Strona 1 z 3
Fox 36 Float 180mm ! Nareszcie !
: 14.04.2010 10:44:38
autor: KaczorAC1
W końcu mamy oficjalną informację. Bardzo się cieszę bo jest to wręcz idealny amortyzator na polskie trasy. Do tego ta waga...
Model
- NEW FIT RLC2 180
Damper
- FIT
Stanchions
- NEW Kashima Coat
Weight (1 1/8" steerer)
- 5.22 lbs / 2.37 kg
Weight (1.5" steerer)
- 5.18 lbs / 2.35 kg
Travel
- 7.1 inches / 180 mm
External Adjustments
- Low-speed High-speed compression
- Air spring pressure
- Rebound
- Talus 2 Position travel is adjustable down to 100mm in 10mm increments
Lower Leg
- 20QR thru axle system, Post style disc brake mounting
Color
- White
Spring
- Air
Źródło :
http://www.pinkbike.com/news/fox-shox-2011-preview.html
: 14.04.2010 11:40:24
autor: nopainnogame
Piękne cudo i porażająca waga w stosunku do konkurencji. Choć przyznaje,żę spodziewałem się raczej nowego modelu (np.38

),a nie wydłużonych 36tek. Ciekaw jestem ceny,bo ten amorek pewnie by wielu styknął do DH, zamiast drogiej 40tki.
: 14.04.2010 11:51:18
autor: Cubus5
Długo wyczekiwana 36-tka 180mm ale puki co powietrze które nie każdemu podchodzi, dla mnie praca Floata 09 średnio leży, porównując ją choćby do Totema Solo Air wypada bardzo skromnie. Ciekaw jestem modelu 36 van rc2 gdyż on najbardziej z modelu 36 mógłby się sprawdzić w szeroko pojętym fr/dh. Ciekawią bardzo nowe powłoki ale to głównie estetyka.
: 14.04.2010 11:54:46
autor: Spaced
Cubus5 no wlasnie podobno nie tylko. Tarcie w przednich amorach to jednak nie pikuś jest

: 14.04.2010 12:19:11
autor: Da__FreaK
Nawet nie chce znac ceny tego cacka

: 14.04.2010 12:43:37
autor: Cubus5
Spaced zgadzam się że nie jest pikuś ale powłoki są już na dość wysokim stopniu zaawansowania a więc nie można tutaj mówić o jakimś gigantycznym kroku w nowe super ultra bajer powłoki które ogromnie zlikwidują do minimum tarcie. To tak jakby nagle powstały latające samochody

Nowe super powłoki to również bardzo dobry chwyt marketingowy Fox'a.
: 14.04.2010 13:11:42
autor: troyo
Nowe super powloki , znane w przemysle motoryzacyjnym do lat . Problem polega na tym , ze te powloki pracuja(i sie szybko nie zuzywaja ) przy swietnym smarowaniu w zawieszeniu motocyklowym/samochodowym , a nie kiedy napierdzisz do goleni 30ml oleju i oczekujesz cudu .
: 14.04.2010 13:14:35
autor: Krzycho6600
Współczynnik tarcia w amortyzatorach jest tak niski, że tak naprawdę nowa powłoka nic nie wnosi, praca się nie zmieni i czułość raczej też nie :P Chodzi o marketing i kasę. Co sezon firmy wprowadzają coś nowego i na ten sezon Fox postanowił wprowadzić nową powłokę robiąc wielki szum, chyba niepotrzebnie ale każdy chcę zarobić

: 14.04.2010 13:41:51
autor: AlanCK
Marketing idzie dalej do przodu.
Gdyby nie to, do dzisiaj jeździlibyśmy na 888 RC
Ale po kilku zmianach w tłumiku lepiej nazwać go RC2X lub RC3 EVO Ti - wtedy odrazu lepiej brzmi
Tak samo z tą powłoką, zmienili kolor na bardziej efektowny i hola !
Nie twierdze że ta powłoka to pic na wode, zapewne zmniejsza tarcie ale bankowo nie jest to aż taka różnica żeby była odczuwalna

: 14.04.2010 13:53:41
autor: Damian04
Amor powala na kolana pod każdym względem

i ta waga... super !
Tylko żeby z ceną nie przesadzili ;/ a to jest bardzo możliwe...
A z tą nową powłoką na goleniach... jest to po prostu skok na kasę i bardziej walor wizualny, estetyczny niż tak jak wcześniej przedmówcy pisali, nowa super powłoka o znikomym tarciu... ale pewnie ziarko prawdy w tym jest

: 14.04.2010 14:33:42
autor: war23
Chwycik nie chwycik! Ważne ze na was działa
: 14.04.2010 15:47:39
autor: Schodek
...fajne widły
tylko czy 36mm goleń wydoli w takiej wartości skoku ?/ Totem ma 40mm i to optymalne dla 1p
: 14.04.2010 16:53:35
autor: Krzycho6600
Czemu miało by nie wydolić ? Domainy w Specach montowane maja podniesiony skok do 180mm przy średnicy goleni 35mm i jakoś nikt się nie skarży. Wiadomo że Totem jest MEGA sztywny ale myślę, że przy 36mm średnicy spokojnie da radę

: 14.04.2010 17:25:18
autor: GgG
66 też ma taką samą średnicę i skok. Przy sterówce 1 1/8 widać, jak na małych nierównościach brakuje sztywności - amortyzator zamiast pracować tymi początkowymi milimetrami jakby wibruje.
: 14.04.2010 17:36:08
autor: Spaced
Krzycho6600 skoro tarcie jest problemem w damperach z ramami z nizszym przelozeniem (poza ustawieniami tłumienia) to czemu nie ma miec wpływu w amorach? Jak Troyo pisał - problem jest tutaj wytrzymałosc i podobno nowa powłoka własnie jest dobra bo jest wytrzymala.
Dobrym przykladem jest tutaj damper bosa, gdzie w kazdej recce chwalony jest za czułosc osiagnieta głownie przez zmniejszanie tarcia, myslisz, ze w amorze gdzie poprzez brak duzego przelozenia czuc to bardziej nie robi to róznicy?
: 14.04.2010 18:05:33
autor: Krzycho6600
Spaced Tarcie jest problemem to fakt, myślę jednak, że w chwili obecnej amortyzatory mają dosyć dobre powłoki. Nowa powłoka jest podobno bardziej wytrzymała jednak musisz przyznać że jeśli się nie dba to wszystko idzie zniszczyć. Powinno się smarować uszczelki, tuleje i O-Ringi Judy Butterem, należy również usuwać syf po każdej jeździe żeby się nie dostał za uszczelki i pryskać np. Brunoxem. Widziałem kilka amorków ze zniszczoną powłoką bo syf wszedł za uszczelki i zrobił swoje....
Wytrzymałość to duży plus powłoki, a co do czułości wydaje mi się, że "zwykły biker" nie odczuje różnicy....
Co do dampera Bosa się nie wypowiadam jednak wierzę Ci na słowo

: 14.04.2010 18:53:28
autor: Spaced
Krzycho6600 kontaktu nie miałem ale walnieci australijczycy zbierali z niego dane jesli dobrze pamietam. Na rotorburn było porównanie jego z ccdb i elka chyba. (a raczej kilka recek gdzie na wzajem o damperach pisali) - bardzo dokladne i naukowe arty o damperach.
Co do małego tarcia to raczej przykladem tutaj sa problemy jakie miał foes ze swoim turbo 2:1 chociaz tam cvt tez nie było genialnym pomysłem.
: 14.04.2010 18:57:50
autor: Mawet
Spacedtarcie w damperach na tłoku jest o wiele większe niż tarcie w amorze, tutaj wykorzystanie takiej powłoki nic nie da, co najwyżej wyjdą jakieś drobne różnice na czułej aparaturze, ale jak lecisz po trasie to nie odczujesz tego....tak mi się wydaje

: 14.04.2010 19:06:29
autor: wojtasu
Górne lagi są pokryte powłoką o nazwie Kashima Coat. Jest to powłoka pokrywająca aluminiowe części ślizgowe, która posiada mikropory (70 miliardów na cm2) wypełnione dwusiarczkiem molibdenu. Taka powłoka znacząco redukuje tarcie ślizgowych elementów amortyzatorów a dodatkowo jest 4-krotnie twardsza i mniej podatna na ścieranie niż tradycyjnie stosowane powłoki, a także bardziej odporna na korozję. Wyróżniający się złoty wygląd jest tylko elementem ubocznym powłoki Kashima Coat. Ta technologia znalazła już szerokie zastosowanie w amortyzacji samochodowej i motocyklowej. Fox testował tą powłokę na prototypowych amortyzatorach od 2 lat, a zawodnicy teamowi chwalili dużo większą czułość i szybkość reakcji takich amortyzatorów (min. gorąca rodzinka Athertonów) , a także odporność goleni na zarysowania podczas jazdy w błotnistych warunkach.