[Grelax] Prodigy Freedom "conversion" + Boxxer Team 08

Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

[Grelax] Prodigy Freedom "conversion" + Boxxer Team 08

Post autor: Schokowafel »

Rama: Prodigy Freedom 2008 z moja konwersją na DH Race
Widelec: 2008 Boxxer Team
Damper: 2010 RS Vivid 4.1 B-Tune + 350lbs

Kierownica: Dartmoor Nitro
Mostek: Funn RSX MKII
Gripy: NS Martin Slim
Barendy: NS
Stery: VP kulkowe

Siodło: RSP Elite Race
Sztyca: Accent SP-408
Zacisk: Accent Bolt-On

Korby: SLX M660
Support: SLX
Zębatka: Truvativ 36T
Łańcuch: Wippermann 808
Pedały: HT Nano ANO1SS

Napinacz: Truvativ Boxguide XR
Przerzutka: Sram Dual Drive
Manetki: Sram X-5
Kaseta: Sram

Koło przód:
Obręcz: Alexrims DM 24
Szprychy: DT champion
Piasta: Novatec 20mm
Opona: Nokian Gazzaloddi G 2.3 50A
Dętka: Rubena

Koło tył:
Obręcz: Alexrims DM 24
Szprychy: DT champion
Piasta: Joytech na kulkach
Opona: Nokian Gazzaloddi G 2.3 50A
Dętka: Rubena

Hamulec przód, Tektro Auriga Comp 203mm, klocki metaliczne BBB
Hamulec tył, Tektro Auriga Comp 180mm

Główną modyfikacją jest przerobienie ramy o dziwnym połączeniu SS i FR na typową zjazdówkę. Przerobiłem przednie mocowanie dampera (identyczne jak np. w Krossie FR) ta system wymiennych krzywek. Odciąłem górną część mocowania, natomiast w pozostałej części wywierciłem otwory na śruby. Było to dosyć kłopotliwe gdyż element ten jest tak uformowany, że w pewnym momencie otwór odsłania się na zewnątrz zamienia w żłobek, po czym znowu chowa się w materiał, przez co wiertło ześlizguje się, łamie i zamienia otwór w jajo. Na szczęście poradziłem sobie w domowych warunkach, dorabiając stalową prowadnice dla wiertła. Wszystko wyszło idealnie równo. Do mocowania można teraz przykręcać dowolnie wykonane krzywki zmieniające odległość otworu montażowego dampera - co zmienia geometrie oraz kąt nachylenia dampera - charakterystyka zawieszenia i w pewnym stopniu skok. Aby zwiększyć skok zastosowałem damper 222mm zamiast oryginalnego 216mm.

Obecna geometria:
główka - 63*
suport - 348mm
baza - 1145mm
tył - 443mm

Skok 200mm w linii prostej + 30mm skoku wstecznego, co da jakieś 215mm po ścieżce koła, charakterystyka zawieszenia: do 150mm skoku progresja dalej regresja, są ta jednak zmiany na tyle nie znaczne, że można to uznać, jako liniowość.

Przeróbkę robiłem, kiedy kurowałem się po kontuzji, mam przez to przerwę do wiosny, więc nie mogę ocenić jak rama się spisuje podczas prawdziwej jazdy. Narazie w "wycieczkowych warunkach" jestem mega zadowolony, że jednak otarłem łzy i wziąłem szlifierkę do ręki :D

PS. odnośnie efektów wizualnych. Z ramy ściągnąłem lakier, po czym przeszlifowałem wszystko proszkiem do aluminium. Nie wiem dokładnie, co to za specyfik, gdyż stracił etykietkę, a ojciec mówił mi, że tego już raczej nie da się kupić. Owy proszek nakłada się na mokrą szmatkę i szoruje. Powstaje efekt gładkiego szlifu. Pewnie większości znany z obudów sprzętu elektronicznego. Dodając lakier bezbarwny wyszedłby finish Mondrakera. Na koniec naklejki wycinane ręcznie z foli ORACAL.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

wicej na http://grelax.pinkbike.com/
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

A więc to tak będą wyglądać rowery za 6 lat :P
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

Mimo że Prodigy dobrej opinii nie ma, to ta rama mi się bardzo podoba, a jeszcze z 66 jest lux ; ) Tyle ode mnie.
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

ło rany ale brzydka ta rama jest, chodz calosc bez ramki z glowa i ladnie :D
Karpiel i Duncon to moje zycie
CEZAR
Posty: 733
Rejestracja: 01.03.2010 22:00:08
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: CEZAR »

mi się rama badrzo podoba, tylko tylni wachacz mógłby być ciut ładniejszy
http://cezar-mtb.pinkbike.com/
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Zmiany!
adrian50005
Posty: 661
Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: adrian50005 »

Ładnie widzę się kombinować zachciało:)
Ile w tech chwili rama ma skoku ?
I czy mocno czuć kopanie korby ?
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

jak dla mnie, to mega ładnie, fajne geo, duży + za te zmiany! Gratuluję!
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Ile w tech chwili rama ma skoku ?
Napisałem w opisie
I czy mocno czuć kopanie korby ?
Im wyższy punkt obrotu tym mocniej kopie, ale też jest lepsza praca zawiechy - skok wsteczny. Akurat udało im się, bo nie sądzę, że to wyliczone :lol: dobrze zbalansować ten punkt, jest wysoko, ale nie na tyle żeby mocno szarpać za korby. Koledzy, którzy jeździli na większej ilości ram mówili, że jest dobrze. Z tym kopaniem akurat jest tak, że czuć to tylko podczas pedałowania po bardzo dużych nierównościach, lub gdy pedałując specjalnie wgniecie się zawieche jak najmocniej wtedy jest odczuwalne chwilowe spowolnienie/zatrzymanie ramion korby. Nie wiem skąd ta nazwa "kopanie". Kiedy rower się toczy i nie pedałujemy wtedy żadnego kopania nie ma. Mi to nie przeszkadza a nawet pomaga. Skoro łańcuch wyciąga się podczas ugięcia to oczywistym jest ze podczas pedałowania dążymy do skracania łańcucha a za tym wahacz cofa się. Co to daje? Podczas pedałowania tylne zawieszenie się usztywnia, jakby zamiast się uginać próbowało wstawać do góry. O ile na równych powierzchniach jest super to na większych dołach zawiecha się usztywnia + to lekkie kopanie korb i pedałowanie staje się mniej komfortowe. Ramy, które mają zerowe cofnięcie korby, czyli wszelakie wirtuale FSR itp podczas pedałowania zapadają się w skoku, kiedy pedałuje na takim rowerze czuje jakby mnie chciał zassać pod ziemie, no, ale za to zawieszenie podczas pedałowania pozostaje w pełni aktywne nawet na dużych nierównościach.

Można całkowicie wyeliminować kopanie dodając rolkę łańcucha przy punkcie obrotu wahacza. Nawet cos takiego robiłem, ale w końcu zrezygnowałem.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

Schokowafel pisze:Ramy, które mają zerowe cofnięcie korby, czyli wszelakie wirtuale FSR itp podczas pedałowania zapadają się w skoku, kiedy pedałuje na takim rowerze czuje jakby mnie chciał zassać pod ziemie
to ciekawe co piszesz, bo ja tak nie mam ;)
btw, gratki ze pomyslowosc i wytrwalosc przy takich modyfikcjach!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

=disbrainer= pisze:to ciekawe co piszesz, bo ja tak nie mam btw, gratki ze pomyslowosc i wytrwalosc przy takich modyfikcjach!
Jak ci sie znacząco nie cofa oś (a pewnie tak jest u ciebie) to masz. Pewnie po prostu dobrze/płynnie pedałujesz albo masz twardsza sprezyne/mocno dotłumiony damper.
Schokowafel pisze: Z tym kopaniem akurat jest tak, że czuć to tylko podczas pedałowania po bardzo dużych nierównościach, lub gdy pedałując specjalnie wgniecie się zawieche jak najmocniej wtedy jest odczuwalne chwilowe spowolnienie/zatrzymanie ramion korby. Nie wiem skąd ta nazwa "kopanie". Kiedy rower się toczy i nie pedałujemy wtedy żadnego kopania nie ma.
Na bardzo wyboistych trasach niestety na kopiącym rowerze łatwiej o zrzucenie z pedałów.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

Spaced pisze:albo masz twardsza sprezyne/mocno dotłumiony damper.
obstawialbym damper, jako ze 300lbs "twarda" nazwac nie moge :)
co nie zmienia faktu, ze platforma zastosowana w moim Canyonie nie buja - potwierdzaja to ludzie jezdzacy z roznymi damperami w zaleznosci od modelu. nie chce tutaj spierac sie, czy wkraczac w techniczne niuanse - prostu uwazam, ze nie mozna generalizowac w kwestii "jest to pochodna od virtuala lub FSR - znaczy ze bedzie bujac".
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Dochodzi do tego jeszcze technika pedałowania. Na każdym fulu można efektywnie przyśpieszać tylko trzeba umieć 8-) No ale wracajmy do tematu.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

=disbrainer= pisze:prostu uwazam, ze nie mozna generalizowac w kwestii "jest to pochodna od virtuala lub FSR - znaczy ze bedzie bujac".

FSRów wstecznych prawie nie ma wiec generalizowanie tutaj jest z reguly trafne ;) Kupujac fsra rower bedzie gorzej pedałowac jak na prawde mocno depniesz. Chociaz racja nie ma co dawac sie uwieść generalizacji
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Wniosek jest taki, że trzeba sobie pojeździć na zawieszeniu jednego typu danej firmy żeby mieć jakiś pogląd ogólny czy przed kupnem. Każdemu co innego pasuje, ja widzę że podobnie do Grelaxa jednozawias lubię.
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Bardzo ładny :)
Impus
Posty: 673
Rejestracja: 24.01.2008 14:32:27
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Impus »

Schokowafel wielki szacun za przeróbki. Wyszło super :D Żółte gripy trochę grzeją po oczach. Fajnie by było, jakby dorzucić kilka niebieskich rzeczy np. zacisk sztycy, śrubki w korbie czy stery ;)
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Z gripami głupia sprawa. Kiedyś rama była zielona i chciałem zrobić kolorystykę zielono-niebieską. No i do niebieskiego Nitro zamówiłem opisane jako zielony gripy, a jakie doszły to widać.NS na 2011 zmienił kolory i zielony został zastąpiony limonkowym i stad to zamieszanie. Ale takie zestawienie mi się podoba na fotkach czy filmach np: http://www.pinkbike.com/photo/6794303/

Co do niebieskich akcentów to kupując nowe graty dąże do niebieskiej anody. Planuje niebieskie obręcze, bo tylna razem z piasta siada powoli. W zimie może wyślę do anodowania trochę gratów.
Impus
Posty: 673
Rejestracja: 24.01.2008 14:32:27
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Impus »

Też myślałem o anodowaniu, muszę się w końcu rozejrzeć, ile taka impreza kosztuje. Ja miałem w planach wysłać śruby z osi od ósemek, półki, zaślepki od łożysk w ramie i zacisk sztycy. Zarzuć na PW jak znajdziesz jakąś fajną ofertę anodowania ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość