przejadę i zobaczę czy mi wysokość odpowiada :) trzpienia nie zostawiłem cholercia, a mogłem bo fajny:D
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

To sporo masz tych podkładek. Uważam, że centymetrowy zapas rury można zostawić profilaktycznie i wystarczy.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Fallout moze sie dotrzec musi ale jest tez ryzyko, ze jest to samo co z boxxerami nowymi. Frango tu na forum ma solo air i tez narzekal - uszczelki suche jak pieprz i ogólnie mały serwis sie przydaje bo rs pare rzeczy popieprzył. Pisz do niego pm jak tu sie nie wypowie moze, a jak nie to na ridemonkey masz wielostronicowy temat odnosnie problemów z boxxerami i tego co nalezy zrobic zeby było git (prosty serwis)
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Fallout No sory ale to amor jak każdy inny i nie ma w nim jakiejś technologii z kosmosu. Po dacie rejestracji wnioskuję że nie jesteś amatorem, więc na ile ciąć sterówkę i na ile wbić gwiazdkę powinieneś raczej wiedzieć. Stąd wniosek że temat dla lansu. Tyle co koledzy wyżej mówią - smarować judy butterem, ale to z tego co pamiętam jest nawet w instrukcji opinane. Jeżeli Cie uraziłem to sory, nie mam ochoty na kłótnie.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ja bym zostawił 22cm. Minimum 21. Potem jak coś to wg mnie będzie łatwiej sprzedać. Ja jak ***** kupiłem amora z rurą 19,5 i potem srałem się żeby wepchnąć go do norco shore które ma 14cm główkę...
Fallout
Posty: 849
Rejestracja: 20.04.2004 21:13:57
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Fallout »

Zostawiłem 22 cm, najwyzej skrócę ale jest wporządku narazie. Otóż widelec po jakiś 10 minutach jazdy i ruszania rozkręca się. Myślę że po 4-5 godzinach jazdy powinno byc ok :) Dam jeszcze trochę brunoxa.
Johnyk Też nie chcę się kłucić, poprostu wolę być bardziej ostrożny bo nie chcę nic skopać. Nie wiem czy nie jest trochę za wolne odbicie jeszcze. Mam nadzieje że wszyztko się dopieści.
Screamer
Posty: 175
Rejestracja: 04.05.2009 09:25:42
Kontakt:

Post autor: Screamer »

Kolega tez zamówił. A w razie czego można bez utraty gwarancji go rozebrać i przesmarować te uszczelki ? Jest to jakaś skomplikowana operacja ?
HiPhO
Posty: 129
Rejestracja: 12.02.2008 10:46:02
Kontakt:

Post autor: HiPhO »

Jaki w nim jest tłumik: mission czy motion control?
Generalnie jak jest z pracą totemów na motion control, na mój gust to powinno działać jak domain 318, czy sie mylę?
sry za oftop
miecio000027
Posty: 701
Rejestracja: 14.03.2008 19:41:21
Lokalizacja: Oberschlesien
Kontakt:

Post autor: miecio000027 »

HiPhO W domainach masz Motion Control.
W Totemie jest Mission Control który jest bardziej zaawansowanym tłumikiem a więc i praca jest lepsza.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości