Strona 1 z 3
Nieznany Rower i jego rozwiązania techniczne
: 22.08.2010 23:24:11
autor: Kornel193
Witam
Pierwszy post więc wypada się przywitać. Cześć.
Mam oto pewien problem. A więc znalazlem sobie w internecie pewien rowerek który bardzo mi się podoba głównie za sprawą innowacyjnych rozwiązań technicznych które są widoczne na pierwszy rzut oka :
http://img840.imageshack.us/f/122vr.jpg/
http://img838.imageshack.us/f/283219650 ... ac27o.jpg/
Otóż widać na fotkach rozwiązanie z którym się spotykam pierwszy raz (jeśli brać pod uwagę rowery) : Jest to tarcza hamulcowa, zamontowana po lewej i prawej stronie widelca.
Po drugie, intrygujące jest rówież zastosowanie podwójnego dampera o długości skoku chyba ok. 100mm każdy.
Skoro już jestem przy widełkach, to czy ktoś rozpoznaje markę tego cuda ?
Po tej analizie, wywnioskowałem że skoki z 10 metrów na twardą powierzchnię, nie zrobiłyby na tym sprzęcie większego wrażenia (Gorzej z Rajderem).
Chciałbym aby w tym temacie można było przedstawić rowery z którymi nieczęsto mamy doczynienia jeśli chodzi o konstrukcję i rozwiązania w nich zastosowane.
Proszę o wyrozumiałość i jeśli to konieczne przenieść gdzie indziej, jeśli trafiłem w zły dział.
PS : Czy w sprzedaży są (lub były) piasty z podwójnym mocowaniem tarczy ?
Czy istnieje inny sposób zamontowania dwóch tarcz na tych samych widłach ?
PPS : Co to jest i do czego służy :
http://a.imageshack.us/img227/8689/2832 ... c27oed.jpg
: 22.08.2010 23:55:29
autor: Stawu
"Co to jest i do czego służy ?"
To pływający hamulec chyba

: 23.08.2010 00:09:55
autor: yasiuuu
Kornel193 protoplasta Marzocchi Bomber'a Z1 miał podwójne mocowanie tarczy i dedykowaną do siebie piastą. Rocznikowo coś ok 1995-1997 (?).
Część, którą zaznaczyłeś to tzw. "pływający zacisk hamulca" - powoduje, ze przy hamowaniu nie utwardza sie zawieszenie (w normalnym systemie zablokowane koło "ogranicza" pracę amortyzatora).
Skoki z 10m w dzisiejszych czasach to chleb powszedni. Poszukaj info o Josh'u Bender'rze (filmy New World Disorder 1-3...(chyba)) - "ikona" światowej drop'erki. 10 lat temu latał uskoki, które do dzisiaj wydają się być nieosiągalne dla 99,9% riderów.
Co do marki "tego cuda" - prototyp HEAD'a (jak naklejki wskazują) z damperami FOX DHX Air. A przednia zawiecha (jeśli to wymysł amerykanów) to jakiś Hanebrinnk albo Zyzzx, albo inna zapomniana marka.
: 23.08.2010 00:22:01
autor: tikk
To ramka z "G-Boxx 2" sympatycznego pana o nazwisku Richard Cluse
Tu opowiada o rowerze (szkoda, że po niemiecku

) :
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=297810
Jak widać zrobił jeszcze ramkę do slopestyle

Amor to Brunn 010 tu o skoku 300 (standardowo 210-240)
: 23.08.2010 07:50:51
autor: Kornel193
A nie wiecie przypadkiem gdzie można dostać taką podwójną piastę do przrodu ? Bo kusi... A wracając do pływającego hamulca, jak zacisk i tarcza są zainstalowane w tym przypadku ?
: 23.08.2010 07:53:37
autor: LisuKrakow
Kornel193 czym kusi? waga? szacunek dla Ciebie jak juz jeden hamulec po lewej stronie Ci nie wystarcza ;p
: 23.08.2010 07:55:01
autor: Kornel193
Fajnie wygląda, a po za tym razem ze znajomym chcemy zbudować motocykl na bazie części z roweru DH.
: 23.08.2010 08:05:32
autor: ravfr
yasiuuu pisze:Kornel193 protoplasta Marzocchi Bomber'a Z1 miał podwójne mocowanie tarczy i dedykowaną do siebie piastą. Rocznikowo coś ok 1995-1997 (?).
to była Z1 , nie jej protoplasta , posiadałem takową , 100 mm , dwa mocowania w sysytemie formuli - rozstaw otworów 48 mm.
: 23.08.2010 08:16:10
autor: Killo
...ale to nie jedyny taki amortyzator z podwójnymi mocowaniami tarczy. Jest jeszcze Meks DC pro
http://www.freestajnia.pl/news.php?readmore=76
Kiedyś na CRC widziałem cały zestaw do takiego amorka składający się z piasty i hebli.
Ps. Zamiast bawić się w budowę motorku na bazie zjazdówki nie jest taniej kupić po prostu MX'a?
: 23.08.2010 08:24:49
autor: tien_wang
: 23.08.2010 08:31:15
autor: Kornel193
kiedy taki jakiego my chcemy zrobić będzie ważyć mniej niz tradycyjny MX. Na bazie aktualnego projektu mamy wage ok 50kg.
EDIT : Aż 16 tłoczków na jedno kółko mi nie potrzeba. Ale jakieś mniejsze napewno by pasowały. I opona 26x3.0 na tył.

PS sory za Double post.
: 23.08.2010 08:44:34
autor: Kornel193
Proszę usunąć ten post.
: 23.08.2010 09:27:55
autor: Vin_OSW
Kornel193 pisze:zastosowanie podwójnego dampera o długości skoku chyba ok. 100mm każdy.
Co najwyżej 70 mm
Jakby nie patrzeć Shiver z dwoma lewymi lagami też będzie pod dwa heble

Nawet chyba każdy USD

: 23.08.2010 10:38:11
autor: Spaced
Pisałem do nich i szczerze ich wytłumaczenie dla 2 damperów mnie załamało - stosuja je zeby przełozenie na damper zmniejszyc O_o. I tak tam sa dampery 8.5 czy nawet mniejsze. Ogólnie ten rower to kolejny żart gdzie szalony inzynier robi eksperyment, ktory z rzeczywistoscia ma tyle wspólnego co ja ze spiewakiem operowym.
: 23.08.2010 11:58:39
autor: tomek059
Dziwi mnie czemu z przodu jest magura big, a z tyłu gucio. Nie można było założyć 2 gustavów i nie kombinować? Ogólnie cały projekt wydaje się jednym wielkim bezsensem. Wymysł konstruktorów.
: 23.08.2010 20:37:28
autor: mysticar
Rzeczywiście ten rower to przykład szalonego pomysłu jakiegoś inżyniera średnio obeznanego w temacie który myśli że jedną taką konstrukcją przewróci do góry nogami cały przemysł rowerowy

Aczkolwiek jak patrzę na budowę tego roweru i te podwójne hample to aż chciałoby się na niego siąść i pozapieprzać 200km/h z jakiejś równej góry na kreche

: 23.08.2010 20:40:50
autor: spz
Czy ktos zwrocil uwage na przekos lancucha? Biedny wahacz sie poobija i nie wiadomo czy bez napinacza w ogole ten system da rade bez spadania lancucha.
: 23.08.2010 20:53:42
autor: Driver
przelozenie w ramie jest takie, ze sila jaka tam wystepuje zniszczylaby jeden damper, dlatego zastosowali dwa
: 23.08.2010 21:04:01
autor: Spaced
Driver i dlatego zastosowano 2 powietrzne dampery kiepsko znoszące duże przełożenia o małym rozmiarze.
Nie chce cie smucić ale stosujac damper o rozmiarze 10.5x3.5 przy maksymalnym skoku i tak osiągneliby mniejsze przełożenie niz obecnie jest w v10. Widziałeś, zeby v10tki niszczyły dampery?

Nie wczytuj sie tak w marketing.