Strona 1 z 1

Tiagra vs. 105

: 07.04.2010 12:24:07
autor: wieloryb26
Moze mi ktos wyjasnic [czym poza cena (tiagra ok.100, 105-ka ok. 140)] roznia sie ww. przerzutki oraz ktora bedzie lepsza do spokojnego streetu (manual wheelie, bunny)?? Wiem, ze obie maja krotki wozek i pasuja do kaset 9-rzedowych. Cos wiecej ktos moze mnie oswiecic??

Z gory dzieki.
Pozdrower :]

: 07.04.2010 12:57:32
autor: xsnailx
roznia sie drobnymi detalami, waga, itp ale roznica jak dla mnie pomijalna (co innego ultegra czy dura ace)

: 07.04.2010 13:40:12
autor: addyi
105 jest wykonana w technologi dury .materiały są tylko inne...

: 07.04.2010 13:52:40
autor: wieloryb26
Co do wagi to te kilka gram nie robi mi roznicy, w takim razie chyba na tiagre sie zdecyduje. Niestety 100 a 140 PLN to dla mnie spora roznica :/

: 07.04.2010 14:19:56
autor: Vin_OSW
wieloryb26 pisze:do spokojnego streetu (manual wheelie, bunny)
Uwierz mi... Na tym się nie skończy ;) Od razu będziesz chciał 180 i inne tricki kręcić ;)
Do street TYLKO Single Speed

: 07.04.2010 14:41:09
autor: wieloryb26
Mam nadzieje, ze na tym sie nie skonczy :] Napisalem jaki na razie jest moj poziom :] Myslalem nad SS ale raczej mi sie to nie usmiecha, zwlaszcza jak pod gorke trzeba albo na wieksza odleglosc (zalezy jakie przelozenie byloby ustawione). Z przodu mam 1 blat ktory musze prawdopodobnie zmienic, bo jest na miejscu duzego a jak bede chcial go wstawic na srodek to chyba bedzie mi zachaczal o widelki :/

PS, co do przerobki na SS jest jeszcze tka drobniusia kwestia, ze niebardzo mam kaske, zeby sprzet na ss przerobic:/

: 07.04.2010 15:13:21
autor: dhcyc
tiagra łapie szybko luzy bo zamiast wciskanej w górną częśc przerzutki stalowej tulei (lak w 105) przez którą przechodzi główna śrubą mocująca ją do haka, jest ona tam odlana z alu i to alu pod wpływem drgań w końcu pęka i wszystko zaczyna latac w, w 105 za to urwałem mocowanie od linki, a tiagra ma je masywniejsze

a tak ogólnie to czy ss nie jest włąsnie najtańszym rozwiązaniem...?

: 07.04.2010 19:23:29
autor: wieloryb26
Hmmmm, troche mi szkoda prawie nowa manetke wywalac + kasete + przerzutke (ostatnie 2 mniej nowe). Poza tym nie zglebialem tematu ss, nie wiem jak to dokladnie dziala (w sensie co na pisate zamontowac i jak). Ale jak jezdze na wieksze odleglosci po sciezce to wiadomo, ze mniejsza koronka ale jak musze pod gorke wjechac albo po schodach :] no to juz wieksza. Moze ktos kto tak smiga sie wypowie (jak to zajrzy ktos taki) i cos doradzi.

: 07.04.2010 19:37:37
autor: blackdemon
Ja w streecie mialem 36/15 i bylo ok, tylko jak masz liche nogi to mozesz nie wyrobic, w sumie 32/15 jest w porzadku tylko z gorki latwo zamknac. A co do konstrukcji to na piaste dajesz reduktor (kupujesz albo z rurki pcv/podkladek ze starej, zuzytej kasety) + 1 zebatka. Jak masz rame z pionowymi hakami to jeszcze musisz miec napinacz na tylni hak (kupujesz albo robisz z v-ki). I tyle.

: 07.04.2010 21:09:36
autor: Bombell
Szkoda będzie przerzutki rozwalić a zmiana na SS nie wyniesie cię nic a nawet możesz na tym zarobić/zaoszczędzić.
Reduktor robisz z rurki za 4zł, łańcuch skracasz ten co masz. Jeśli pion haki robisz napinacz ze starego ramienia od Vki. Oszczędzasz kasę na przerzutce, sprzedajesz manetke i jesteś happy i z kasą na plusie.
Przerzutka w streecie to zło okrutne. Fakie, halfcab czy wogóle podstawy stają się nie możliwe do wykonania a jak już to będą się łączyć z przeskakiwaniem i niszczeniem napędu, wkręcanie łańcucha, łamanie haków stanie się porządkiem dziennym.
Pomyśl czy cię stać na nową przerzutka i hak co drugi miesiąc.

: 08.04.2010 17:21:28
autor: wieloryb26
No toście mnie zamotali tera :/ przyzwyczailem sie do przerzutki i ciezko widze zmiane na ss (chociaz zastanawiam sie nad tym co jakis czas). Fakt, ze mniej wiecej raz w sezonie wymieniam przerzutke mnie sie wcale a wcale nie podoba :/ Fakie to znalazlem jeszcze co to ale halfcab pierwsze slysze.

Moze ktos mnie przekona do ss ;] ??

: 08.04.2010 21:04:52
autor: Bombell
wieloryb26 Twój portfel cię przekona a wręcz zmusi za, strzelam, 2-3 miesiące ;)
Za przemawia, prostota, brak problemów ze spadającym, przeskakującym, czy wkręcającym się łańcuchem co streecie i obrotach jest nieuniknione, waga, cena a przeciw?
A jest wogóle jakiś przeciw?

: 08.04.2010 22:03:08
autor: wieloryb26
tylko musialbym sobie koronke jakas kupic czy cos, chyba, ze kasete da sie jakos przerobic ??

: 09.04.2010 08:57:25
autor: miki_ck
wieloryb26 pisze:
tylko musialbym sobie koronke jakas kupic czy cos, chyba, ze kasete da sie jakos przerobic ??
lepiej dokupić zębatkę szeroką do singla za 15-20zł nową (albo nawet od kogoś za parę zł, łatwo ocenić jej stan).
Można też wyjąc odpowiadającą zębatkę z kasety ale dość szybko się taka zużywa i się robi tak:
http://images44.fotosik.pl/278/a94bed10c80fb44e.jpg ;) (o dziwo ta zębatka działała i łańcuch nie przeskakiwał :D )
Idealnie by było kupić jeszcze szerszy łańcuch (kmc robi niedrogi a dobry) i za 30-40zł masz napęd na jakieś 2lata spokojnie :wink:
Podsumowując to jeździłem dość długo na ss i byłem zadowolony bardzo bo niezawodne to, lżejsze i tanie :)

: 09.04.2010 19:48:26
autor: wieloryb26
miki_ck pisze:Podsumowując to jeździłem dość długo na ss i
To juz nie jezdzisz??


PS. zapomnialem we wczesniejszych postach wpisac, ze mam pionowe haki a to chyba troszzke komplikuje montaz SS. Czy tak??