Miekkie zawieszenie - KTM Tribute

jame$
Posty: 683
Rejestracja: 13.05.2007 15:05:08
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Miekkie zawieszenie - KTM Tribute

Post autor: jame$ »

Witam posiadam KTM Tribute i jest dla mnie troche za miekki,chciałem sie dowidziec czy jak zmienie sprężyne na twardsza to bedzie odczowalna roznica?sa jakies inne spodoby na utwarzdenie zawieszenia,wczesniej jezdziłem na HT i nie za bardzo sie orientuje co i jak..;]dameper DHX 4.0 z gory dzieki
http://www.pinkbike.com/photo/7264360/
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Logiczne, że będzie twardszy kiedy wymienisz sprężynę..

Zawsze można dopompować Dhxa, ale nie polecam.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
jame$
Posty: 683
Rejestracja: 13.05.2007 15:05:08
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: jame$ »

NO logiczne logiczne tylko czy jest duza roznica..bo jak mam wydac kase a rozncia ma byc znikoma to nie ma sensu;).dlaczego nie polecasz? bedzie bardziej zamulony czy jak;p?
http://www.pinkbike.com/photo/7264360/
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Najpierw sprawdź jaki masz SAG. Jeżeli jezdzisz DH to zaleca się go ok. 30% ugięcia. Sprawdź jaki masz skok dampera i zrób sobie z tego 30%. Odmierz ile masz po tym jak wsiądziesz na rower i zobacz jak się ma to do tych 30%. Jeżeli masz ok. 30% (28-31%) to masz wszystko okej. Jeżeli natomiast masz np. ok 40-50% no to musisz wymienić sprężynę albo schudnąć :mrgreen:

Masz do tego różne kalkulatory, np. http://www.tftunedshox.com/info/spring_calculator.aspx .

Napisz nam jeszcze ile ważysz i jaką masz sprężynę.


Co do twardości to możesz zwiększyć kompresję pompując więcej do komory w damperze. Będzie wtedy bardziej progresywny (najpierw sprawdź jaki masz sag bo to kluczowe pytanie. Pompowanie go przy za miękkiej sprężynie może tylko uszkodzić damper). Do pompowania używaj pompki do zawieszenia bo już kilku się takich znalazło na forum (bez obrazy) co używało pompki samochodowej.

Zapoznaj się też z manualem do dhxa 4.0 Znajdziesz tam tabele ciśnień dla danej wagi. Jeżeli napompujesz go i nadal będzie za miękki to pozostaje zmiana sprężyny.

pzdr
jame$
Posty: 683
Rejestracja: 13.05.2007 15:05:08
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: jame$ »

mat13por Dzieki wielkie za info nie mam teraz mozliwosci sprawdzenia ale z tego co mi sie kojarzy to mysle ze bedzie z 40%SAGu waze około 80kg sprezyna o ile sie nie myle to 450funtow. Ps. Nie da rady napompowac zwykła pomka?nie wiem stanie sie cos?;d czy po prostu nie zabardzo bedzie dało sie pompowac?
http://www.pinkbike.com/photo/7264360/
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

40% to trochę dużo ale da się przeboleć. Sprawdź w manualu ile musisz napompować do siebie.

Pompka samochodowa jest mniej dokładna, więcej ciśnienia ujdzie przy odkręcaniu niż przy pompce do amortyzatorów.

Podjedź do serwisu rowerowego, na pewno mają taką :) I pamiętaj o minimalnym ciśnieniu ! bo bedzie Cie czekał serwis :)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie wiem jak wasze samochodowe ale moja kończy się na 7 barach... DHX minimum przyjmuje trochę ponad 5 barów(75 psi) a max to prawie 14 barów(200psi).

I to chyba jest główny powód dla którego w tym wypadku samochodówka się nie nadaje.
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Jeszcze moze byc zapowietrzony damper..
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości