Na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego roweru?

centrum2954
Posty: 36
Rejestracja: 01.04.2009 11:46:23
Kontakt:

Na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego roweru?

Post autor: centrum2954 »

Witam.
Przymierzam się do zmiany roweru, a że nie mam za dużego doświadczenia w tym temacie, chciałbym się zapytać na co zwracać uwagę podczas oględzin używanego bika (a zwłaszcza dampera i widelca).
Wiadomo: obicia, odpryski, pęknięcia, luzy itp.
Czy macie jakieś metody na sprawdzenie sprzętu poza dokładnym obejrzeniem go?
Jak spradzić czy nie jest zapowietrzony, uszczelki, sprężyny itp.?
I generalnie co zrobić co by się nie wpakować na minę? :)

Pozdrawiam
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

centrum2954 jak hampel zapowietrzony to klamka wpada i nie hamuje...
jak amor to nie istnieje pojecie zapowietrzony.

damper jak nie ma tlumienia albo siorbie strasznie to ma powietrze tam gdzie nie powinien...

sprezynom to raczej sie nic nie moze stac...

a uszczelki... pouginasz amora i nei cieknie, to ok...
damper to samo

pozatym uszczelki w damperze to sprawy groszy w wiekszosci...
w amorze tez nie tak straszne...

powiedz jeszcze jakiej klasy rower Cie interesuje?
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

PoleK pisze:jak amor to nie istnieje pojecie zapowietrzony.
To popatrz na Fox 40..
mociek92
Posty: 136
Rejestracja: 10.01.2009 20:10:38
Lokalizacja: Z lasu.
Kontakt:

Post autor: mociek92 »

PoleK pisze:jak amor to nie istnieje pojecie zapowietrzony.
Przykładem 55 2008/2009/2010 tłumiki TST2 mam na stanie wiem coś o tym ;)
Po odpowiedniej modyfikacji problem znika
Baunsuj Dziwko!!
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

blackdemon jak koles pyta w taki sposob, to podszedlem do tematu tak ze nie kupi takiej klasy sprzetu?

mociek92 a 55 to taki gniot ze nikt mu go tutaj chyba nie poleci:)

centrum2954ogolnie to jak sie nie znasz na rzeczy, radzilbym zabrac znajacego sie kolege czy cos;)
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
centrum2954
Posty: 36
Rejestracja: 01.04.2009 11:46:23
Kontakt:

Post autor: centrum2954 »

PoleK pisze:powiedz jeszcze jakiej klasy rower Cie interesuje?
Rower ma być do dh/fr, budżet jeśli będzie to używyka to ok. 5 tyś, no chyba że znajdzie się jakaś super okazja za więcje ale za to lepszy to jestem wstanie dołożyć troche kasy.
balek09
Posty: 203
Rejestracja: 29.01.2009 15:23:39
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: balek09 »

może big hit albo kona stinky(z dope), i nawet zostanie kasy na ew modyfikacje
centrum2954
Posty: 36
Rejestracja: 01.04.2009 11:46:23
Kontakt:

Post autor: centrum2954 »

może big hit albo kona stinky(z dope), i nawet zostanie kasy na ew modyfikacje
nie obraź się ale to jest temat: "Na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego roweru?" a nie "Jaki rower wybrać" :)
Jaki to będzie rower to już inna bajka, narazie chcę się dowiedzieć co mam zrobić jak się ustawie z kolesiem na oglądnięcie roweru, czy koleś będzie w stanie coś przedemną ukryć ;)
Kramon
Posty: 640
Rejestracja: 11.05.2009 22:02:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kramon »

To zależy od ramy też w pewnej mierze. i jej naj istotniejszych elementów. Ogólnie to widać czy rower był katowany czy nie.. Mocowanie dampera sprawdź. Suport też sprawdź czy gośćiu nie przygrzmocił nie dolota i sie wygioł.. no i amora regulacie wszelkie czy chodzą.. to samo z damperem. No gadaj z właścicielem.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

-Obejrzyj amortyzator czy jest prosty i nie ma pęknięć
-Sprawdź czy wszystko jest proste - kierownica, klamki, rama amortyzator koła korby pedały hak przerzutki
-sprawdź stan klocków, zobacz czy hamulce nie pocą się przy regulacjach gwintach itp
-upewnij się, że każda regulacja w zawieszeniu działa
-możesz sprawdzić też takie mniej ważne rzeczy typu wgnioty w obręczach, luz na przerzutce, czy siodełko jest proste na prętach, stan napędu możesz wyjąć damper i pouginać samym wahaczem żeby zobaczyć, czy ugina się płynnie.
-sprawdź wszystkie śruby czy nie są obrobione.
-przejedź się na rowerze i zobacz czy nic nie stuka, nie tłucze się. Jak przy hamowaniu przednim hamulcem coś będzie trzeszczeć to może to być pękająca główka :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości